Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.
Skriv ny kommentar:
#51 duuk74 15 år siden
Jeg ved virkelig ikke hvordan du kommer frem til det vrøvl der.
For det første anede jeg ikke at det var McG der instruerede den.
For det andet vidste jeg ikke hvem McG var.
Måske er det nærmere fordi at de lidt "finere" filmz-brugere har lidt højere standarder? ;)
#52 Kruse 15 år siden
Jeg glæder mig i øvrigt til at se denne film, som jeg håber kan gøre det bedre end 3'eren.
#53 RasmusFL 15 år siden
#54 Frederik 15 år siden
3-4 ud af 6.
#55 Åkepool 15 år siden
Jeg kan ikke forstå, at så mange er så negative over filmen, da den i mine øjne næsten er bedre end jeg havde håbet på. Men smag er jo så forskellig, så det kan der vel ikke siges mere til.
Jeg var underholdt mere eller mindre fra start til slut, så 4,5/6 fra mig.
#56 Bony 15 år siden
Jeg så den i går og som "koble-hjernen-fra", var den udmærket sammen med lidt fesen cola og oversaltede popcorn til overpris. Som jeg nævnte i en anden tråd, så havde jeg lidt følelsen af at det var en pænt indpakket lort. Bombastiske lydeffekter, dog var Elfmans score super fedt og et af de eneste positive ting ved filmen. Gode effekter, men en haltende historie der ikke rigtigt ved hvor den vil hen.
Bale gør det udmærket, Worthington gør det lidt bedre, men filmen er alligevel hurtig glemt igen.
Ahh, jeg elsker duften af Café Latté om eftermiddagen..
Nå ja, karakter:
2½/6
#57 filmz-Bruce 15 år siden
For mig at se, virker det som om nogle har svært ved at tiltro andre selvstændige tanker, som ikke lige understøtter deres egne opfattelse. Så er det godt, man kan nedvurdere et anmelderteam f.eks i USA, hvor 2/3 af alle anmeldelser er negative. Selvfølgelig må dette have noget med overdreven indtagelse af kaffe med mælk at gøre og at samtlige anmeldere har et problem med McG. Så klart da. Lidt ligesom når en sommerfugl basker med vingerne i Tibet, så regner det i Spanien.
Måske man skulle opfordre det fine Filmz publikum om at finde frem til deres indre hulemand på et Karl Mar kursus, kaste sig nøgne rundt i mudder og synge pik sange, så kunne det være man fik ændret sit univers lidt, ikke så så sort på det hele, men måske så kvalitet der, hvor man ikke lige så det før. Sådan lidt kristen ideologi over det, elsk din næste ... også selv om han måtte være et røvhul.
#58 Highland Park 15 år siden
#59 sovsekande 15 år siden
Det var et fedt gensyn med Arnold og det var rigtig godt lavet...men ellers synes jeg at filmen mangler noget mere originalitet.
Synes ikke der var nok scener med terminatorne...de virkede ellers uhyggelige og skræmmende nok, men man ser meget lidt til dem.
Synes filmen bliver halvkedelig inde i midten og man savner jeg noget mere spænding, noget der kan sætte adrenalin niveauet op som 2eren kunne.
Musikken til filmen kunne godt have været bedre.
#60 Patriarch 15 år siden
Hvad angår musikken... Én ting er selve musikken, men et andet er hvor og hvordan det bruges. Her havde jeg et par problemer: F.eks. "I'll be back" hvor der bliver helt stille i musikken. Det gør scenen mere corny. Så var der terminator trommerne når den store cameo kommer. Aaaaaalt for obvious, og "se mig" agtigt.