Godt hjulpet af et mere dyrt og velproduceret Asgård, der ikke virker til at være holdt sammen af tape og vatrundeller som i den første film, så er “Thor: The Dark World” den bedste Marvel-filmatisering siden den første “Iron Man”. Filmens indre logik holdes intakt det meste af vejen. Og i de tilfælde, hvor den halter, så smadrer Thor din vrøvledetektor med sin tordenhammer, alt imens Loke afleder opmærksomheden ved skælmsk flabet at forsøge at røvrende alle i de ni riger nok en gang. Thor to, Thor to, Thor to, Tor to, torto, toto, Thor..!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg er ikke helt så begejstret som Morten. En rodet affære, hvor karaktererne og deres relationer forbliver for skitse-agtige til for alvor at involvere. Men farvelade-universet er ikke uden charme og action-scenerne ikke uefne. Jeg giver den 3 uf af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Fredag 10 år siden

Jeg fandt den første film om Thor solidt underholdende, så hvis denne skulle være bedre, glæder jeg mig bare:)
Gravatar

#3 Hive 10 år siden

Det er da lovende, at filmen får så mange gode ord med på vejen - men jeg ved dog stadig ikke helt hvad jeg skal forvente fra en anmelder, som ikke brød sig om den første Thor... som efter min mening var tæt på den første Iron Man's højde.

Men okay, Empire siger også gode ting om The Dark World, så helt skidt kan det da ikke være. :)
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 10 år siden

I mit tilfælde tror jeg kun The Avengers overgår den første Thor-film hvad angår nyere Marvel-filmatiseringer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Shadow_Dude 10 år siden

Ha! Der er en der har hygget sig med at skrive anmeldelse :p
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#6 SublimeKen 10 år siden

Haha, jeg elsker denne anmeldelse. Glæder mig til at se om jeg er enig.
Gravatar

#7 Mister Marvel 10 år siden

Samme her :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#8 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Lord Beef Jerky (4) skrev:
I mit tilfælde tror jeg kun The Avengers overgår den første Thor-film hvad angår nyere Marvel-filmatiseringer.


Ja, i ringhed
Doctor Last Warning
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 10 år siden

DocDoom, din bus er ved at køre!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 Kruse 10 år siden

Hvornår får vi DocDoom vs. Lord Beef Jerky slåskampen at se?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: