Godt hjulpet af et mere dyrt og velproduceret Asgård, der ikke virker til at være holdt sammen af tape og vatrundeller som i den første film, så er “Thor: The Dark World” den bedste Marvel-filmatisering siden den første “Iron Man”. Filmens indre logik holdes intakt det meste af vejen. Og i de tilfælde, hvor den halter, så smadrer Thor din vrøvledetektor med sin tordenhammer, alt imens Loke afleder opmærksomheden ved skælmsk flabet at forsøge at røvrende alle i de ni riger nok en gang. Thor to, Thor to, Thor to, Tor to, torto, toto, Thor..!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Good call, Freud :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#32 Kochie 10 år siden

Jeg er 27 og regner The Avengers for den næstbedste superheltefilm, jeg har set. The Dark Knight ligger over, lige under dem Iron Man 1 og Batman Begins. Længere nede kommer Iron Man 3, X-Men og X2, Thor, (den første), Captain America, The Dark Knight Rises, Iron Man 2 og X-Men: The last Stand. Superman Returns og Daredevil er i deres egen kasse, langt væk fra de andre.
Gravatar

#33 Riqon 10 år siden

DocDoom (31) skrev:
Good call, Freud :-)


Apropos dit spørgsmål om alder, så er jeg nok nærmere Jung :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#34 filmkorn.dk 10 år siden

Det argeste bras!

1*
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#35 SublimeKen 10 år siden

Jeg er 28 og elsker Avengers. Min papfar er 46 og elsker den, min mor er 49 og elsker den. Min lillebror er 24 og elsker den. Har flere venner som er i midt trediverne og elsker. Alder spiller ikke ind, god smag gør. Hvis man elsker Avengers har man god smag, slut, færdig, punktum! Basta!!

Ej, kan godt være enig i nogle af de kritik punkter den får, men den formår tilgengæld også at genskabe den der perfekte Blockbuster feeling jeg personligt fik fra Jurassic Park, Independence Day, Spider-Man 1 og 2, X-Men 2 og Ringenes Herre filmene da de kom ud og den følelse har jeg savnet i lang tid. Synes også at den formår at skabe den følelse jeg fik da jeg så de tre første Indiana Jones film, samt de gamle Star Wars film for første gang. The Dark Knight er god men genskaber ikke rigtig den der følelse imo.
Gravatar

#36 SublimeKen 10 år siden

Men derfor er Dark Knight stadig et højere niveau end de andre film, med undtagelse af Indiana Jones filmene, Star Wars filmene, Ringenes Herre filmene, samt Jurassic Park imo.
Gravatar

#37 Slettet Bruger [4112151410] 10 år siden

Jeg så filmen i Cinemaxx her til aften og det er sgu god spas. Ikke verdens bedste film, hvilket jeg heller ikke havde forventet, men en virkelig habil omgang tju-bang med en god portion sjov og ballade.

Hvad der dog undrer mig er, at salen nærmest tømmes øjeblikkeligt, selvom folk vel efterhånden burde være klar over, at der kommer min. én scene efter rulleteksterne. Vi var vel 8-10 stykker tilbage, da den anden scene dukkede op, ud af en ret fyldt sal 4 i Cinemaxx på Fisketorvet.
Gravatar

#38 DarkLight 10 år siden

Bruno (37) skrev:
Hvad der dog undrer mig er, at salen nærmest tømmes øjeblikkeligt, selvom folk vel efterhånden burde være klar over, at der kommer min. én scene efter rulleteksterne. Vi var vel 8-10 stykker tilbage, da den anden scene dukkede op, ud af en ret fyldt sal 4 i Cinemaxx på Fisketorvet.


Jeg vil tro, det er fordi i langt de fleste tilfælde er payoff ikke ventetiden værd.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#39 Slettet Bruger [4112151410] 10 år siden

DarkLight (38) skrev:
Jeg vil tro, det er fordi i langt de fleste tilfælde er payoff ikke ventetiden værd.


Det kan være, men det undrer mig alligevel lidt, at man giver 80+ kr. for at se en film og vælger at lade være med at se hele filmen, bortset fra lige 2-3 min.
Gravatar

#40 Fredag 10 år siden

DarkLight (38) skrev:
Jeg vil tro, det er fordi i langt de fleste tilfælde er payoff ikke ventetiden værd.
Tror det er en blanding af flere ting. Folk der ikke ved det, folk der har glemt det (gjorde jeg selv et par gange), folk der er ligeglade (der kom din payoff), folk der ikke gider (kan) vente så 'længe'. Føler ofte det også er mere en fan-nørde ting.

Skriv ny kommentar: