Som i tegneserien er der et konstant flow, der ubesværet fører én fra scene til scene og fastholder opmærksomheden. Kun enkelte gange synes effekterne at få overtaget, således at filmen kommer faretruende nær et computerspil. Resten af tiden formår Spielberg at give begivenhederne et fysisk nærvær, som han – til trods for tilstedeværelsen af de levende skuespillere – slet ikke formåede i “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”.

Herligt er det ikke mindst at genopleve Spielberg som den legeglade filmskaber, der forsøger sig med alverdens skørt opfindsomme indfald – uanset om det så drejer sig om at fange djævelske fugle eller fægte med kraner – og som byder på en ordentlig dosis charmerende skæg og ballade med en friskhed, man ikke har set fra ham i evigheder. Splitte mine bramsejl – det er godt at have Spielberg tilbage!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Twister 13 år siden

Lorentzen (60) skrev:
Jeg kan skam godt lide Indiana Jones, men Hergé og Tintin er næsten den diametrale modsætning af denne, hvorfor jeg er skeptisk overfor dette møde. Men nu vi må se. :)

Jeg synes nu stadig der er ret så meget Tintin over filmen, blot med lidt mere tempo og mere fokus på action. Stemningen fra tegneserien kommer bedst til skue i første halvdel af filmen.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#62 Slettet Bruger [3220467641] 13 år siden

Det vigtigste er vel også at der er tale om en god film. Hvis de blot ville lave en film efter Hergés hoved, så vil jeg blive skuffet.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#63 Michael Andersen 13 år siden

#54 og #57

Har I set filmen med de der billige 5-10 kroners 3D-briller?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#64 Hr. Nielsen 13 år siden

Jeg er ikke vild med 3D (har set en del i 3D), men må erkende at det var bedre her og gav mere end jeg har set før!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#65 Slettet Bruger [786772462] 13 år siden

Jeg så den med billige 3D-briller, og hvis jeg havde købt den dyrere billet (hvilket jeg ikke gjorde, eftersom min kæreste arbejder i biografen og får en +1 billet gratis), ville jeg (endnu engang) være blevet irriteret over at have set filmen i 3D.

3D generelt:

Jeg bliver ramt af en trang til at klø mine øjne, når jeg ser 3D-film.

3D er overvurderet og forbliver en gimmick.
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#66 Michael Andersen 13 år siden

Du skal ikke købe en dyrere billet, men vælge en biograf hvor man låner nogle dyre 3D-briller. 3D-systemer med billige 3D-briller er noget crap.

3D'en i "Tintin" er nemlig rigtig flot. 3D-effekterne er ikke aggressive og med masser af wow-momenter som i f.eks. Dreamworks animationsfilm, men naturlige og behagelige som i "Avatar" og "Tron: Legacy".
Gravatar

#67 DarkLight 13 år siden

Hvilke biografer er det?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#68 Michael Andersen 13 år siden

Dem der har Dolby 3D eller Xpand 3D. På de forskellige biografers hjemmeside plejer man at kunne se hvilket 3D-system de kører med.
Gravatar

#69 Twister 13 år siden

Michael Andersen (63) skrev:
#54 og #57

Har I set filmen med de der billige 5-10 kroners 3D-briller?

Jeg så filmen i CInemaxX med de briller man fik udleveret der. CinemaxX bruger RealD 3D så jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Hvis man ikke kan dømme oplevelsen på baggrund af det udstyr man betaler for (og jeg er aldrig blevet tilbudt andre 3D briller end dem man får udleveret når man køber billetterne), ved jeg ikke hvad man skal gå efter.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#70 Djibyman 13 år siden

Nu er jeg ikke Tin Tin ekspert, men manglede Professor Tournesol ikke?, udover det syntes jeg filmen var fantastisk;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: