Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Christian Voldborg 14 år siden

Lige vent hjem fra biografen.

Jeg syntes vældig godt om filmen. Både Bale og Worthington var fantastiske i deres roller. Det er en fryd at se to så dygtige karakterskuespillere på samme lærred. Og hvad angår McG, så siger jeg bare: Bravo!

McG beviste, at han er i stand til at fortælle en dyb og meningsfuld historie - samt at levere suveræn underholdning. Han kan vist godt være stolt. Al snakken om, at han er en katastrofal instruktør, er virkelig fuldstændig til grin. Scenerne var store og flotte, imponerende actionscener, flot skuespil og solid meningsmæssig dybde.

Jeg håber virkelig ikke, at dette bliver den sidste "Terminator"-film.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#62 Ericmase 14 år siden

#61 Hvad er din karakter? :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#63 Ericmase 14 år siden

#61 igen. Det bliver ikke den sidste. Det bliver "Terminator 6". :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#64 Collins 14 år siden

Er lige kommet hjem efter at have set filmen.

Havde store forhåbninger men forventede noget møj. Må sige jeg tog fejl.

Den holder max.

Og jo, den er på højde med T1 og T2. Alle jer der mener det stoppede der, jer om det - jovist var T3 bestemt ikke for heldig, men Salvation holder derimod.
Ufatteligt mange herinde som kan finde alverdens grunde til at Salvation ikke holder, men prøv lige at skil de første to film af på samme måde, som i gør med denne. Undskyld, men tag jer sammen.

5 ud af 6 stjerner herfra. Ikke et mestervæk, men fed fed action.
McG har åbenbart noget godt gemt i sig. Og Worthington, han er super.

EDIT: Og ang. Arnolds cameo: Det var ret svært at se det var CGI - det var gennemført flot lavet og så troværdigt ud, samt passede godt ind i historien.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#65 Collins 14 år siden

Lige en ting til. "I'll be back" - scenen var perfekt. Jeg havde forventet den ville være corny, som en også har skrevet herinde, men den kom på det perfekte tidspunkt i en god situation.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#66 Ericmase 14 år siden

Egentlig også 5/6 herfra. Jeg kom til at trykke 4/6. Det var en fejl. Enig med #64. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#67 Fjog 14 år siden

Jeg vil sgu også give den 5/6, men den sidste stjerne kommer også kun i hus fordi jeg er en sucker for postapokalyptiske sci-fi film samt god gedigen action :)

Overall holder den, men der kunne være gjort mere få at fortalt historien mere komplet i stedet for den lidt kantede version filmen spiser os af med. Desværre har den også lidt for meget fart på visse steder, hvilket kommer til udtryk som lidt kluntede avancementer i fortællingen. Men i det store hele er det noget jeg snldt kan leve med, forventede ikke et mesterværk til 6/6.
Bale og især Worthington gør det fremragende hvilket gør at man føler med karakterende i de situationer de nu kommer ud i, hvilket var noget man godt kunne have frygtet ville gå tabt i en film med bulder og brag af den kaliber T.S. leverer. Arnolds cameo sad lige i skabet og var ret overbevisende lavet. Fandme et nice gensyn :)
Bare jævnt tamt at de kun har fået bygget 1 T-800 og i stedet for at få bygget flere færdige, vælger de lige at give den ene de har hud på (i form af Arnold :))? Well, det er vel bare sådanne ting man ikke skal tænke for meget over når man ser film, men bare acceptere :)


Desuden er der bare nogle alt for håbløse navne i filmen af de forskellige terminators, faktisk så åndsvage, så de er fede :) Min favorit var klart HunterKiller!!! Hvem fanden har fået penge for at finde på så latterligt et navn?

Slutningen er dog nok der det lige falder en smule til jorden og bliver lidt plat og man godt kan se de har været nødt til at omskrive grundet den lækkede slutning:
Lidt af et sammentræf at Marcus' hjerte lige har samme størrelse og "immungenkendelse" som Connor's, så det bare lige var til at bytte ud :) (Det kan dog stadig være at de rent faktisk har holdt sig til den originale slutning, men det finder vi vel først ud af i næste film)
Gravatar

#68 Bony 14 år siden

Christian Voldborg (61) skrev:
McG beviste, at han er i stand til at fortælle en dyb og meningsfuld historie (...)


Jeg sidder og bliver helt i tvivl om vi har set den samme film..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#69 duuk74 14 år siden

#68
Hvordan vil du argumentere imod beviser?!!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#70 filmz-Bruce 14 år siden

#69 Enig! Hvis McG har bevist det, så er det nytteløst at argumentere. 68% af de amerikanske anmeldere har endda ikke indset det. Tsk tsk!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: