Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 filmz-michaell 17 år siden

Etch-a-sketch! Greengrass' foretrukne legetøj...
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#112 BN 17 år siden

#96 - king b:

Ja, det er/var vi jo nødt til, når nu der ikke er andre der har en mening omkring de punkter, hvor vi er uenige. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#113 king b 17 år siden

#112 Ja, jeg ved godt, jeg var med til at tage debatten i en munter retning. Beklager :-) (selv om jeg stadig griner af #107 og #108)

Et mere seriøst emne: Slåsscenen i Ultimatum er jo fantastisk, bl.a. fordi den ikke har musik og derfor virker ekstra rå. Hvad er jeres respektive favorit-slåsscener gennem filmhistorien?
Gravatar

#114 filmz-michaell 17 år siden

Bortset fra alle kampene i Bourne filmene, som stadig er det sejeste jeg har set på film? Hammerscenen i Oldboy skal fandme ha' en honorable mention.
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#115 The Insider 17 år siden

Jeg synes måske nok fortsat, at duellen mellem Connery og Shaw i "From Russia With Love" er den mest intense og spændende af slagsen til dato :-) Men dysten i Ultimatum kommer nok ind på en andenplads. Syntes også, at kampscenen i Supremacy var aldeles formidabel.
War. War never changes.
Gravatar

#116 filmz-michaell 17 år siden

#115 Sean Connery foretrak jo også (gentlemand som han er) at slå sine stuntmænd rigtigt... psycho!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#117 filmz-Is 17 år siden

#115
Kampscenen i Subremacy var lidt forvirrende, man kunne ikke rigtig se hvad de havde gang i...
Synes at kampscenen i Bourne Identity er bedre...
Gravatar

#118 The Insider 17 år siden

#117, uenig :-) Jeg var aldrig forvirret over, hvad der skete i kampscenen i Supremacy. Den var både visuelt og auditivt langt mere interessant end den i Identity, især også fordi den i Identity blev overdøvet af pompøs musik (og jeg er normalt vild med John Powells kompositioner). Ligesom den fabelagtige dyst i Ultimatum blev den i Supremacy styrket af musikkens fravær.
War. War never changes.
Gravatar

#119 king b 17 år siden

#117 & 118
Jeg synes især kampscenerne er blevet mere og mere raffinerede for hver ny Bourne-film. Ultimatum-slåskampen er klasser bedre end den i Identity. Jeg er egentlig ret forbløffet over, at Greengrass er så god til at filme den slags scener - det er bestemt ikke så nemt, som det kan se ud - når nu man tænker på, at han har baggrund i dokumentar-genren.

#114
Old Boy, oh yes!

Og nogen af de bedste slaglyde må komme fra Fight Club!

UMPH!
Gravatar

#120 filmz-Scarface 17 år siden

Scarfaces fatter vandt lige billetter til endnu en af årets store actionfilm! Glæder mig sgu til at se den! Damon er genial!

Huh Hah!
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008

Skriv ny kommentar: