Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Wangsgaard 12 år siden

God anmeldelse selvom jeg gav den en karakter lavere.

Skrevet tidligere i oscar-tråden

Det var en utrolig flot film med 3D effekterne og motion-caption. Der var virkelig fede scener og godt skruet sammen. Skuespillet sad også lige i skabet. Men historien interesserede mig ikke rigtig og der var ikke følelsen af spænding. Skal lige siges at jeg aldrig som barn har været den store fan af Tintin, da jeg synes den var for uhyggelig :D.

For det visuelle vil jeg give den 5/6 og for selve filmen nok 4/6
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#32 Hr. Nielsen 12 år siden

Rigtigt god anmeldelse Søren. Håber jeg også er enig:) Mine forventninger er i hvert fald steget kraftigt nu. Faktisk er det da vist ang tid siden jeg sidst har glædet mig så meget til en tur i biografen!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#33 Patriarch 12 år siden

Benway... Vil en kvik 6-årig (uden kendskab til TinTin, men det kan måske gøre noget ved) få noget ud af filmen?

Han har kan godt lide Pixarfilm og Kung-Fu Panda, og Star Wars.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#34 elwood 12 år siden

#29 Takker 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 elwood 12 år siden

Wangsgaard (31) skrev:
og der var ikke følelsen af spænding.


Kloreform er, hvad der mangler, I knew it!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#36 allando 12 år siden

...

Benway (18) skrev:
#4 Tak. :) Til den pressevisning jeg deltog i, blev den vist i 2D, så jeg kan desværre ikke kommentere 3D-effekten, men den virkede nu også glimrende uden. Jeg regner med at gense den i 3D med min søn indenfor den nærmeste fremtid, og så bliver det interessant at se hvilken forskel - om nogen - det gør.

#17 Ingen kloroform desværre. De gemmer det nok til fortsættelsen. :)

...bliver der ikke brugt kloroform, da Tintin bliver bortført?...
Gravatar

#37 elwood 12 år siden

Det endten altid Kloroform eller en knipple, når den unge Reporter skal kidnappes, det sådan jeg husker det.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 Slettet Bruger [3375176112] 12 år siden

elwood (37) skrev:
Det endten altid Kloroform eller en knipple, når den unge Reporter skal kidnappes, det sådan jeg husker det.

Underligt nok, er det måden jeg scorer på, når jeg er i byen.
Gravatar

#39 elwood 12 år siden

Forhåbentlig ikke det sidste, fordi så kommer der hold i følgende udtalelse.

Ah ikke i aften, jeg har altså sådan en forfærdelig hovedpine
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Benway 12 år siden

#33 Det tror jeg sagtens, men det ville sikkert være en god ide, hvis I f.eks. læste Enhjørningens hemmelighed først.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: