“Sweeney Todd – Den djævelske barber fra Fleet Street” fungerer fortrinligt i musicalens rammer, fordi Burton vender genrens glansbilledefortælling på hovedet og lægger hovedvægten på de mørkere aspekter. Og det er ikke kun fortællingen, der er dyster, også omgivelserne er præget af forfald og mørke. London ligner til forveksling Gotham City i en film noir-fantasi præget af 1930’ernes horrorfilm. Burton kører muligvis i samme gotiske rille, han altid har gjort, men det er stadig visuelt en fornøjelse – faktisk er det sjældent set så flot – og hans greb om den charmerende fortælling er kun blevet bedre. Og så er filmen velsignet med Sondheims vidunderlige musik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-DocDoom 16 år siden

#14 - jeg må nok hellere se den.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#22 lagoni 16 år siden

Jeg forstår ikke hypen om denne film, men jeg er så også 1 ud af 7 her i verden der hverken kan li' Depp og Burton. Historien lyder umiddelbart god, så lidt af en tv-film med Ray Winstone i hovedrollen og det virkede fint, men traileren til den nye her virker bare fjollet og irriterende, som en B-film med budget. Jeg holder mig til Jersey Girls udgave og vil lade jer andre om at hoppe med på popularitetsbølgen :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#23 chandler75 16 år siden

Nu er det godt nok noget tid siden, at jeg har set Kevin Smiths film men... Jersey Girls udgave?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#24 lagoni 16 år siden

Kort opførsel af en enkelt scene fra Sweeney Todd - lille Jersey Girl-spoiler:
det er den skoleopførelse som Ollie hen mod slutningen skynder sig hjem til, efter han har mødt Will Smith før sin jobsamtale.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#25 filmz-Aras 16 år siden

Jeg synes det er en rigtig god Burton-film. Jeg tror ikke filmen ville være halvt så god, hvis ikke den var blevet lavet som en musical. En rigtig god idé at lave en anderledes musical med gode skuespiller - som oven i købet kan synge. Hurra for Burton og Depp! ;)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#26 filmz-moonbird 16 år siden

Jeg har kun et horn i siden på denne film, og det er at Helena Bohman carter og jonnhy depp ikke er sangere, Jonnhy depp gør det virkelig så godt han kan med en fantastisk skuespiller prestation, hvor jeg sidder og kan lukke øjne og virkelig kan fornemme at han har stået og spillet skuespil imens at han sang foran microfonen. men jeg var ved at rive mig i håret over Carter, hun har hele tre sanger der er ment til at være energiske, og hun formår at synge dem allesammen i legato så de bliver kedelige istædet for sjove at høre på, kvinden har da en yndig sang stemme til små søde sange som f.eks tears to shed fra Corpse bride, men for ####### lad dog være med at ruinere en grotesk komisk sang på den måde (sorry)
et kæmpe plus er sceneriet det er en fryd for øjet i hver enkelt scene, jeg føler det som om jeg kunne tage still billde efter still billed efter still billed for at tapesere min væk med dem. Tim burton benytter sig mere og mere af Karikatur figure og dette er ingen undtagelse, og det fungere fantastiske, skuespiller præstationer er fantastisk, stemningen og humoren er tilpas dyster og grotesk og alligevel meget sjovt uden at blive plat, enhver Tim burton fan må ikke snyde sig selv for at se den i biffen, da det er en af den slags film der kun kommer til sin fulde ret på det store lærred, Steven soundheims musik ligger stil mæssigt faktisk meget tæt på Danny elfmans så der er ingen skuffelser der hvis man er elfman fan, det er rigtig god musik. Dog skal det siges at hvis man har set musicalen on stage og syntes den er perfekt som den er, venter der en skuffelse da det er to meget forskellige medier der virkelig bruger deres egne muligheder til fulde. men jeg kan kun opfordre folk til at gå ind og se den, læn sig tilbage nyd musikken og det fantastiske scene ups, det er virkelig noget mange film makers eller fremtidige film makers kunne lære noget af.
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#27 NOWhere 16 år siden

Hvorfor er det nepotisme, når Carter er med, men ikke når Depp eller Rickman er?
Hvad med Danny Elfman? Han er godt nok ikke involveret denne gang, men der må da bestemt også være et eller andet "fishy" ved at han altid skal klimpre musikken til Burtons udskejelser... eller hva?

Der er da et ton af instruktøre og deslige, der holder sig til et bestemt hold både foran og bag kameraet hver gang.
Gravatar

#28 Riqon 16 år siden

#27 - Tja, jeg klager på ingen måde over Nolan og Bale, i hvert fald :)
Eller Seth Rogen og Judd Apatow :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#29 filmz-vassago 16 år siden

#27: Det kommer jo an på hvordan man definerer nepotisme, og sidst jeg slog det op, betød det at favorisere familie frem for andre, og da Bonham Carter er Burtons forlovede, og mor til deres barn, falder det jo under den defination. Så vidt jeg ved er der ikke så nære bånd til hverken, Rickman, Depp eller Elfman ;) Det andet er må være det man kalder vennetjenester...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#30 Michael Andersen 16 år siden

Sidste nyt: Vi er hemmelig gift. Steven Spielberg og John Williams indrømmer nepotisme.

Efter mange års spekulationer oplyser de to filmfolk, at de ikke bare har vundet en masse Oscars, men også hinandens hjerter. "Jeg har altid haft et godt øje til Steven og han har altid haft et godt øre til mig", lyder det fra komponisten. Udmeldingen kommer oven på den sidste tids rygter, som startede da en journalist fornyelig anklagede dem for nepotisme. Williams, der ellers er en rolig mand og en omvandrende pressemeddelelse til hverdag, reagerede kraftigt men har siden undskyldt for sin reaktion.

"I 1985 lavede jeg film 'Farven Lilla' uden Johnny, men det var som om der manglede noget, så der gik det op for mig at jeg ikke kunne undvære ham - og siden da har vi uadskillelige. Her efter afsløringen er det som om der er faldet en kæmpestor rullesten fra vores hjerter, så efter snart 3 år pause kan vi igen begynde at lave film sammen. Selvom George stadig er lidt jaloux", slutter en forelsket Spielberg med et smørret grin.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: