Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 The Insider 17 år siden

#149, godt nok er jeg slet ikke enig i Michaels vurdering af Greengrass' CV, men det er måske alligevel lige lovlig hård og lettere malplaceret kritik dét der :-)
War. War never changes.
Gravatar

#152 elwood 17 år siden

#147 Godt Skrevet!

Jeg er self. ikke enig i din mening med Shaky o'vision 8-)

Bournes samtale med Pamela Landy. Dem må jeg så anbefale at se den igen. Det er faktisk en genialitet!

Her er jeg tilgengæld enig den fanegde mig ret kraftig, og først troede jeg det var en båndoptagelse, indtil det gik op for mig hvad det var.

btw den der Ipcress files, har jeg stående, købte den for godt stk. tid siden da det lignede en fed udgivelse, ku være jeg rent faktisk en dag sku tag og få den set 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#153 The Insider 17 år siden

Ja, slutningen i Supremacy er bare en del af Ultimatums 3. akt :-) Ganske interessant fundet på.

For de ultra-nørdede er der i øvrigt en gemt alternativ slutning på Supremacy-dvd'en. Man kan ikke finde den via menuen (den er heller ikke gemt som easter-egg), nok fordi man smækkede den på skiven og så valgte ikke at inkludere den (men da var VOB-filen nok allerede kreeret). Bare find den rigtige VOB-fil via Explorer og kør den. Ikke væsentlig anderledes, men interessant, og den forklarer, hvorfor et musikspor på soundtracket var dobbelt så langt som det i den endelige udgave af filmen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#154 filmz-Bruce 17 år siden

#152 Jep, cool af Landy at
gentage konversationen fra 2'eren og derved både gøre Bourne opmærksom på, at telefonen blev aflyttet og derefter lokker Bourne agenterne væk. Spørgsmålet er så, om hun allerede i 2'eren spoilede adressen til træningsanlægget for Bourne eller om hun ikke var bekendt med hans rigtige fødselsdag 13. september 1970? Eftersom hun kendte hans rigtige navn, David Webb, formoder jeg, hun også kendte hans rigtige fødselsdato, eller ... ?


Ipcress og Caine holder max!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#155 The Insider 17 år siden

Guys, guys... :-)
Scenen i Ultimatum er IKKE en GENTAGELSE af den i Supremacy. Det er den SAMME scene. Jeg har et Empire-blad hvor det endda bliver bekræftet af både Empires skribent og Greengrass :-) Slutningen i Supremacy optræder altså blot i 3. akt af Ultimatum. Intet andet ville heller give mening... skulle han drage til USA, så tilbage til Euorpa, og så til USA hvor han gentager den samme samtale, mens Landy sidder på samme kontor og Bourne befinder sig i samme bygning?


Syntes selv, det var ret tydeligt, men det giver sig selv, at det kan skabe forvirring, når nu man ikke rigtig har set noget lignende...
War. War never changes.
Gravatar

#156 elwood 17 år siden

#155 Edit ahh to slow!

Var lige ved at skrive en besked til bruce, men nu fik du det jo gjort. kan nemlig huske jeg tog dvd'en frem da jeg kom hjem for at bekræfte min opfattelse.

Han siger nemlig også de nøjagtige samme ting, "Get some rest Pam you look tired"


J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#157 filmz-Bruce 17 år siden

Dvs. fordi pacet i scenen i Supremacy ikke passer til omstændighederne i Ultimatum, forskellen i pace og presset fra Blackbriar, så skyder man den om og så siger man, at det er den samme scene?

Ok, så må jeg tilstå jeg ikke kan se det geniale alligevel :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#158 The Insider 17 år siden

#157,
Slutscenen i Supremacy var også en eftertanke og endda Damons idé (som sagt har jeg postet, hvordan man kan se den oprindelige slutning, hvis man har Supremacy-dvd'en), så de havde nok ikke skudt alle de vinkler, de ville have, og derfor afviger den en lille anelse. Joan Allen har jo også udtalt, at hun syntes det var sjovt, at skulle skyde scenen igen, men denne gang i et studie :-) Jeg synes sgu, det er meget fedt, fordi USA er jo Bournes hjemstad, og derfor giver det mening, at det er dér, han til slut begiver sig hen.
War. War never changes.
Gravatar

#159 elwood 17 år siden

#158 Den vob fil må jeg da lige se om jeg kan grave frem, lyder intressant.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#160 filmz-Bruce 17 år siden

#158
Jep, jeg kan godt forstå valget, set i kontekst af starten på Ultimatum. Men set i kontekst af "the highnote" Supremacy sluttede i, så er der sådan set blot tale om et "cover up", for at redde situationen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: