Der er i det hele taget end ikke antydningen af kant eller dybde i den sort-hvide romanbladsfortælling, men heldigvis liver filmen gevaldigt op i sidste akt, da skibet (gudskelov) omsider rammer et isbjerg, og Cameron bevæger sig ud på mere familiært terræn. Han kan som få komponere destruktion, og krydsklipningen mellem anstrengelserne for at slippe fri inde i skibet og den ydre ødelæggelse af kolossen er stadig medrivende at overvære.

At “Titanic” er i 3D føjer dog absolut intet til filmen, men omvendt er effekten heller ikke distraherende at overvære – den er blot ligegyldig for oplevelsen. Hvis man bare elsker filmen og aldrig har set den på det store lærred, er det muligvis værd at indløse billet. Vi andre må blot trække på skuldrene og konstatere, at selvom “Titanic” stadig er et imponerende syn rent effektmæssigt, så er den ligesom skibet selv også en stor kluntet og tom konstruktion, der fortsat ikke kan holde sig oven vande gennem hele spilletiden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Richard Burton 12 år siden

#10 Jeg går "all in", satser hele butikken og mere til på den film ... I know :) Trailerne har overgået mine forventninger visuelt og jeg synes det lover godt plotmæssigt, at man forsøger at fortælle en historie om menneskehedens herkomst. Jeg tænker ikke på den som en film med relationer til Alien universet mere og dermed har man sgu solgt den godt.

Og så tager det meste af Cinefil teamet til Klovborg og ser den til første forestilling og det ser vi meget frem til :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#12 MMB 12 år siden

Det skal i hvert fald blive spændende at læse din reaktion. Uanset hvor positiv eller negativ den så bliver. ;)
Gravatar

#13 Richard Burton 12 år siden

Der kommer ihvertfald én :) Men ikke før jeg også har set 3D versionen i Imperial og 2D versionen et andet sted dagen efter.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14 gi-jones 12 år siden

Jeg har set mange 3d-film efterhånden - sikkert flere end de fleste. Jeg har givet det en seriøs chance og jeg synes faktisk at teknologien som sådan er fin nok. Jeg har vendet mig til brillerne og synes ikke længere det er anstrengende at se en lang film i 3d. Til gengæld har jeg også efterhånden konkluderet at de film der gør det bedst (oftest animerede film) i bedste fald får mig til at glemme at jeg har brillerne på og at det er en 3D film jeg ser. I værste fald er det et irritationsmoment. Ikke én gang har jeg oplevet at teknologien for alvor har tilføjet noget.

Bevares som et stilmæssigt valg kan det være ok - lidt ligesom det er et valg at lave en film i S/H eller lign. Men vil jeg betale mere for det? Nej, og det tror jeg også meget snart andre holder op med at ville.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#15 gi-jones 12 år siden

I øvrigt giver jeg sikkert Ridley en chance mere for at overbevise mig, men min forventning er helt klart at det hverken gør Prometheus til en bedre eller dårligere film.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 Richard Burton 12 år siden

#15 Det tror jeg du kan have helt ret i. Jeg vil dog sige, at Herzog brugte 3D helt rigtigt og at optagelserne i huler var MEGET bedre i 3D end 2D. 3D gjorde, at man kunne se konturerne i hulevæggene og 2D var en flad fornemmelse ifht. Jeg tror 3D virker bedst i mere lukkede scener, hvor omgivelserne kommer til udtryk. Jeg er spændt på, om man vil se det i Prometheus.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#17 gi-jones 12 år siden

SIR Ridley Scott (16) skrev:
Jeg vil dog sige, at Herzog brugte 3D helt rigtigt og at optagelserne i huler
Hvad er det for en film?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#18 MMB 12 år siden

Cave of Forgotten Dreams...
Gravatar

#19 runehansen76 12 år siden

hmm - kan man skrive under 40 linier om en film og så kalde det for en 'anmeldelse'....??! Jeg tror jeg ku ha skrevet en bedre, uden at ha set filmen (i 3d..)
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#20 X&O 12 år siden

Jeg kan ikke lade være med at drage paralleller mellem denne anmeldelse og anmeldelsen af Avatar som Ildved gav 6 stjerner. Min tanke er at Ildved vil give Avatar samme behandling om 13 år.

Skriv ny kommentar: