Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.
Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!
#31 Wangsgaard 13 år siden
Skrevet tidligere i oscar-tråden
Det var en utrolig flot film med 3D effekterne og motion-caption. Der var virkelig fede scener og godt skruet sammen. Skuespillet sad også lige i skabet. Men historien interesserede mig ikke rigtig og der var ikke følelsen af spænding. Skal lige siges at jeg aldrig som barn har været den store fan af Tintin, da jeg synes den var for uhyggelig :D.
For det visuelle vil jeg give den 5/6 og for selve filmen nok 4/6
#32 Hr. Nielsen 13 år siden
#33 Patriarch 13 år siden
Han har kan godt lide Pixarfilm og Kung-Fu Panda, og Star Wars.
#34 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#35 elwood 13 år siden
Kloreform er, hvad der mangler, I knew it!
8-)
#36 allando 13 år siden
...bliver der ikke brugt kloroform, da Tintin bliver bortført?...
#37 elwood 13 år siden
#38 Slettet Bruger [3375176112] 13 år siden
Underligt nok, er det måden jeg scorer på, når jeg er i byen.
#39 elwood 13 år siden
Ah ikke i aften, jeg har altså sådan en forfærdelig hovedpine
#40 Benway 13 år siden