“Sweeney Todd – Den djævelske barber fra Fleet Street” fungerer fortrinligt i musicalens rammer, fordi Burton vender genrens glansbilledefortælling på hovedet og lægger hovedvægten på de mørkere aspekter. Og det er ikke kun fortællingen, der er dyster, også omgivelserne er præget af forfald og mørke. London ligner til forveksling Gotham City i en film noir-fantasi præget af 1930’ernes horrorfilm. Burton kører muligvis i samme gotiske rille, han altid har gjort, men det er stadig visuelt en fornøjelse – faktisk er det sjældent set så flot – og hans greb om den charmerende fortælling er kun blevet bedre. Og så er filmen velsignet med Sondheims vidunderlige musik.
#21 filmz-DocDoom 16 år siden
#22 lagoni 16 år siden
#23 chandler75 16 år siden
#24 lagoni 16 år siden
#25 filmz-Aras 16 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#26 filmz-moonbird 16 år siden
et kæmpe plus er sceneriet det er en fryd for øjet i hver enkelt scene, jeg føler det som om jeg kunne tage still billde efter still billed efter still billed for at tapesere min væk med dem. Tim burton benytter sig mere og mere af Karikatur figure og dette er ingen undtagelse, og det fungere fantastiske, skuespiller præstationer er fantastisk, stemningen og humoren er tilpas dyster og grotesk og alligevel meget sjovt uden at blive plat, enhver Tim burton fan må ikke snyde sig selv for at se den i biffen, da det er en af den slags film der kun kommer til sin fulde ret på det store lærred, Steven soundheims musik ligger stil mæssigt faktisk meget tæt på Danny elfmans så der er ingen skuffelser der hvis man er elfman fan, det er rigtig god musik. Dog skal det siges at hvis man har set musicalen on stage og syntes den er perfekt som den er, venter der en skuffelse da det er to meget forskellige medier der virkelig bruger deres egne muligheder til fulde. men jeg kan kun opfordre folk til at gå ind og se den, læn sig tilbage nyd musikken og det fantastiske scene ups, det er virkelig noget mange film makers eller fremtidige film makers kunne lære noget af.
#27 NOWhere 16 år siden
Hvad med Danny Elfman? Han er godt nok ikke involveret denne gang, men der må da bestemt også være et eller andet "fishy" ved at han altid skal klimpre musikken til Burtons udskejelser... eller hva?
Der er da et ton af instruktøre og deslige, der holder sig til et bestemt hold både foran og bag kameraet hver gang.
#28 Riqon 16 år siden
Eller Seth Rogen og Judd Apatow :)
#29 filmz-vassago 16 år siden
#30 Michael Andersen 16 år siden
Efter mange års spekulationer oplyser de to filmfolk, at de ikke bare har vundet en masse Oscars, men også hinandens hjerter. "Jeg har altid haft et godt øje til Steven og han har altid haft et godt øre til mig", lyder det fra komponisten. Udmeldingen kommer oven på den sidste tids rygter, som startede da en journalist fornyelig anklagede dem for nepotisme. Williams, der ellers er en rolig mand og en omvandrende pressemeddelelse til hverdag, reagerede kraftigt men har siden undskyldt for sin reaktion.
"I 1985 lavede jeg film 'Farven Lilla' uden Johnny, men det var som om der manglede noget, så der gik det op for mig at jeg ikke kunne undvære ham - og siden da har vi uadskillelige. Her efter afsløringen er det som om der er faldet en kæmpestor rullesten fra vores hjerter, så efter snart 3 år pause kan vi igen begynde at lave film sammen. Selvom George stadig er lidt jaloux", slutter en forelsket Spielberg med et smørret grin.