Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Ericmase 13 år siden

Kæft hvor er det første nummer i John Williams soundtrack sjov at høre :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#82 nwinther 13 år siden

Så den i går i 3D på engelsk - min første 3D film.

Effekten (3D) var helt og aldeles unødvendig. Bevares, den var der da, men den tjente mest til distraktion. Herudover var det tydeligt, at de tilfælde, hvor 3D fik lov ar folde sig ud var "made for 3D". Hermed forstås "når nu vi har 3D, må vi hellere lave et eller andet hvor det har en dramatisk effekt". Det blev så til en stok som blev "peget ud" i salen. Det skete vist 2 eller 3 gange. Big whoop.

Det var fedt, at man ikke havde lagt sig slavisk op ad "Enhjørningens Hemmelighed" albummet. Men alligevel synes jeg historien var noget... utilstrækkelig. Hele præmissen, at Tintin sekunder før en anden køber, får fat i modellen af Enhjørningen virker som noget af et "reach". Jeg ved godt, der er en del af den oprindelige historie - men den efterfølgende langt mere dramatiske begivenhedsrække får præmissen til at virke utroværdig. Der er albummet alligevel mere underspillet, hvorved præmissen er troværdig.

Selve den originale historie er so-so. Haddock er glimrende, men det meste virker ret usammenhængende, omend flot og dramatisk. OK underholdning, men ikke en egentlig film voksne kan stilles ved.

3/6

Se den i 2D, er min opfordring.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#83 LQmmel 13 år siden

Det er ganske enkelt sublimt underholdning, og hvor er den dog fantastisk smuk i 3D. Årets største biografoplevelse for mit vedkommende.

6/6.
Gravatar

#84 Michael Andersen 13 år siden

I mine øjne er der stor forskel, men at du har en anden opfattelse synes jeg ikke der er noget underligt i, for smag og behag og alt der er sikkert også en del af det :)

Billig briller får du udleveret sammen med billetten, og du må tage dem med hjem. Det er rent plastic. Det er klart den mest udbredte måde at vise 3D på for det er det mest praktiske for biograferne.

Lånebrillerne er en anden slags og meget dyrere i forhold til, så dem får du typisk først udleveret ved indgangen til salen. Der sidder alarmer i og biografpersonalet står ved udgangen og holder øje med at folk afleverer dem igen. De skal vaskes efter hvert brug.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#85 elwood 13 år siden

Michael Andersen (84) skrev:
De skal vaskes efter hvert brug.

Det er en af de ting Michael blandt andet gør 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#86 Michael Andersen 13 år siden

Jeg har en opvaskemaskine som gør det for mig ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#87 elwood 13 år siden

Det satme snedigt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#88 David Munch 13 år siden

ifgy (53) skrev:
Hvad siger I? 3D eller 2D? Har egentlig mest lyst til 2D, da jeg af princip ikke vil betale ekstra for 3D, men pol.dk har nævnt, at 3D-effekten skulle være superb ...

Vi så den med Dolby 3D, og vi var på ingen måde imponeret. Jeg ville klart spare pengene. Nu var det jo halv pris dag, så vi så den til 45,-.. :)

8/10 imens fruen gav den 6/10. Jeg er gammel Tintin fan og fandt den fremragende, mens fruen kedede sig lidt undervejs..
Gravatar

#89 Bony 13 år siden

Så fik man set Tintin. Filmen var fint underholdende og utrolig flot lavet, historien spændende og nogle yderst charmerende karakterer. Det var rart med et forfriskende eventyr, hvor man kunne få nogle gode grin. Jeg er vokset op med Indiana Jones-filmene og elsker dem, hvilket i særdeleshed nok har gjort lidt ekstra for oplevelsen.

Jeg så desuden filmen i 3D, hvilket samtidig var min første 3D-film nogensinde. Jeg har altid ment, at 3D var en unødvendig gimmick, der ikke ville kunne gøre noget ekstra for filmen og denne film har ikke ændret på den opfattelse. Animationen i filmen var noget af det flotteste jeg endnu har set, men for fanden hvor glæder jeg mig til, at få den hjem på blu-ray, så jeg kan nyde den i hjemmebiografen i god "gammeldags" highdef 2D. Nyde alle de farver som brillerne fik stjålet fra os og så betalte vi endda ekstra for, at blive berøvet for disse skønne farver. Jeg synes ikke, at 3D'en gjorde noget som helst for filmen eller oplevelsen af denne. Det er i mine øjne stadig en gimmick, der er fuldstændig unødvendig i min verden. Derfor vil jeg nok personligt vælge 2D næste gang jeg får valget mellem 2D og 3D. Men nu har jeg jo så prøvet det og jeg kan nu igen være modstander af 3D med god samvittighed, eftersom jeg nu rent faktisk selv har prøvet det. :-)

4/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#90 gi-jones 13 år siden

Har også lige set den og er helt oppe at køre. Spielberg er afgjort den første der har fået denne stil til at virke, og det er tæt på at han har opfundet en helt ny måde at lave film her (eller han er i hvert fald den første til at få det til at virke). Jovist har Robert Zemeckis forsøgt sig ihærdigt, men han har i mine øje fejlet hver gang. Spielberg derimod har landet et eventyr, der føles som om det ikke kunne have været filmatiseret anderledes, og den fortælleglæde og helt specielle kreativitet der gjorde ham til blockbusterens fader i de gode gamle dage, er fuldstændig på toppen i en grad som han ikke har vist i mange, mange år.

6/6

10/10

Max!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: