“Sweeney Todd – Den djævelske barber fra Fleet Street” fungerer fortrinligt i musicalens rammer, fordi Burton vender genrens glansbilledefortælling på hovedet og lægger hovedvægten på de mørkere aspekter. Og det er ikke kun fortællingen, der er dyster, også omgivelserne er præget af forfald og mørke. London ligner til forveksling Gotham City i en film noir-fantasi præget af 1930’ernes horrorfilm. Burton kører muligvis i samme gotiske rille, han altid har gjort, men det er stadig visuelt en fornøjelse – faktisk er det sjældent set så flot – og hans greb om den charmerende fortælling er kun blevet bedre. Og så er filmen velsignet med Sondheims vidunderlige musik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Xeno 16 år siden

#8 Carter og Burton er ikke gift. Hun måtte til audition foran Stephen Sondheim som alle andre og hun fik rollen fordi Sondheim mente hun var god nok. Nepotisme diskutionen er ved at blive gammel.
Gravatar

#12 filmz-smedt-meister 16 år siden

Den må jeg da bare ind og se...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#13 filmz-DocDoom 16 år siden

Jeg hader fucking musicals, og det er mega aben at denne ellers fantastisk udseende film er med helvedes-sang. (Det skal lige siges, at jeg slet ikke har sat mig ind i, om forlægget også er en musical, men i så fald kunne Burton passende have forbedret forlægget voldsomt ved at fjerne musical-elementet.)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#14 cansi 16 år siden

#13

Stol på mig, hader selv musicals, men dette er meget mere end de sædvanlige af slagsen. Den fortjener at blive set, ikke kun hvis du er Burton fan, men hvis du har den mindste interesse og viden om film. Det er heller ikke som om de danser lige pludselig og er glade, men det virker mere naturligt(i deres verden selvfølgelig). Du bliver ikke skuffet.
Gravatar

#15 filmz-vassago 16 år siden

#11: Nej de er kun forlovet og har et barn sammen. Men det ændrer vel ikke på pointen? - og det er da sjovt, at efter hun mødte ham for 7 år siden (under optagelserne til "Abernes Planet"), har medvirket i samtlige af Burtons film...

"Hun måtte til audition foran Stephen Sondheim som alle andre og hun fik rollen fordi Sondheim mente hun var god nok."

Hvad skulle historien ellers være? Det kan da kun være den eneste historie - det havde næppe været den anden forklaring, "ja, hun er min samlever, selvfølgelig skal hun være med - talent eller ej" - ligegyldigt om det om så er sandt eller usandt.

Personligt er jeg fløjtende ligeglad, men det skulle være mærkeligt hvis deres forhold ikke har haft en indflydelse på de jobtilbud :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#16 filmz-Xeno 16 år siden

#15. Hvis du er så fløjtende ligeglad hvorfor så bruge tid på at overbevise om at du har ret?
Og det kan vel egentlig også være ligemeget, så længe hun leverer en god præstation, hvilket man må sige at hun gør.
Gravatar

#17 filmz-vassago 16 år siden

At jeg er ligeglad med Burtons valg, er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at jeg er ligeglad med polts holdning i #8, eller at den ikke er god nok. Jeg tror han har helt ret, og det er da pudsigt, at hun har haft roller i alle hans film indtil videre.

Du tager jo selv til genmæle efter polts indlæg, med argumentet/forklaringen, at hun skulle til audition som alle andre, men det kan alle jo komme og sige, og det vil alle da i den situation sige :) Det er noget man fortæller sladderspalte og gossip journalisterne.

Nepotisme diskutionen er måske gammel, men den bliver faktisk mere og mere aktuel hver gang hun er med i en af hans film ;)

Så se det ikke om et forsøg på at overbevise dig eller andre, men et alm. indlæg, i et forum hvor man diskuterer film, skuespillere og andre filmrelevante ting - og det har jeg god tid til :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#18 elwood 16 år siden

jeg skal dælme ind og se den, skal bare lige ha pakket det med Musicals lidt ind, det er min ven ikke så begejstret for 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 filmz-vassago 16 år siden

#18: Er det ikke bare at undlade og fortælle om sangene, og så fremhæve det Burtonesque univers og mordene :) "Sange? Nej nej, det er kun i traileren"...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#20 elwood 16 år siden

#19 hehe hmm en mulighed, det vil jeg overveje.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: