“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kruse 12 år siden

"Saving Private Ryan" kan slet ikke måle sig med "The Thin Red Line", som er en hel del bedre film. "Saving Private Ryan" drukner nærmest i sentimentalitet, og dens historie er noget banal og uinteressant. Den starter ellers godt ud, som Johan også påpeger i denne anmeldelse, men resten af filmen kan slet ikke matche de første 20-30 minutter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 Castanea 12 år siden

Det er et transcendent transfer.

JannikAnd (9) skrev:
For helvede et grimt cover til den danske udgivelse!


Ja, føj! Det vil måske passe til Saving Private Ryan, men ikke TTRL.
Gravatar

#13 Batsy 12 år siden

Er skuffet over i gutter ikke har anbefalet mig den her film jeg er en krigsfilms elsker for gods sake, hvertfald den skal lige skrives ind på ønskelisten :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#14 The Insider 12 år siden

TUSIND tak for alle de venlige ord, folkens! :-) Hvor er det dejligt at se, at så mange deler min kærlighed til denne perle!
War. War never changes.
Gravatar

#15 Neranders 12 år siden

#13 Og i morgen sletter den du fra ønskelisten igen, efter du har været nede og investere i filmen. Det er den bedste krigsfilm jeg til dato har set. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#16 IK 12 år siden

#11

TTRL er kort sagt virkelig røvsyg og prætentiøs. Den er uden nogen form for emotionelt engagement og dybde, da de fleste skuespillere bare leverer cameo-optrædener. SPR formår, at fortælle sin historie med karakterer vi lærer at kende og holde af, modsat TTRL hvor det nærmest er billedsiden, der fortæller historien. TTRL er fuldt med naturbilleder af fauner, træer, vildmarker osv., og det tager en istid for filmen at komme til pointen med det hele.

SPR er langt mere spændende, rørende, engagerende og er en mere fuldendt film, udeladt for meningsløse og tidsrøvende scenarie billeder, der hverken driver eller gavner historien i TTRL.
Gravatar

#17 Kruse 12 år siden

IK - Der er ikke så meget andet at sige end at jeg er fuldstændigt uenig. Min mening ligger 180° fra din.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 Muldgraver 12 år siden

#16
Trist.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#19 Slettet Bruger [3405716984] 12 år siden

IK (16) skrev:
...og det tager en istid for filmen at komme til pointen med det hele.


Haha, spot on. :D
Gravatar

#20 IK 12 år siden

Muldgraver (18) skrev:
#16
Trist.


Huh.. Er det trist, at jeg synes, at en overlegen SPR er en langt bedre film?

Skriv ny kommentar: