“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Therien 12 år siden

Ganske fin anmeldelse, men der er nu mere ved Ryan end de første 30 min. og det faktum at publikum kunne lide den.
Gravatar

#2 Kruse 12 år siden

Fremragende anmeldelse, Johan! Helt enig i din vurdering af denne fantastiske film :)

Jeg glæder mig selv at få set den på Blu-Ray.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 Outbound Sith 12 år siden

Hmm... Den skal jeg da vist have fingrene i. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 Neranders 12 år siden

Herlig anmeldelse! Enig i alt, hvad der bliver sagt om filmen og karakteren den har fået. Jeg havde egentlig planer om at vente med at anskaffe mig Citirion-udgaven, til jeg får mig en regionsfri BD-afspiller, men jeg kan vidst rolig smide nogle penge efter denne, lyder det til.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 12 år siden

Er også helt enig... KING film! 10/10! Saving Private Ryan er dog ikke så king... ikke engang prince... lidt mere peasant-agtig. 4/10 til den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3405716984] 12 år siden

Fremragende film, hvis man ikke kan falde i søvn. :)
Gravatar

#7 IK 12 år siden

Saving Private Ryan er lysår bedre end koffein-nødvendige The Thin Red Line. Sidstnævnte er skam ok, men den er alt for langtrukket, og har en virkelig irriterende, uinteressant og kedelig hovedperson (Jim Caviezel).
Gravatar

#8 Muldgraver 12 år siden

Mmmmm, "transcendent" :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#9 JannikAnd 12 år siden

#7 - Du er helt væk... :)

For helvede et grimt cover til den danske udgivelse!
Gravatar

#10 Bobby Singer 12 år siden

Hmm måske skulle jeg snart få den set.
Idjit

Skriv ny kommentar: