Med Industrial Light & Magic og Stan Winston i ryggen formår “Terminator 3” dog stadig at score rigtig gode points på det tekniske område. Man har på interessant vis valgt at satse kraftigere på fysiske stunts fremfor digitale hvilket er med til at gøre ødelæggelserne såvel mere realistiske som overvældende. Vi kan se at det er ægte brandbiler og motorcykler som hvirvler gennem luften. Præcis det samme gør sig gældende for slåskampene mellem de to tonstunge robotter, hvor betonfliser og stålvægge pulveriseres som var de lavet af papmaché.

Naturligvis forekommer der også en del computergenererede special effects, der alle er på samme høje niveau som de pratiske. Målet har været at skabe billeder som ingen af os før har set og det opfylder Mostow og hans troldmænd. Det er i actionsekvenserne at “Terminator 3” lever og den gode klipning samt lyddesign truer flere gange med at hive os ud over stolekanten. Det høje tempo og sparsommelige plot forvandler filmen til en massiv underholdningsmaskine, der både er sjovere og mere uforpligtende end eksempelvis den gumpetunge “Hulk”.

Konklusionen må derfor lyde, at “Terminator 3” på trods af alvorlige indholdsmæssige problemer nok ikke er helt så dårlig, som man kunne have frygtet. Det værste er, at Mostow i modsætning til James Cameron ikke er i stand at finde en passende balance mellem de intime og de store, eksplosive scener. “Terminator 3” mangler afgjort sjæl og Jonathan Mostows film vil sikkert ikke blive husket for meget andet end Arnolds comeback, der godt nok redder “Terminator” seriens ære men ikke den skuffende sommer.

Klik [url=articles/view/322/]her[/url] for at læse meget mere om Terminator-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MikkelHJ 20 år siden

Jeg var inde og se Terminator marathonet i Imperial. Det var en kanon oplevelse at se filmene i et stræk.

Jeg var var faktisk ret godt tilfreds med T3. Selv om måden, hvor på Arnold skaffede sig sin garderobe denne gang, virkede en smule malplaceret og lidt for selvironisk, kunne jeg ikke lade være med at le.



*****************Spoiler Alert***************************

1) Hvordan er det muligt for T-850 at destruere sig selv?
Det behøvede han hjælp til i T2.

2) Burde T-850 ikke været gået fuldstændig i stå efter at have smidt sin sidste brændselscelle?
Der kunne jo selvfølgelig være tale om de sidste krampetrækninger.

*****************Rant Alert******************************

**************This Is Not A Test*************************

Til sidst må jeg sige, at jeg skænkede både Star Trek og Høj Pistolføring en tanke, da T-850 var blevet inficeret af T-X og skulle til at dræbe John.
Star Trek: Nærmere bestemt de gange, hvor Kaptajn Kirk har måttet overbevise en computer om, at den handlede ulogisk, hvilket som oftest har resulteret i et totalt sammenbrud.
Høj Pistolføring: Her tænker jeg på en af de sidste scener, hvor Jane er under indflydelse af en hjernevaskningsanordning:
Must... Kill... Frank... Drebin...

*************All Alerts Have Been Terminated*************

**********************Have A Nice Day********************
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

#32 20 år siden

Vil man se en simpel actionfilm er det fint - vil man se en Terminatorfilm er det skidt. Jeg kan få actionfiks andre steder - her vil jeg have det hele som førhen og det for jeg ikke...

Ikke siden Den usynlige fjende har så meget plat humor (ja - JAr-JAR) ødelagt en filmsaga...Instruktøren Mostow er en actioninstruktør og ikke en filminstruktør!!!
Gravatar

#33 azathoth 20 år siden

#32: Well, jeg vil da lige påpege at U-571 indeholder lisså meget drama som den indeholder action (Her tænker jeg bl.a. på byrden ved at have kommandoen, at man skal ofre sine egne mænd, osv)!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#34 filmz-cycron 20 år siden

Synes den er okay - men desværre mere en "Arnold" film end en Terminator film :(

Der er også nogle virkelig dårlige fejl i filmen :s
Gravatar

#35 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

#31 Jeg ved godt det er nemt at skrive dether, men det kan jo være den var programmeret til det ;)

#34 Hvilke fejl ?
__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#36 filmz-cycron 20 år siden

#35

F.eks. læg mærke til i slutningen, hvordan Arnold pludseligt har 4 arme :s
Gravatar

#37 Tylerdurden 20 år siden

Jeg synes at det var en fed film! Og med risiko for at fornærme nogen synes jeg faktisk at den var bedere end Matrix: Reloaded!!!
Jeg glæder mig faktisk til T4, hvor man kun kan håbe på at vi ser krigen mellem menneskerne og maskinerne. Forestil jer 10.000. Arnold's, der allesammen render rundt og siger: "We'll be back..." Det kunne fandme være morsomt!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#38 azathoth 20 år siden

#37: Ja eller "DON'T DO DAT!" ;)

Ej seriøst så kunne det være fedt at se "Rise of the Machines"... faktisk burde 3'eren have heddet "Judgment Day", og ikke 2'eren.

SPOILER

Jeg har undret mig over hvor faen alle maskinerne kommer fra... det er jo ikke sådan at Skynet har en masse fabrikker der bare kan spytte terminators ud fra starten af... de ville jo også være blevet ødelagt af atommissilerne, right?

Vi ser nogle få maskiner bygget af mennesker i T3, men hvordan bliver disse videreudviklet af Skynet og hvordan bliver de bygget (eller rettere, hvordan bliver fabrikkerne der bygger maskinerne bygget)???

SPOILER END
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#39 inflector 20 år siden

Jeg var inde i søndags og se filmen og jeg syntes faktisk at den var rigtig god. Historien var ganske udemærket og effekterne og lydsiden var helt i top. Soundtracket var sådan lidt bob-bob og desværre ikke på højde med 2´erens. Skuespillerne var også ganske gode, bortset fra at Robert Patrick var 10 gange sejere end Kristanna Loken nogensinde bliver. Til sidst må man jo ikke glemme at Arnold er tilbage og han har altid sparket røv som terminatoren og det gør han sq igen, da han kommer ud af kirken med den kiste over skulderen, kæft det ser bare for blæret ud! Humoren syntes jeg også var helt i orden :)
Alt i alt en rigtig god biograf oplevelse som jeg vil give 4½ ud af 6, for 2´eren er bedre, men det er også svært at leve op til et mesterværk.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#40 Kram 20 år siden

Jeg kunne ikke være mere enig med Hasselguff, jeg synes han rammer alle punkter perfekt, i hvert fald deler jeg 100% samme synspunkter som ham.

Terminator 3 er en fin film, en film man lige smutter ind i sommerferien og ser, og glemmer, det er ikke noget man videre tænker over. Jeg savner 100% det gamle feel fra Terminator 2, en film der havde det hele, den var dyster på sin egen måde og havde en sjæl og charme over dets historie, noget som igen mangler i T3.

Men under alle omstændigheder var den korte intro god, hvor man så lidt til fremtidsverdenen, det kommer vi forhåbenlig til at høre og se meget mere til i Terminator 4.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?

Skriv ny kommentar: