Trods det overdrevne og næsten karikerede udgangspunkt for historien, så lykkes det nu alligevel Boyle og co. at holde “Sunshine” på et seriøst niveau, selvom plottet er en tand for overlæsset for sit eget bedste. Én ting, man i hvert fald ikke kan beskylde filmen for, er at slække på underholdningsmomenterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Slettet Bruger [322996758] 17 år siden

Hæ! Filmen har fået 0 stjerner i BT.

Citater fra Steffen Jungersens anmeldelse af filmen:

Dette vrøvleværk er en film for folk, som er lodret ligeglade med, at »manuskriptet« (ordet brugt i sin absolut mest løse betydning) kunne være skrevet af en blind orangutang, og skuespillerne som helhed holder en grad af nærvær og personlighed som den gennenmsnitlige lygtepæl. Blot altså effekterne er rigelige og hysteriske nok.


Oh my God!


Men handlingen i »Sunshine« hænger cirka så godt sammen som en gammel zombie og er befolket af B-skuespillere, hvis udtryksmidler begrænser sig til åndeløse udbrud a la »Shit!« og »Oh my God!«.


Knap så positivt! :-)
Gravatar

#22 squee 17 år siden

#21
Jeg tror heldigvis aldrig på BT eller Ekstra Bladets anmeldelser. Selvom jeg læser aviserne dagligt, så holder jeg anmelderne tilbage med en flad håndflade, der nægter at tage imod deres vise ord, fordi de er altid så voldsomme i deres holdninger og for det meste i stik modsatte retning af, hvad jeg mener, når jeg træder ud af biografens mørke. F.eks. husker jeg tydeligt, at Polle Fiction fik 4 stjerner/lokummer af Ekstra Bladet, så jeg tror, at man skal tage deres anmeldelser med at gran salt, selvom enhver anmeldelse er subjektiv.
Jeg var f.eks. RIGTIG glad for Sunshine, fordi jeg ikke vidste, hvad jeg skulle forvente. Skulle jeg mon se action? Spænding? Drama? Gys? Dybe religiøse temaer? Filmen endte dog ikke helt, som jeg havde forventet/håbet, men alligevel var den yderst acceptabel, fordi man ved aldrig helt, hvad man har i vente, når man slår røven i sædet for at se en film af Danny Boyle.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#23 king b 17 år siden

#22 Det lyder som om du var meget enig i Ekstra Bladets anmeldelse :-)

Jeg forstår ikke, hvorfor BT sender en mand som Steffen Jungersen ind og anmelde film - han har jo intet med film at gøre.

Det er næsten lige så slemt som Bettina Heltbergs anmeldelser i Politiken. Men også kun næsten...

Jeg på 5/6 til Sunshine. En overvældende film. Og jeg har altså både set Event Horizon, Alien, Solaris og Rumrejsen år 2001, som Sunshine har lånt fra. Det gør den bare ikke ringere. Og den bliver bedre, når man ser den anden gang, sku' jeg hilse og sige.
Gravatar

#24 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#21: Lader til at Jungersen tog fejl af den næste Möterhead koncert og filmen "Sunshine" :) Hvorfor sendte de dog ham ind som filmanmelder??
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#25 filmz-yoro000 17 år siden

Lad vaere med at se den... Det er simpelthen den vaerste B film jeg laenge har set. Ja jeg bor i NY så har set den for et par uger siden, den er på stil med matrix 1, hvis deres budget var 100$. kan slet ikke forstaa at den kommer i bio i dk
Gravatar

#26 Hive 17 år siden

#25

Hvis den er på højde med den første Matrix film er jeg da bestemt fristet til at se den... kan ikke forstå, hvordan du kan få den sammenligning til at lyde negativ.
Gravatar

#27 Outbound Sith 17 år siden

#25 Det var da den mest uforståelige sammenligning EVER! Man kan selvfølgelig argumentere for, at The Matrix er et rip-off af ting, som de havde lavet masser af i Østen førhen. Men Sunshine plagierer fra "sin egen" filmskat, så der ikke er noget at tage fejl af.

The Matrix og Sunshine er overhovedet ikke i samme division. Det er knap nok samme sportsgren!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#28 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 5 Øv og jeg skal ind og se den i aften - nu har jeg helt mistet lysten :(
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#29 filt 17 år siden

#26 og #27, nu siger han jo så ikke at den er som The Matrix, men som "The Matrix med et 100$", altså noget der prøver at være noget i samme scala, men slet ikke har midlerne til det.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#30 El vez 17 år siden

Glimrende film - husk solbrillerne :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: