“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Bony 12 år siden

En af de "helt store" jeg aldrig har fået set. Det kunne da være, at man skulle forsøge sig med den BD udgivelse der.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#22 Muldgraver 12 år siden

#20
Jeg synes nok bare, det er trist, at du absolut er nødt til at nedgøre The Thin Red Line på den måde du gør, på lidt plat vis, med forlov. At du synes Saving Private Ryan er en bedre film, er da din egen sag, din smag er dig vel undt.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#23 TheEnd 12 år siden

IK (7) skrev:
Saving Private Ryan er lysår bedre end koffein-nødvendige The Thin Red Line. Sidstnævnte er skam ok, men den er alt for langtrukket, og har en virkelig irriterende, uinteressant og kedelig hovedperson (Jim Caviezel).

100 % enig dér! Jeg kan slet ikke se fascinationen af filmen. Men jeg så det også på vhs for mange år siden :D
Vil meget gerne se The Thin Red Line i 1080p
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#24 Popeye 12 år siden

#15 Det er næppe en film, jeg vil anbefale til en actionhungrende teenager....

Tempoet er langsomt - selv under actionscenerne. Jeg synes dog godt om TTRL modsat eksempelvis Malicks The new world, som bare er dræbende kedelig.
...and then some
Gravatar

#25 IK 12 år siden

Muldgraver (22) skrev:
Jeg synes nok bare, det er trist, at du absolut er nødt til at nedgøre The Thin Red Line på den måde du gør


Tja, når anmeldere nedgør Johnny English, Abduction og noget lignende, er der kun Thumbs Up, men når tilfældet er en selvhøjtidelig og lovprist film som TTRL, bliver folk fornærmet og tager det personligt. Fair skal være fair.
Gravatar

#26 Neranders 12 år siden

Popeye (24) skrev:
#15 Det er næppe en film, jeg vil anbefale til en actionhungrende teenager....


Som actionhungrende teenager kastede jeg mig da ud i film som The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford og 2001, som begge har et langt lavere tempo end TTRL. Nu ved jeg så også, at Batsy kan lide film som Godfather, hvilket jeg mener, heller ikke har et voldsomt, adrenalinpumpende tempo. Slutteligt, skader det heller ikke at prøve sig af med lidt nyt ind imellem. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#27 Muldgraver 12 år siden

#25
Fairfair, tristtrist, tjatjatja.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#28 SpielbergFreak 12 år siden

Jeg må give den en chance, selvom jeg har svoret aldrig at se en Malick film igen. Jeg husker den som alle hans andre film, at være kedelig, underlig og mere kedelig og til sidst helt vildt sindsygt dræbende kedelig!

Men ja billedsiden og musikken husker jeg som intet mindre en fænomenalt, jeg lytter jævnligt til Zimmer's score og det er rigtig nok noget af det bedste han har præsteret! Men god musik og flotte billeder er bare ikke nok, når historien er og flowet er dræbende.

Men som sagt, lover jeg at give den en chance igen, for med den fotograf, komponist og cast kan det jo ikke gå helt galt. Havde de dog bare valgt en anden instruktør:-)
Gravatar

#29 Babo84 12 år siden

Hvorfor kan alle filmsnobber lide denne? ;) jo mere kedeligt, desto bedre. Nåh, nu skal man nok få nogle på nakken ;) Jeg synes det er en ok film, har sine kvaliteter men lidt for melankolsk og langtrukken til min smag. SPR er også en mere direkte film, men næppe mere tynd end denne her. Begge har svagheder men alene de første tyve min og klimakset i spr fik mig til at skide i bukserne af rædsel. Men tre timer her, bliver man lidt mør ;)
Gravatar

#30 Hr. Nielsen 12 år siden

Muldgraver (22) skrev:
Jeg synes nok bare, det er trist, at du absolut er nødt til at nedgøre The Thin Red Line på den måde du gør
Han skriver sin mening om den og gør det ud fra at det er anmelderen og et par andre der har trukket SPR på banen som værende en evnesvag fætter i forhold til TTRL. Så jeg forstår ham altså fuldt ud. Jeg kan personligt lide begge og behøver ikke kalde den en for dårlig, for at fremhæve den anden. Finder det totalt latterligt SPR skal hakkes, for at få TTRL til at lyde som et stort mesterværk.

Babo84 (29) skrev:
Hvorfor kan alle filmsnobber lide denne?
Det har du aldrig kaldt mig før;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: