Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 Hr. Nielsen 12 år siden

Aha, tak Kruse:) Det forklarer det jo....Husker jeg så Avatar i Bio city i sin tid, hvor oplevelsen blev lidt spoleret af fejl i lyden. Genså den derfor i Lalandia Bio (min kære og nu desværre bortgangne far ville også gerne se den i 3D og det var det tætteste sted på hvor han boede på det tidspunkt), hvor jeg husker det som en langt langt federe oplevelse og jeg blev overrasket over, at 3D effekten faktisk var så udtalt og klar (måske fordi de faktisk har haft en bedre system, hvad jeg dengang ikke tænkte videre over, så husker derfor heller ikke hvad de brugte).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#112 Kruse 12 år siden

Ja, det er sgu' hamrende ærgerligt når fejl i teknikken skal ødelægge en biooplevelse, især når man betaler de summer man gør for billetter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#113 Michael Andersen 12 år siden

Digital 3D er bare betegnelsen for alle de nye 3D-systemer (i forhold de gammeldags analog systemer). Bio City bruger MasterImage 3D og det er nærmest identisk med RealD.

Thomas E. Nielsen (111) skrev:
Genså den derfor i Lalandia Bio (min kære og nu desværre bortgangne far ville også gerne se den i 3D og det var det tætteste sted på hvor han boede på det tidspunkt), hvor jeg husker det som en langt langt federe oplevelse og jeg blev overrasket over, at 3D effekten faktisk var så udtalt og klar (måske fordi de faktisk har haft en bedre system, hvad jeg dengang ikke tænkte videre over, så husker derfor heller ikke hvad de brugte).

Det er Dolby 3D :)

--

Her er en oversigt over hvilket 3D-system de forskellige danske biografer bruger: http://www.danske-biografer.dk/Default.aspx?ID=20&...
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#114 Hr. Nielsen 12 år siden

En fin oversigt. Tak Michael! Måske jeg skulle drøne til Rødby og se et par film mere i 3D, blot for at give det en chance. Så er det da skuffende at en stor og ellers flot blockbuster/storfilm biograf med priser der altid er højere end andre steder, ikke har bedre 3D udstyr, hvis jeg har forstået det ret? Jeg snakker naturligvis om Imperial:/
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#115 Michael Andersen 12 år siden

Ja det er en god ide. Jeg vil anbefale dig at se "Den bestøvlede kat" til februar. Dreamworks laver nemlig nogle af de flotteste 3D-film, med masser af dybde så man får helt lyst til at hoppe ind i filmenes 3D-verdener :)

De store kæder har valgt billig brille-systemerne, fordi det er det er den bedste løsning for dem:

"dét aspekt, at det er langt mere praktisk og økonomisk at benytte polariserede 3D briller frem for aktive shutter briller eller dyre farvefiltre, forklarer biografernes satsning på netop disse. Hos både Nordisk Film og CinemaxX er man således velkommen til at beholde 3D brillerne efterfølgende eller smide dem ud."
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subactio...
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: