“Sweeney Todd – Den djævelske barber fra Fleet Street” fungerer fortrinligt i musicalens rammer, fordi Burton vender genrens glansbilledefortælling på hovedet og lægger hovedvægten på de mørkere aspekter. Og det er ikke kun fortællingen, der er dyster, også omgivelserne er præget af forfald og mørke. London ligner til forveksling Gotham City i en film noir-fantasi præget af 1930’ernes horrorfilm. Burton kører muligvis i samme gotiske rille, han altid har gjort, men det er stadig visuelt en fornøjelse – faktisk er det sjældent set så flot – og hans greb om den charmerende fortælling er kun blevet bedre. Og så er filmen velsignet med Sondheims vidunderlige musik.
#31 Highland Park 16 år siden
#29: Tjah, Depp er ellers gudfar til Tim Burtons søn: Billy Ray Burton. Tæller det ikke? ;)
#32 gizmomis 16 år siden
Synes faktisk også Carter gør det ganske godt og er god i rollen.. så er jeg egentlig ligeglad hvem hun er kæreste med :-)
#33 Lady Arwen 16 år siden
#34 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#35 Lady Arwen 16 år siden
#36 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#37 filmz-Kadann 16 år siden
Jo, den er flot, bortset fra enkelte scener, hvor blodet lige var en kende for falsk - men det flotte er mere eller mindre det typiske man ser i mange Burton-film, det sort/hvide tema, det sorte omkring øjnene og alt det der gør at det er en Burton-film, på godt og ondt. Dog mest ondt, da det efterhånden ser ud til at Burton er løbet tør for fantasi.
Jep, det er en musical og jeg er bestemt ikke stor fan af musicals, men sangene står nærmest i kø for at blive sprøjtet af, så jeg sad og blev lidt utålmodig, da historien ikke rykkede sig så meget p.g.a. sang, visse steder. Depp har en ganske fin stemme, men i forhold til andre i filmen, er den en kende tyndbenet til genren.
Men stadig er der et eller andet der holder mig tilbage fra at erklære den for dårlig. Den skal nok have endnu et kig, før jeg bestemmer mig, dog ikke i biografen, da analoge fremvisere slet ikke yder filmen retfærdighed.
#38 blahblah 16 år siden
#39 filmz-BrotherJack 16 år siden
Det er nepotisme når et filmselskab støtter film af familiemedlemmer fremfor for andre, måske mere dygtige, filmskabere. Når det handler om produktion og penge. Når en producer insisterer på at hans datter SKAL spille en stor rolle osv.
Men det at skabe en film er jo ikke en mekaniske proces, og det handler jo om kemi. Hvis Burton har god kemi med Carter og Depp, og mener han kan få mest ud af dem, så er det jo klart at de skal spille hans hovedroller. Det har da intet med nepotisme at gøre. Hvis hun spillede forfærdeligt, hvilket jeg absolut ikke mener hun gør, ville han jo nok ikke vælge hende. Der er jo ikke ligefrem nogle af de to hovedrolleindehavere der har skidesvært ved at få roller.
#40 filmz-Kadann 16 år siden