Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Patriarch 13 år siden

oooh fedt. Skal lige læse Rackham den Rødes skat færdig og så napper vi den.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#92 PredatorX 13 år siden

*high five*!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#93 Nicki52 13 år siden

Synes virkelig den film er overvurderet. I er ligesom mig før jeg vågnede op. Jeg troede jo Epic Movie var sjov og gav den 6/6. Nu gør I det kraftedderme ved Tintin. 4/6. Den ville 6/6 hvis jeg blev revet med af historien, men blev nede på jorden.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#94 Bobby Singer 13 år siden

Nicki52 (93) skrev:
Synes virkelig den film er overvurderet. I er ligesom mig før jeg vågnede op. Jeg troede jo Epic Movie var sjov og gav den 6/6. Nu gør I det kraftedderme ved Tintin. 4/6. Den ville 6/6 hvis jeg blev revet med af historien, men blev nede på jorden.

Har du givet Epic Movie 6 ud 6... nej vi er slet ikke som dig.
Idjit
Gravatar

#95 PredatorX 13 år siden

*suk*
Gravatar

#96 Nicki52 13 år siden

Bobby Singer (94) skrev:
Har du givet Epic Movie 6 ud 6... nej vi er slet ikke som dig.

Du misforstår min pointe med vilje. I er som mig dengang jeg ikke vidste bedre. Der gav jeg alle film seks stjerner.
Gravatar

#97 MMB 13 år siden

Nicki52 (96) skrev:
Du misforstår min pointe med vilje. I er som mig dengang jeg ikke vidste bedre. Der gav jeg alle film seks stjerner.

Hvis jeg så sagde, at de måske bare var vildt fascinerede af filmen og bare uenige med din bedømmelse af filmen, er det så en pointe, du vil tage til dig? :)
Din sammenligning forekommer mig i hvert fald meget komisk, og jeg synes i hvert fald ikke, at gi-jones, som bla. gav den 6/6, plejer at give 6/6 til alt. ;)
Men måske jeg har overset noget ironi?
Gravatar

#98 Nicki52 13 år siden

Foeller (97) skrev:
Hvis jeg så sagde, at de måske bare var vildt fascinerede af filmen og bare uenige med din bedømmelse af filmen, er det så en pointe, du vil tage til dig? :)
Din sammenligning forekommer mig i hvert fald meget komisk, og jeg synes i hvert fald ikke, at gi-jones, som bla. gav den 6/6, plejer at give 6/6 til alt. ;)
Men måske jeg har overset noget ironi?

Nej, det bare mig der bliver ved med at skrive, selvom min teori ikke holder vand. For det første er Tintin ikke en lorte film, bare ikke noget for mig, ligesom med de gamle film som Dirty Harry som i sikkert elsker. Men jeg vil dog sige at jeg bedre kan lide Dirty Harry end Tintin, men Tintin er meget flottere end Dirty Harry. Det er forskellige genre og undergenre, så det er svært at sammenligne. For det andet, skal man ikke diskutere JP2 og JP3 med gi-jones. Det får man intet ud af.
Gravatar

#99 PredatorX 13 år siden

Nicki52 (96) skrev:

Forskellen er dog at Tintin er godt håndværk. Epic Movie er lavet af retarderede mennesker til retarderede mennesker.

Din sammenligning af Dirty Harry og Tintin er i øvrigt beundringsværdig.
Gravatar

#100 Hr. Nielsen 13 år siden

Nicki52 (96) skrev:
I er som mig dengang jeg ikke vidste bedre.
Håber i hvert fald ikke jeg er som dit nuværende jeg;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: