Instruktør Todd Philips, der også har stået for filmens manuskript i samarbejde med to nye folk, Craig Mazin og Scot Armstrong, må selv have haft en ordentlig gang tømmermænd, da han skrev manusset til denne dovne toer. Opskriften fristes man til at kalde identisk. Men tempoet er sine steder så tilpas højt og de komiske optrin stadig tåkrummende nok til, at gensynet med gutterne lige præcis tåles trods de minutiøse gentagelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 psmadsen 12 år siden

#9 Hvad er din pointe?

#10 Min pointe er, at forskellige øjne ser forskelligt på forskellige ting. Hvis en frankofil balletaficionado (random dude fra SMAGSDOMMERNE) anmelder actionfilm i ekstrabladet falder det ved siden af målgruppen - både for selve filmen og for ekstrabladets læsere.

Årsagen til at jeg fokuserer på netop køn frem for alle mulige andre differentieringskriterier her er selvfølgelig, at der er tale om en typisk mande-film.

Jeg siger ikke, hvad der er rigtigt eller forkert. Jeg spørger bare, om filmz gør sig overvejelser om, hvilke typer anmeldere, der anmelder hvilke typer film.
Gravatar

#12 Kruse 12 år siden

psmadsen (11) skrev:
#9 Hvad er din pointe?


Du siger at denne film er en drengerøvsfilm, right? Og så siger jeg at den første film, The Hangover(Tømmermænd i Vegas), er lige så meget en drengerøvsfilm som denne er. Og den film omtaler den kvindelige anmelder sig jo positivt om, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes i forhold til hendes udgangspunkt til denne film.

Et par citater fra anmeldelsen:

Forduftet er den friskhed og generelt overrumplende og ikke mindst overraskende tone, som "Tømmermænd i Vegas" klarede sig så fint i hus på.


Zach Galifianakis, der stjal billedet som den usoignerede og socialt utilpassede Alan i den første film, fortsætter fortrinligt, hvor han slap.


Det betyder at den kvindelige anmelder godt kunne lide den første film, så jeg kan ikke se hvorfor, at det at hun er en kvinde skulle forhindre hende i at synes om denne film eller give en fair vurdering. Hvis hun passede så forkert til målgruppen, så havde hun jo heller ikke brudt sig om den første film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 Djarnis 12 år siden

#11 Jeg er sikker på, at en random dude fra Smagsdommerne sagtens kan se kvaliteterne i en vellykket actionfilm og derfor uden nervøse træk ville kunne give en sådan topkarakter?! En film anmeldes vel ud fra dens præmisser, hvad enten det er det ene eller andet...
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#14 psmadsen 12 år siden

#12

1. Jeg siger på intet tidspunkt, at piger ikke skulle kunne lide drengefilm. Det ville være fjollet.

2. Jeg siger på intet tidspunkt, at piger ikke må anmelde drengefilm. Det jeg siger er, at det ville lægge lige til højrebenet, at lade en mand anmelde en film tiltænkt mænd - da han alt andet lige passer bedre til målgruppen - og at de mænd, der læser anmeldelsen, måske derfor også vil have lettere ved at forstå anmelderen.

Jeg undrer mig bare over, at et online filmmagasin med en formodet overvejende mandlig læserskare - og med en formodet lige så overvejende mandlig anmelderskare - vælger at lade en pige anmelde en drengerøvsfilm. That's it. Jeg siger ikke, det er forkert. Måske er det faktisk genialt. Jeg kan ikke bestemme mig.

#13

Det er jeg ikke så sikker på.
Gravatar

#15 Kruse 12 år siden

#14: Havde det så været bedre hvis de havde brugt den samme anmelder, som anmeldte den første film? Han er jo, i modsætning til anmelderen af denne film, en mand og må derfor være et bedre valg eller hvad? Han kunne tilgengæld, i modsætning til anmelderen af denne film, ikke lide "Tømmermænd i Vegas" på trods af at være i "målgruppen".

Du ville måske ikke have klaget over hvis han blev valgt til at anmelde denne film, når han nu ikke kunne lide den første? Fordi at han er en mand, så havde han automatisk været et bedre valg til at anmelde denne film, istedet for anmelderen der godt kunne lide den første film, men som jo ikke kunne passe til "målgruppen" da hun er en kvinde.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 psmadsen 12 år siden

#15
Jeg klager ikke over noget som helst. Jeg undrer mig. Det er sundt :)
Gravatar

#17 wimmie 12 år siden

#14

Ville du have stillet samme undrende spørgsmål hvis hun havde givet filmen 4 eller 5/6 stjerner?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18 psmadsen 12 år siden

#17
Måske. Måske ikke
Gravatar

#19 chandler75 12 år siden

psmadsen (14) skrev:
Jeg undrer mig bare over, at et online filmmagasin med en formodet overvejende mandlig læserskare - og med en formodet lige så overvejende mandlig anmelderskare - vælger at lade en pige anmelde en drengerøvsfilm.


Ud af Filmz' 3 faste bioanmeldere er den ene kvinde, så det er nu ikke helt så overvejende...

Der er i øvrigt ikke tale om, at Filmz "lader" hende anmelde filmen - Filmz' anmeldere vælger selv de film, de vil anmelde, og hun var den eneste, der havde tiden (og måske lysten?).

Jannie er en rigtig god anmelder, og jeg synes, anmeldelsen her er glimrende argumenteret :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 Kruse 12 år siden

chandler75 (19) skrev:
Jannie er en rigtig god anmelder, og jeg synes, anmeldelsen her er glimrende argumenteret :)


HØRT! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: