Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 gi-jones 13 år siden

Nicki52 (98) skrev:
Det er forskellige genre og undergenre, så det er svært at sammenligne. For det andet, skal man ikke diskutere JP2 og JP3 med gi-jones. Det får man intet ud af.
Ikke korrekt. Hvis man diskuterer ovenstående med mig, vil man modtage en række præcise og let-forståelige argumenter som alle fornuftige mennesker ville sætte pris på.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#102 PredatorX 13 år siden

Ja, alle ved da at JP3 er bedre end JP2.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#103 gi-jones 13 år siden

*suk*
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#104 PredatorX 13 år siden

hahaha :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#105 Lord Beef Jerky 13 år siden

PredatorX FTW!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#106 Justin 12 år siden

Michael Andersen (84) skrev:
I mine øjne er der stor forskel, men at du har en anden opfattelse synes jeg ikke der er noget underligt i, for smag og behag og alt der er sikkert også en del af det :)

Billig briller får du udleveret sammen med billetten, og du må tage dem med hjem. Det er rent plastic. Det er klart den mest udbredte måde at vise 3D på for det er det mest praktiske for biograferne.

Lånebrillerne er en anden slags og meget dyrere i forhold til, så dem får du typisk først udleveret ved indgangen til salen. Der sidder alarmer i og biografpersonalet står ved udgangen og holder øje med at folk afleverer dem igen. De skal vaskes efter hvert brug.

Det eneste sted hvor jeg har fået udlevert lånebriller var i planetariet ,og der stod ikke nogen og medarbejder og ventede, men har ikke set dem i nogen biografer
Gravatar

#107 Thomsen 12 år siden

#106 - Lånebriller findes i de biografer, der benytter det overlegne Dolby 3D-system. Det er der til gengæld ikke mange, der gør. Jeg kender kun til de tre første, der fik installeret 3D herhjemme: Sønderborg, Viborg og Klovborg, og så har Værløse Bio vist også fået det. Der skal nok være et par andre, men de store kæder, dvs. Nordisk Film og Cinemaxx, har satset på de billigere systemer.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#108 Highland Park 12 år siden

Park Bio og Lalandia Bio er også Dolby 3D-biografer.

Da jeg skulle se "The Adventures of Tintin" i Empire Bio, viste det sig desværre, at de har investeret i RealD. Så forstår jeg bedre, at de ikke reklamerer med det på hjemmesiden.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#109 Hr. Nielsen 12 år siden

#107 Vidste ikke der var mere end 'to' systemer der blev brugt herhjemme? Bio City og CinemaxX i Odense kører i hvert fald hver sit system (mente de kaldte det Dolby 3D i Bio City, men at det skulle være bedre end CinemaxX's Real 3D, for det har jeg ikke haft oplevelsen af at det var, overrasker mig?), så 'et eller andet har jeg misforstået??), men det er da billige briller begge steder?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#110 Kruse 12 år siden

#109: Det er fordi at Bio City Odense ikke bruger Dolby 3D, men et andet af de billigere systemer, Digital 3D, hvor man også bruger billige briller. Om der er forskel på Real 3D og Digital 3D aner jeg dog ikke.

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: