Instruktør Todd Philips, der også har stået for filmens manuskript i samarbejde med to nye folk, Craig Mazin og Scot Armstrong, må selv have haft en ordentlig gang tømmermænd, da han skrev manusset til denne dovne toer. Opskriften fristes man til at kalde identisk. Men tempoet er sine steder så tilpas højt og de komiske optrin stadig tåkrummende nok til, at gensynet med gutterne lige præcis tåles trods de minutiøse gentagelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nicki52 12 år siden

Den er fandme dårlig. Vegas var meget bedre. Er enige med de to stjerner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 vivastar 12 år siden

Lav en double-up til 4 stjerner, så passer det bedre efter min mening – Synes filmen var rigtig god underholdning og det thailandske miljø i filmen medvirkede til flere anderledes og sjovere scener end i 1’eren. Hatten af for Zach Galifianakis, han er altså den ultimative partyf*cker!
Gravatar

#23 Djibyman 12 år siden

Finder det besynderligt at folk ikke bare kan sætte sig ned og grine ad en film som denne, den levede helt op til den første, synes faktisk den var sjovere, jeg kan ihvertfald ikke se noget dovent ved den, jeg grinte hele vejen igennem og mere forlanger jeg ikke af en film som denne, så den får 6/6 herfra.

Men jeg er lidt nysgerrig omkring jer der ikke fandt den morsom, hvad for nogle film får jer til at grine?, jeres bar må være sat ekstremt højt når det kommer til komedier, so please do tell.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#24 wimmie 12 år siden

Djibyman (23) skrev:
Finder det besynderligt at folk ikke bare kan sætte sig ned og grine ad en film som denne, den levede helt op til den første, synes faktisk den var sjovere, jeg kan ihvertfald ikke se noget dovent ved den, jeg grinte hele vejen igennem og mere forlanger jeg ikke af en film som denne, så den får 6/6 herfra.

Men jeg er lidt nysgerrig omkring jer der ikke fandt den morsom, hvad for nogle film får jer til at grine?, jeres bar må være sat ekstremt højt når det kommer til komedier, so please do tell.


Finder det besynderligt at du ikke forstår at folk bare har forskellig smag/humor :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#25 Kruse 12 år siden

Djibyman (23) skrev:
Men jeg er lidt nysgerrig omkring jer der ikke fandt den morsom, hvad for nogle film får jer til at grine?


Jeg tror godt du kan regne med at "The Hangover" er en af de film ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#26 mr gaijin 12 år siden

#23 Life of Brian, Ducksoup, Punch-Drunk-Love, Dr. Strangelove, City Lights, The General, Sullivan's Travels, Groundhog Day, His Girl Friday, Sideways, Adaptation, Mon Oncle, Office Space, Fargo, The Cable Guy, Dogma, A Life Less Ordinary, Some Like It Hot, Election, Life Aquatic, Fear and Loathing in Las Vegas, med mere.

De bedste komedier har platte elementer. Ligesom at de bedste rødvin har søde elementer. Men hvis det er det eneste element, bliver man hurtigt træt af det. Der skal helst være lidt syre og kompleksitet, hvis man skal have mere end et glas.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#27 Djibyman 12 år siden

mr gaijin (26) skrev:
Life of Brian, Ducksoup, Punch-Drunk-Love, Dr. Strangelove, City Lights, The General, Sullivan's Travels, Groundhog Day, His Girl Friday, Sideways, Adaptation, Mon Oncle, Office Space, Fargo, The Cable Guy, Dogma, A Life Less Ordinary, Some Like It Hot, Election, Life Aquatic, Fear and Loathing in Las Vegas, med mere.


Flere af disse er jeg enig med dig i, men en del af dem uenig, Punch Drunk Love ville jeg nu ikke putte i samme kategori som Hangover, jeg elsker den film, men ser den ikke så meget som en komedie, men mere som drama med et glimt af humor.
Fargo.....hmmm, ja, det er vel en slags komedie, men igen ikke en jeg ville putte i den kategori, men okay, smag og behag;-)
Selvfølgelig er der ingen film der kan nå Fear and Loathing in Las Vegas, Life Aquatic og Dogma, de er på et uhørt højt plan, og alle 3 af mine favoriter.
Groundhog day tror jeg måske bare jeg har set for mange gange, Office space fandt jeg vild sjov første gang jeg så den.....anden gang, not so much.
Og så er der en del jeg aldrig har set, og måske burde overveje, og en del jeg bare ikke finder morsomme.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#28 Bruce 12 år siden

psmadsen (11) skrev:
#10 Min pointe er, at forskellige øjne ser forskelligt på forskellige ting. Hvis en frankofil balletaficionado (random dude fra SMAGSDOMMERNE) anmelder actionfilm i ekstrabladet falder det ved siden af målgruppen - både for selve filmen og for ekstrabladets læsere.


Målgruppen?!?!? Hvad er det? Er det et udtryk for en indavlet gruppe af mennesker, som kun formår at se film, som de på forhånd er trygge ved? En god anmelder er på ingen måde en frankofil balletaficionado, men en person med bredt favnende smagsløg, som ikke finder kvalitet i genre eller genkendelsens glæde, men i eksekveringen af den givne film.

Man vil altid kunne finde personer fra en given "målgruppe", som vil kunne give 5-6 stjerner hvergang til selvsamme typer film, som vedkommende sværger til. Dette er rendyrket rygklapning og har intet med filmkvalitet at gøre og der kan formentlig findes masser af useriøse blogs, som anmelder efter denne metodik og mon ikke det så hellere er der, man skal gå på udkig efter selvopholdelse ?

Årsagen til at jeg fokuserer på netop køn frem for alle mulige andre differentieringskriterier her er selvfølgelig, at der er tale om en typisk mande-film.


Kvalitet lader sig ikke kønsinddæmme. "Typisk mandefilm" er et udtryk jeg ofte ser brugt som en slags retfærdiggørelse for at lade patetiske ligegyldigheder udi humor, overforbrug af effekter og uintelligent mandehørms dialog kunne komme til udtryk og som derefter på mærkværdigvis skulle sætte kvalitetsbedømmelse af selvsamme ud af drift. Mærkeligt koncept!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#29 Djibyman 12 år siden

wimmie (24) skrev:
Finder det besynderligt at du ikke forstår at folk bare har forskellig smag/humor :p


Det var ikke et angreb, men nysgerrighed der fik mig til at stille et spørgsmål, så hvis du opfattede det anderledes, så må du undskylde;-).....min humor tærskel er nok bare lav hvad ved jeg, men denne film slår mig bare som den slags humor alle burde være i stand til at få sig en griner over, måske har jeg ikke ret, men jeg sad i en total fyldt sal i går, og efter hvad jeg kunne bedømme fandt det meste af denne sal filmen morsom, inklusiv dem jeg var inde at se filmen med, så derfor undrer det mig blot at der er så mange der ikke fandt den sjov, thats all;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#30 Nicki52 12 år siden

Djibyman (23) skrev:
Men jeg er lidt nysgerrig omkring jer der ikke fandt den morsom, hvad for nogle film får jer til at grine?, jeres bar må være sat ekstremt højt når det kommer til komedier, so please do tell.

Det er virkelig få komedier der får mig til at grine. Men jeg tror ikke jeg har grint rigtigt til en komedie. Da jeg så den seneste Anja og Viktor, var jeg ved at dø af grin. Men da jeg så den igen, blev den mindre sjov. Men hvis det rigtig skulle få mig til at grine, skal det være Klovn. Rigtig god serie og film. Pinligheder er sjove, synes jeg. Jeg kan bedre lide thriller, drama og gysere end komedie. Også særheder som Lars von Triers Melancholia.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: