Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 duuk74 14 år siden

JuuL (50) skrev:

For mig at se, bunder de negative udmeldelser ofte i, at folk har svært ved at tage McG seriøs (måske pga. navnet)?



Det virker lidt som om at anmelderne (og de lidt "finere" filmz-brugere) har et kollektivt problem med McG. Kom nu videre for fa'en!



Jeg ved virkelig ikke hvordan du kommer frem til det vrøvl der.

For det første anede jeg ikke at det var McG der instruerede den.
For det andet vidste jeg ikke hvem McG var.

Måske er det nærmere fordi at de lidt "finere" filmz-brugere har lidt højere standarder? ;)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#52 Kruse 14 år siden

#50: Skal vi nu til at have den diskussion igen? Fordi folk ikke synes om Salvation og er negativ overfor den, så er man café latte drikker og kan kun nyde høj filmkunst. Eller også er det fordi man synes at McG er et tåbeligt navn. Kunne det måske tænkes at andre bare ikke ser de gode ting i filmen som du ser, men at de i stedet ser knapt så gode elementer, som mange efter min mening, fint argumenterer for. Fordi nogen andre ikke har den samme opfattelse af filmen som dig, så er det de andre der så filmen med en forkert indstilling? Jeg tvivler på at der var nogen der gik i biografen for at se noget lort fra McG. De fleste har vel gået i biografen med et håb om at McG kunne lave en fornuftig film. Det er der så nogen der synes at han gjorde, mens andre synes at han ikke gjorde. Længere er den ikke. Der er ikke nogen stor konspiration imod McG fra de "finere" filmz-brugere.

Jeg glæder mig i øvrigt til at se denne film, som jeg håber kan gøre det bedre end 3'eren.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#53 RasmusFL 14 år siden

#46: Nope, 'Knowing' har langt mere kant og uforudsigelighed over sig end bøvede 'T.S'. Ganske svigter slutningen 'big time', men ellers emmer filmen i mine øjne af mareridtsstemning. Klart 4 stjerner i min bog
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#54 Frederik 14 år siden

Fin film med flotte lokationer men lidt for meget action. Jeg så gerne de havde gravet dybere ned i nogle af tingene som f.eks Connor's monolog til sidst. Sam Worthington var det bedste ved filmen, helt klart.

3-4 ud af 6.
Gravatar

#55 Åkepool 14 år siden

Så den igår og er meget tilfreds med det jeg så.
Jeg kan ikke forstå, at så mange er så negative over filmen, da den i mine øjne næsten er bedre end jeg havde håbet på. Men smag er jo så forskellig, så det kan der vel ikke siges mere til.

Jeg var underholdt mere eller mindre fra start til slut, så 4,5/6 fra mig.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#56 Bony 14 år siden

heTTeh - Don't feed the troll. Den er tydeligvis sulten.

Jeg så den i går og som "koble-hjernen-fra", var den udmærket sammen med lidt fesen cola og oversaltede popcorn til overpris. Som jeg nævnte i en anden tråd, så havde jeg lidt følelsen af at det var en pænt indpakket lort. Bombastiske lydeffekter, dog var Elfmans score super fedt og et af de eneste positive ting ved filmen. Gode effekter, men en haltende historie der ikke rigtigt ved hvor den vil hen.

Bale gør det udmærket, Worthington gør det lidt bedre, men filmen er alligevel hurtig glemt igen.

Ahh, jeg elsker duften af Café Latté om eftermiddagen..

Nå ja, karakter:

2½/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#57 filmz-Bruce 14 år siden

JuuL (50) skrev:
J
For mig at se, bunder de negative udmeldelser ofte i, at folk har svært ved at tage McG seriøs (måske pga. navnet)? Det virker lidt som om at anmelderne (og de lidt "finere" filmz-brugere) har et kollektivt problem med McG. Kom nu videre for fa'en!


For mig at se, virker det som om nogle har svært ved at tiltro andre selvstændige tanker, som ikke lige understøtter deres egne opfattelse. Så er det godt, man kan nedvurdere et anmelderteam f.eks i USA, hvor 2/3 af alle anmeldelser er negative. Selvfølgelig må dette have noget med overdreven indtagelse af kaffe med mælk at gøre og at samtlige anmeldere har et problem med McG. Så klart da. Lidt ligesom når en sommerfugl basker med vingerne i Tibet, så regner det i Spanien.

Måske man skulle opfordre det fine Filmz publikum om at finde frem til deres indre hulemand på et Karl Mar kursus, kaste sig nøgne rundt i mudder og synge pik sange, så kunne det være man fik ændret sit univers lidt, ikke så så sort på det hele, men måske så kvalitet der, hvor man ikke lige så det før. Sådan lidt kristen ideologi over det, elsk din næste ... også selv om han måtte være et røvhul.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 Highland Park 14 år siden

There was once a poor boy
And he left his country home
And he came to the city to look for work

He promised his ma and pa
He would lead a civilized life
And always shun the fatal curse of caffè latte

Once in the city
He got a situation in a quarry
And there he made the acquaintance of some college students

He little thought they were demons
For they wore the best of clothes
But the clothes do not always make the gentleman

So they tempted him to drink
And they said he was a cow'rd
Until at last he took the fatal glass of caffè latte

When he'd found what he'd done
He dashed the glass upon the floor
And he staggered through the door with delerium tremens

Once upon the sidewalk
He met a Salvation Army girl
And wickedly he broke her tambourine

All she said was, "Heaven bless you"
And placed a mark upon his brow
With a kick she'd learned before she had been saved

Now, as a moral to young men
Who come down to the city
Don't go 'round breaking people's tambourines

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#59 sovsekande 14 år siden

Jeg synes den var okay...det bliver nok 3½ stjerne fra min side.
Det var et fedt gensyn med Arnold og det var rigtig godt lavet...men ellers synes jeg at filmen mangler noget mere originalitet.
Synes ikke der var nok scener med terminatorne...de virkede ellers uhyggelige og skræmmende nok, men man ser meget lidt til dem.
Synes filmen bliver halvkedelig inde i midten og man savner jeg noget mere spænding, noget der kan sætte adrenalin niveauet op som 2eren kunne.
Musikken til filmen kunne godt have været bedre.
Gravatar

#60 Patriarch 14 år siden

Jeg synes tilgengæld cameon i finalen var halvåndsvag, og ikke overbevisende nok lavet. Nej - det kunne jeg godthave undværet.

Hvad angår musikken... Én ting er selve musikken, men et andet er hvor og hvordan det bruges. Her havde jeg et par problemer: F.eks. "I'll be back" hvor der bliver helt stille i musikken. Det gør scenen mere corny. Så var der terminator trommerne når den store cameo kommer. Aaaaaalt for obvious, og "se mig" agtigt.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: