Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Rigtig god anmeldelse, Benway! Den giver virkelig en lyst til at se filmen. :)
Gravatar

#2 Popeye 12 år siden

Tintin har skam haft en meget fin filmatisering før: [url=
...and then some
Gravatar

#3 X&O 12 år siden

Er stortset enig i anmeldelsen (jeg synes dog at Indy 4 var ganske hæderlig). Det er en god film, som forhåbentlig vil få to fortsættelser. Animationen fungerer efter min mening rigtig godt, og mine bange anelser blev heldigvis hurtigt gjort til skamme.
Gravatar

#4 Morpheus 12 år siden

Rigtig velskrevet anmeldese Benway!

Hvis ikke jeg var opsat på at se filmen før, så er jeg det helt sikkert nu! Godt billetterne til 3D forestillingen (I Aalborg) er reserveret til fredag aften.

Så du den i 3D Benway? Hvis ja, hvordan var det i den?
Gravatar

#5 MOVIE1000 12 år siden

Glæder mig endnu mere til at se den på søndag, jeg har valgt den i 3D med engelsk tale.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 Collateral 12 år siden

MOVIE1000 (5) skrev:
Glæder mig endnu mere til at se den på søndag, jeg har valgt den i 3D med engelsk tale.


Ditto. Er rigtig spændt på den!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 Castanea 12 år siden

Det huer mig ikke, at det er en 3D-film. Men den skal sikkert ses på et tidspunkt...
Gravatar

#8 fc-andeby 12 år siden

Glæder mig til at se den.

Ligesom "Avatar" er filmen skabt med højteknologisk motion capture, hvor skuespillerne har lagt kropsbevægelse og stemme til animationerne, og selvom teknikken ofte har voldt kvaler, så fungerer den fortrinligt her. skrev:


Jeg har et spørgsmål ang. motion capture. Hvorfor har Spielberg valg denne metode frem for at lave en normal animeret film? hvad er fordele/udlempen ved denne metode?

Grunden til jeg spørger ad, er fordi jeg ikke har meget viden på denne område:-)
Gravatar

#9 Twister 12 år siden

MOVIE1000 (5) skrev:
Glæder mig endnu mere til at se den på søndag, jeg har valgt den i 3D med engelsk tale.

Det samme har jeg. Jeg er nu ikke meget for 3D, men chancen for at se filmen på jyllands største lærred for en 50'er (Hurra, for halv-pris-bio-dag) fik mig til at bære over med at det så også bliver i 3D (hvem ved, måske er der tale om en af de sjældne positive 3D oplevelser). :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#10 X&O 12 år siden

fc-andeby (8) skrev:
Glæder mig til at se den.

Jeg har et spørgsmål ang. motion capture. Hvorfor har Spielberg valg denne metode frem for at lave en normal animeret film? hvad er fordele/udlempen ved denne metode?

Grunden til jeg spørger ad, er fordi jeg ikke har meget viden på denne område:-)


Fordi den handler om mennesker. Menneskets bevægelser er næsten umulige at gengive realistisk. Sikkert også fordi Spielberg er ny på dette område, og bedre vil kunne drage nytte af sin mange årige erfaring på denne måde.

Skriv ny kommentar: