Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 Nicki52 13 år siden

Djibyman (70) skrev:
men manglede Professor Tournesol ikke?

Havde han ikke en cameo i starten på et billede?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#72 Castanea 13 år siden

Ikke blot en fragmentering af plottene, men en komplet destruktion af samtlige karakteristika for Tintin. Hergés neddæmpede æstetik pakkes ind i et virvar af desperate referencer, action, påtvunget suspense og værst af alt... følelser. 3D'en var sædvanligvis distraherende og overflødig, medvirkende til en endnu værre oplevelse.
Gravatar

#73 Slettet Bruger [786772462] 13 år siden

Må indrømme, at jeg ikke har prøvet andet end de billige briller.

Forhindrer det min kløetrang?
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#74 Michael Andersen 13 år siden

Jeg så også først "Tintin" i RealD 3D (dog ikke i CinemaxX), og det var en fesen oplevelse. Ja faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at det var en fesen oplevelse. Tak, Dupond.

Hvis du/I har mulighed for det, så prøv et af de 3D-systemer med lånebriller, for der er forskel på kvaliteten.

Lorentzen (72) skrev:
3D'en var sædvanligvis distraherende og overflødig, medvirkende til en endnu værre oplevelse.

Billige købebriller? :D

PowerApocalypse (73) skrev:

Må indrømme, at jeg ikke har prøvet andet end de billige briller.

Forhindrer det min kløetrang?

Det skal jeg dog ikke kunne sige :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#75 Castanea 13 år siden

Michael Andersen (74) skrev:

Billige købebriller? :D

Selv hvis jeg havde overværet 3D'en ved de bedste omstændigheder, vil det ikke ændre på, at det er et distraherende gimmick. Og når teknologien bruges i en film, der i forvejen forekommer "gimmick'sk", krakelerer det fuldstændigt.
Gravatar

#76 Lars.dk 13 år siden

4/6 var lidt skuffet over selve historien som dog også lægger op til en to'er og man skal nok vente med at bedømme til den også er på banen.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#77 Hr. Nielsen 13 år siden

Michael Andersen (74) skrev:
Jeg så også først "Tintin" i RealD 3D (dog ikke i CinemaxX), og det var en fesen oplevelse.
Underligt, for jeg har netop haft de bedste 3D oplevelser med Real 3D. Husker jeg så Avatar i dolby 3D og kort efter i Real og det sidste var klart bedst og det har jeg oplevet flere gange???
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#78 Michael Andersen 13 år siden

Jeg ved ikke om det underligt for der kan også være forskel på hvordan de individuelle biografer klarer opgaven, og ens egen smag har sikkert også noget at skulle sige. Men hvis man ikke er tilfreds med 3D fra billig briller-systemerne, er det en god ide at prøve den anden slags (og omvendt selvfølgelig) :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#79 Spanner 13 år siden

Tintin - manden uden indre monolog.

Det er jo helt vildt! Jeg tror ikke, at han har en eneste tanke, der ikke, umiddelbart efter den er blevet født, flyver ud af munden på ham.

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#80 Hr. Nielsen 13 år siden

Michael Andersen (78) skrev:
Jeg ved ikke om det underligt
Ahh okay. Troede du mente der var så markant forskel:) Tak! Kan du ikke uddybe hvad du mener med billg brillerne? Er der andet i biografen?
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: