Godt hjulpet af et mere dyrt og velproduceret Asgård, der ikke virker til at være holdt sammen af tape og vatrundeller som i den første film, så er “Thor: The Dark World” den bedste Marvel-filmatisering siden den første “Iron Man”. Filmens indre logik holdes intakt det meste af vejen. Og i de tilfælde, hvor den halter, så smadrer Thor din vrøvledetektor med sin tordenhammer, alt imens Loke afleder opmærksomheden ved skælmsk flabet at forsøge at røvrende alle i de ni riger nok en gang. Thor to, Thor to, Thor to, Tor to, torto, toto, Thor..!
Skriv ny kommentar:
#61 Fredag 11 år siden
#62 Plissken 11 år siden
#63 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Nej, DU er. MUHAHAHAHA!
#64 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
det var unte mig der skrev hint, men dig selv :-)
#65 MOVIE1000 11 år siden
Jeg må indrømme, at jeg er kæmpe fan af Marvels udgave af Thor, tegneserie såvel som live action. Jeg havde høje forventninger til The dark World, især med Alan Taylor som instruktør, selvom forventningerne var høje, blev jeg alligvel blæst bag over. Der er gang i den, den er spas, og jeg vil endda gå så langt at sige, at det er min favorit inden for Marvel filmene.
#66 Hive 11 år siden
Dog har jeg ét enkelt problem med den, som også var et problem for mig i den første film: Natalie Portmans karakter fylder simpelthen for meget. Jeg kan ellers godt lide hende normalt, men føler at hun er helt malplaceret i Thors univers og ikke gør andet end at trække ham ned. Lidt skidt kvinden der er så fantastisk at en gud forelsker sig hovedkulds i hende bliver over-charmeret af hendes assistent, Thors krigerveninde og - i denne film - sågar Thors egen mor...
Men alt i alt en rigtigt fed film, og jeg ser bestemt frem til mere af samme skuffe.
#67 qel-droma 11 år siden
3/6.
#68 Driver 11 år siden
Juhuu! Så vil jeg sidde og bide mærke i, hvilke scener, der kan tænkes at være Whedons. Jeg gætter selv på de overbombastiske, ligegyldige actionscener eller de scener, hvor humoren er allermest plat og hovedrystende...Hvis der dog er tre scener, hvor de sidder på kebabhouse, så bliver det ikke svært at udpege Whedons fingeraftryk.
#69 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Det dårlige er så, at jeg gav den første 1 stjerne. Vi er altså på 2 stjerner. Nej, og jeg vil gerne gi 2½, for de forskellige cgi ting var faktisk ganske ok lavet.
Jeg tror simpelthen, jeg er ved at blive gammel (45), for jeg synes simpelthen at Hollywood sprøjter denne type film ud på stribe, hvor det bare er væsener der tæsker hinanden i CGI uden at noget som helst synes at blive farligt, episk, uhyggeligt, morsomt, medrivende, spændende eller den mindste smule på spil på noget tidspunkt.
Det gælder hvad end de film hedder Avengers, The (not that) Fantastic 4, Iron Man 3, Thor 1-2, Pacific Rim, John Carter, Clash of the Titans, Transformers eller noget helt niende. Jeg er ellers en sucker for superhelte, fantasy og scifi. Faktisk er det vil min yndlingsgenre. Men jeg finder, hånden på hjertet, at hvis man har rundet 13 år, så kan man kun med yderste vanskelighed finde noget som helst opløftende ved denne endeløse strøm af rock-n-roll cgi-tju-bang.
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst så en fed superheltefilm som Blade eller X2*, der måske ikke har de største effekter (med nutidens øjne) men til gengæld den mest medrivende og episke fortælling, eller en mega fed scifi, man virkelig husker, som The Abyss, The Fifth Element, 12 Monkeys, T2, Total Recall - ja, eller bare Armageddon eller ID4, jeg er sgu ikke så krævende! (Jeg skal nok lade være at nævne 2001, for så er jeg for alvor dømt morfar. Den kom ud året før jeg blev født).
Så kom der jo en perle som Gravity, men det er vel mere en space action end en egentlig scifi. Den er jo, hvis man æder en præmis eller to, jo ment som en realisme-film.
(* Nå jo der var vist lige en der hed The Dark Knight, men det var vel mere en action film end en superheltefilm - det var i hvert fald kriminalhistorien, der var det bedste ved den. Og Hell-Boy samt Spider-Man filmene var også gode, og jeg er sikker på at der kan nævnes andre, men det er 90% lort der spyttes ud.)
Jeg er kraftedemig træt af dette Michael Bay more is better syndrom. At sidde at se en film som Thor 2 er virkelig drændende. Man sidder bare og venter på, at den slutter. Jeg troede helt seriøøst den var slut, der hvor
Jeg hører gerne nogen der har haft hår på dilleren mere end et par somre udtale, om det er mig der er sur og tvær eller krævende eller bare idiot, eller om jeg har ret i, at der simpelthen stort set kun produceres lort i disse år, når vi taler scifi?
EDIT: har lavet en tråd herom...
http://filmz.dk/forum/tagwall/hollywoods-trends-me...
#70 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
genrer