Med Industrial Light & Magic og Stan Winston i ryggen formår “Terminator 3” dog stadig at score rigtig gode points på det tekniske område. Man har på interessant vis valgt at satse kraftigere på fysiske stunts fremfor digitale hvilket er med til at gøre ødelæggelserne såvel mere realistiske som overvældende. Vi kan se at det er ægte brandbiler og motorcykler som hvirvler gennem luften. Præcis det samme gør sig gældende for slåskampene mellem de to tonstunge robotter, hvor betonfliser og stålvægge pulveriseres som var de lavet af papmaché.

Naturligvis forekommer der også en del computergenererede special effects, der alle er på samme høje niveau som de pratiske. Målet har været at skabe billeder som ingen af os før har set og det opfylder Mostow og hans troldmænd. Det er i actionsekvenserne at “Terminator 3” lever og den gode klipning samt lyddesign truer flere gange med at hive os ud over stolekanten. Det høje tempo og sparsommelige plot forvandler filmen til en massiv underholdningsmaskine, der både er sjovere og mere uforpligtende end eksempelvis den gumpetunge “Hulk”.

Konklusionen må derfor lyde, at “Terminator 3” på trods af alvorlige indholdsmæssige problemer nok ikke er helt så dårlig, som man kunne have frygtet. Det værste er, at Mostow i modsætning til James Cameron ikke er i stand at finde en passende balance mellem de intime og de store, eksplosive scener. “Terminator 3” mangler afgjort sjæl og Jonathan Mostows film vil sikkert ikke blive husket for meget andet end Arnolds comeback, der godt nok redder “Terminator” seriens ære men ikke den skuffende sommer.

Klik [url=articles/view/322/]her[/url] for at læse meget mere om Terminator-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 azathoth 20 år siden

SPOILER BEGIN



Hvordan kan hun tage våben med gennem tidsporten?

Fordi det flydende jern "snyder" tidsmaskinen til at tro at det er "living tissue" nøjagtig som med T-1000.

Hvad er fordelen ved flydende jern på et skelet der ikke kan laves om - hun kan ihvertfald ikke blive til et gulv!

Se ovenfor... hun kan tage våben med!!!


Hvordan kan den nye Arnold have nogle af den samme hukommelse som terminatoren fra film to havde?

Fordi Kate Brewster har programmeret det ind i den.



SPOILER END
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#22 Ikari 20 år siden

Er også nogenlunde enig med anmeldesen...
Men der var også nogle andre ting, der nagede mig.

*SPOILER*

Hvad sker der? Sad troligt og ventede på den fede startsekvens, hvor de første credits bliver præsenteret, og så er der ingen fed "terminator"-titelmelodi på! (Snøft!) Typografien var da heldigvis den samme, som de to foregående film, men det virkede noget svagt, at titlen bare dukkede op og fadede væk...

Og hvorfor er dette skæbne-tema nu blevet en så stor drivkraft for maskinerne? Hvis maskinerne ved, at skæbnen ikke kan ændres, hvorfor tager de så overhovedet tilbage i tiden, når de alligevel ikke vil kunne ændre noget? (Af computere at være, er de ikke specielt logiske.)

#21
Fordi Kate Brewster har programmeret det ind i den.

Hvorfor tage sig tid til at programmere en terminator til at lære, at nøglerne til en bil som regel kan blive fundet gemt i solafskærmningen? Hun havde jo heller ikke programmeret Hasta la vista ind i den.
Ved kirkegården, kan man se, at hun tilsyneladende også har programmeret T-800 til ikke at slå folk ihjel (som John Connor beordede i 2'eren), men de ville jo spare en masse dyrebar tid, hvis han bare pløkkede folk i smadder i stedet for at tage sig tid til at de overlevede. -Ja, jeg ved godt det lyder ondt, men se det i det store billede: Få timer efter ville folkene alligevel lide en skrækkelig død ved atomeksplosionerne...

*SPOILER over and out*
Gravatar

#23 filmz-vassago 20 år siden

Okay, jeg har altså mindre og mindre lyst til at se den film, men på den anden side, så er mine forventninger så smadret at jeg bliver positivt overrasket.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 azathoth 20 år siden

#22: Yeah den manglende titelmelodi ærgrede jeg mig også over ikke var med... den kommer dog i end title, men så er det lissom lidt for sent... man mangler den lige i starten til at komme rigtigt i "stødet" til at se Terminator film.

Jeg synes generelt ikke at Mark Mancina's score var specielt godt, de skulle have hevet fat i Brad Fiedel igen, for ligesom at holde samme stil igennem trilogien, og specielt når man tænker på hvor fedt et soundtrack T2 er!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#25 Ikari 20 år siden

Manglen på en fed score ved titelsekvensen fik mig i et skuffet humør fra filmens start af -titelmelodien hører sig jo til...

Men tag ikke fejl; Jeg nød skam filmen alligevel. God underholdning, men den opnår nok ikke klassikerstatus med tiden som de to første film...
Gravatar

#26 Michael Andersen 20 år siden

#24
Det er Marco Beltrami som har komponeret musikken til "T3", og ikke Mancina :)

Grunden til at Terminatortemaet først dukker op til sidst skulle være at temaet fik folk til at tænke for meget på de to første film, og derfor valgte de først at bruge det tilsidst - som selvfølgelig er latterlig disposition fordi det er da en Terminator-film ik`?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#27 filmz-nemesis 20 år siden

#22
Jeg sad også og var en del skuffet ovet at der ikke kom en ordenlig introsekvens sammen med soundtracket, for det er da for fedt med dunrende surroundlyd og Terminator theme.

Desuden vil jeg også rose anmeldelsen. Jeg har set anmeldelser på andre film hjemmesider hvor de faktisk fortæller hele historien, og ikke snakker om skuespilspræsentationer ellerandet, det skal I alle have ros for herinde.
Gravatar

#28 azathoth 20 år siden

#26: hov... my bad!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#29 filmz-P.K. 20 år siden

Jeg var virkelig positivt overrasket over filmen, jeg havde frygtet det værste. Den er da ikke så god som T2, men stadig alle pengene værd og jeg vil glæde mig til vi ser en T4. Da Arnold træder ind på baren savner jeg dog "bad to the bone" i højtalerne

Hvis man ikke kan tåle det amerikanske flag, skal man holde sig fra deres film. Jeg kan slet ikke se problemet.
Gravatar

#30 filmz-tams 20 år siden

Her har vi en fed film. Den er nøjagtig lige så fed som sine foregængere. Terminator-filmene er helt klart de bedste.. he he..
Jeg vil give 6 ud 6 stjerner. Det har den fra min side fortjent.
Skidt at dem der har vurderet den ikke kunne lide den.

Skriv ny kommentar: