Godt hjulpet af et mere dyrt og velproduceret Asgård, der ikke virker til at være holdt sammen af tape og vatrundeller som i den første film, så er “Thor: The Dark World” den bedste Marvel-filmatisering siden den første “Iron Man”. Filmens indre logik holdes intakt det meste af vejen. Og i de tilfælde, hvor den halter, så smadrer Thor din vrøvledetektor med sin tordenhammer, alt imens Loke afleder opmærksomheden ved skælmsk flabet at forsøge at røvrende alle i de ni riger nok en gang. Thor to, Thor to, Thor to, Tor to, torto, toto, Thor..!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Fredag 11 år siden

# 60 Sådan lidt nysgerrigt, hvis den første ikke fangede dig eller sagde dig noget, hvorfor så spendere næsten 100 kroner på at se nummer 2??? Det er ikke en kritik, blot en undren, da det forekommer mig dumt.
Gravatar

#62 Plissken 11 år siden

Kanon film.. bedre en den første! 5 af 6
When there's no more room in hell...
Gravatar

#63 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

DarkLight (46) skrev:
Det er ikke særlig afgørende. Alt giver mening, selvom man ikke ser dette klip. Tror faktisk det er definitionen på ligegyldig? :)

Nej, DU er. MUHAHAHAHA!
Doctor Last Warning
Gravatar

#64 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Fridag (45) skrev:
DocDoom (44) skrev:
Folk der ikke ved det, folk der har glemt det (gjorde jeg selv et par gange), folk der er ligeglade (der kom din payoff), folk der ikke gider (kan) vente så 'længe'

det var unte mig der skrev hint, men dig selv :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#65 MOVIE1000 11 år siden

Det er hammer hammer fedt.

Jeg må indrømme, at jeg er kæmpe fan af Marvels udgave af Thor, tegneserie såvel som live action. Jeg havde høje forventninger til The dark World, især med Alan Taylor som instruktør, selvom forventningerne var høje, blev jeg alligvel blæst bag over. Der er gang i den, den er spas, og jeg vil endda gå så langt at sige, at det er min favorit inden for Marvel filmene.

Stellan Skarsgård I filmen ser det ud til at han er ved at forberede sig til Nymphomaniac :P eller så støtter han bare [url= kors[/url]
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#66 Hive 11 år siden

Fed film, jeg blev bestemt ikke skuffet. Fantastisk action og humørfyldte replikker helt i tråd med den første film. Meget episk og dramatisk til tider.

Dog har jeg ét enkelt problem med den, som også var et problem for mig i den første film: Natalie Portmans karakter fylder simpelthen for meget. Jeg kan ellers godt lide hende normalt, men føler at hun er helt malplaceret i Thors univers og ikke gør andet end at trække ham ned. Lidt skidt kvinden der er så fantastisk at en gud forelsker sig hovedkulds i hende bliver over-charmeret af hendes assistent, Thors krigerveninde og - i denne film - sågar Thors egen mor...

Men alt i alt en rigtigt fed film, og jeg ser bestemt frem til mere af samme skuffe.
Gravatar

#67 qel-droma 11 år siden

Well - jeg må nu konstaterer at jeg foretrækker Ken Brannagh's take på det her. Bevares, alt så bedre ud - der var tydeligvis et større budget på denne film, men damn hvor var det en kedelig omgang i forhold til karaktererne. Som er nævnt tidligere på denne tråd, så er det kun Thor og Loki's interne boksekampe der giver bare lidt liv til filmen - og de var oven i købet ikke så fantastiske i deres spil i denne film. Æteren og Svartelverne var jævnt uinteressante og selvom jeg gerne giver en rundhåndet karakter for håndværket, så må jeg konstaterer at filmen fuldstændig mangler alle de dele der får denne filmnørds hjerte med.

3/6.
Are you not entertained!?!
Gravatar

#68 Driver 11 år siden

Kviesgaard (47) skrev:
a
Jeg læste også noget om, at Joss Whedon har været inde over en 3 scener i filmen.
http://www.cinemablend.com/new/Joss-Whedon-Rewrote-Three-Scenes-Thor-Dark-World-39473.html
Det forklarer måske noget af det rodede indtryk man får af filmen.

Juhuu! Så vil jeg sidde og bide mærke i, hvilke scener, der kan tænkes at være Whedons. Jeg gætter selv på de overbombastiske, ligegyldige actionscener eller de scener, hvor humoren er allermest plat og hovedrystende...Hvis der dog er tre scener, hvor de sidder på kebabhouse, så bliver det ikke svært at udpege Whedons fingeraftryk.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#69 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det gode er, at denne film er præcis dobbelt så god som 1'eren - en bedre sequel er en sjældenhed, og decideret dobbelt så god er en sjældenhed.

Det dårlige er så, at jeg gav den første 1 stjerne. Vi er altså på 2 stjerner. Nej, og jeg vil gerne gi 2½, for de forskellige cgi ting var faktisk ganske ok lavet.

Jeg tror simpelthen, jeg er ved at blive gammel (45), for jeg synes simpelthen at Hollywood sprøjter denne type film ud på stribe, hvor det bare er væsener der tæsker hinanden i CGI uden at noget som helst synes at blive farligt, episk, uhyggeligt, morsomt, medrivende, spændende eller den mindste smule på spil på noget tidspunkt.

Det gælder hvad end de film hedder Avengers, The (not that) Fantastic 4, Iron Man 3, Thor 1-2, Pacific Rim, John Carter, Clash of the Titans, Transformers eller noget helt niende. Jeg er ellers en sucker for superhelte, fantasy og scifi. Faktisk er det vil min yndlingsgenre. Men jeg finder, hånden på hjertet, at hvis man har rundet 13 år, så kan man kun med yderste vanskelighed finde noget som helst opløftende ved denne endeløse strøm af rock-n-roll cgi-tju-bang.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst så en fed superheltefilm som Blade eller X2*, der måske ikke har de største effekter (med nutidens øjne) men til gengæld den mest medrivende og episke fortælling, eller en mega fed scifi, man virkelig husker, som The Abyss, The Fifth Element, 12 Monkeys, T2, Total Recall - ja, eller bare Armageddon eller ID4, jeg er sgu ikke så krævende! (Jeg skal nok lade være at nævne 2001, for så er jeg for alvor dømt morfar. Den kom ud året før jeg blev født).

Så kom der jo en perle som Gravity, men det er vel mere en space action end en egentlig scifi. Den er jo, hvis man æder en præmis eller to, jo ment som en realisme-film.

(* Nå jo der var vist lige en der hed The Dark Knight, men det var vel mere en action film end en superheltefilm - det var i hvert fald kriminalhistorien, der var det bedste ved den. Og Hell-Boy samt Spider-Man filmene var også gode, og jeg er sikker på at der kan nævnes andre, men det er 90% lort der spyttes ud.)

Jeg er kraftedemig træt af dette Michael Bay more is better syndrom. At sidde at se en film som Thor 2 er virkelig drændende. Man sidder bare og venter på, at den slutter. Jeg troede helt seriøøst den var slut, der hvor
Loke dør
og de besøger Stellan Skarsgaard bagefter. Og så ser jeg, at der er 45 min tilbage. Jeg må have mistet opmærksomheden, for jeg havde ikke engang fanget at baddierne ikke var nedkæmpet i scenen lige før. Dét fattede jeg intet af og det var kun med yderste anstrengelse, at jeg så den færdig.

Jeg hører gerne nogen der har haft hår på dilleren mere end et par somre udtale, om det er mig der er sur og tvær eller krævende eller bare idiot, eller om jeg har ret i, at der simpelthen stort set kun produceres lort i disse år, når vi taler scifi?

EDIT: har lavet en tråd herom...

http://filmz.dk/forum/tagwall/hollywoods-trends-me...
Doctor Last Warning
Gravatar

#70 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

DocDoom (69) skrev:
aktisk er det vil min yndlingsgenre

genrer
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: