Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.
Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!
#71 Nicki52 13 år siden
Havde han ikke en cameo i starten på et billede?
#72 Castanea 13 år siden
#73 Slettet Bruger [786772462] 13 år siden
Må indrømme, at jeg ikke har prøvet andet end de billige briller.
Forhindrer det min kløetrang?
#74 Michael Andersen 13 år siden
Jeg så også først "Tintin" i RealD 3D (dog ikke i CinemaxX), og det var en fesen oplevelse. Ja faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at det var en fesen oplevelse. Tak, Dupond.
Hvis du/I har mulighed for det, så prøv et af de 3D-systemer med lånebriller, for der er forskel på kvaliteten.
Billige købebriller? :D
Det skal jeg dog ikke kunne sige :)
#75 Castanea 13 år siden
Selv hvis jeg havde overværet 3D'en ved de bedste omstændigheder, vil det ikke ændre på, at det er et distraherende gimmick. Og når teknologien bruges i en film, der i forvejen forekommer "gimmick'sk", krakelerer det fuldstændigt.
#76 Lars.dk 13 år siden
#77 Hr. Nielsen 13 år siden
#78 Michael Andersen 13 år siden
Jeg ved ikke om det underligt for der kan også være forskel på hvordan de individuelle biografer klarer opgaven, og ens egen smag har sikkert også noget at skulle sige. Men hvis man ikke er tilfreds med 3D fra billig briller-systemerne, er det en god ide at prøve den anden slags (og omvendt selvfølgelig) :)
#79 Spanner 13 år siden
Det er jo helt vildt! Jeg tror ikke, at han har en eneste tanke, der ikke, umiddelbart efter den er blevet født, flyver ud af munden på ham.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#80 Hr. Nielsen 13 år siden