Godt hjulpet af et mere dyrt og velproduceret Asgård, der ikke virker til at være holdt sammen af tape og vatrundeller som i den første film, så er “Thor: The Dark World” den bedste Marvel-filmatisering siden den første “Iron Man”. Filmens indre logik holdes intakt det meste af vejen. Og i de tilfælde, hvor den halter, så smadrer Thor din vrøvledetektor med sin tordenhammer, alt imens Loke afleder opmærksomheden ved skælmsk flabet at forsøge at røvrende alle i de ni riger nok en gang. Thor to, Thor to, Thor to, Tor to, torto, toto, Thor..!
Skriv ny kommentar:
#51 Kviesgaard 11 år siden
Rigtig god historie efter min mening. Har lånt eksemplaret flere gange på biblioteket.
Med hensyn til, at Thor-filmene ikke skulle have potentiale til, at fortælle en stærkere følelsesmæssig historie, er jeg så lidt uenig. Netop konflikten mellem Thor og Loke i The Dark World var det, jeg syntes fungerede allerbedst i filmen. Når de to er sammen, så bliver det hele mere interessant og følge med i. Når så Loke oven i købet er adopteret, og altså ikke en asgaardianer af natur, men dog alligevel kun en arms længde fra tronstolen, så er der da et grundlag for en stærk følelsesmæssig historie, set med mine øjne.
#52 Slettet Bruger [4112151410] 11 år siden
Måske nok, men man skal jo helst ikke ende i en situation, som Burton-Batman, hvor skurken i virkeligheden har hovedrollen i historien og man risikerer også hurtigt at køre træt i filmene, hvis man bliver ved med at spille på forholdet mellem de to.
Så giv hellere Loki sin egen film, hvor han kan udforskes lidt mere, hvis figuren altså virker, når han ikke ping-ponger med Thor og så lad Thor få lidt andet at se til.
#53 Kviesgaard 11 år siden
God pointe med, at skurken ikke skal have hovedrollen. Vender Thor tilbage i The Avengers: Age of Ultron?
#54 Slettet Bruger [4112151410] 11 år siden
Det går jeg stærkt ud fra, filmen sluttede med "Thor will return" og der ikke er planer om endnu en Thor endnu, men den næste Avengers kommer i 2015.
2014 bliver et vildt Marvel-år med to film fra Disney/Marvel, samt den næste X-Men og Amazing Spider-Man 2. Udover Marvel-filmene, kommer der også den næste 300, som åbenbart er blevet skubbet og den næste Sin City, der også er blevet skubbet.
Så er det store spørgsmål jo bare, hvor mange af dem bliver værd at bruge tid på.
#55 Kviesgaard 11 år siden
Jeg regner bestemt med, at skulle se The Avengers: Age of Ultron. Jeg skal også se Captain America: The Winter Soldier/ The return of the first avenger. X-Men: Days of future past kommer jeg heller ikke udenom. Til gengæld er The Amazing Spiderman 2 ikke et must for mig. Så god var den forrige heller ikke. 300 prequelen, eller hvad den nu er, har jeg ingen planer for pt.
#56 Slettet Bruger [4112151410] 11 år siden
300 ser interessant ud, baseret på traileren, men den får nok også lige lov til at vente på anmeldelser, men Sin City er jeg frisk på.
#57 Ispep 11 år siden
#58 Lord Beef Jerky 11 år siden
#59 Ispep 11 år siden
Også her. De rammer trods alt et pænt niveau med mange superhelte, selvom hovedparten intet særligt er og hurtigt glemt. Die Hard 5 var bare utilgivelig. Men jeg ser nu hellere en habil film som Oblivion end Thor 6 eller Iron-Man 17. Men ja, sci fi er så meget in nu og tak for det. Interstellar næste år, fuck yeah!!
#60 danish99 11 år siden