Instruktør Todd Philips, der også har stået for filmens manuskript i samarbejde med to nye folk, Craig Mazin og Scot Armstrong, må selv have haft en ordentlig gang tømmermænd, da han skrev manusset til denne dovne toer. Opskriften fristes man til at kalde identisk. Men tempoet er sine steder så tilpas højt og de komiske optrin stadig tåkrummende nok til, at gensynet med gutterne lige præcis tåles trods de minutiøse gentagelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Bruce 12 år siden

#29 Jeg så den første og jeg var overrasket over, at der faktisk var enkelte sekvenser, hvor jeg smilte. Normalt har jeg ekstremt svært ved at grine over den "slags humor", som disse film for det meste promoverer.

Det er for mig mere et timing og et omvendt "less is more" problem, som gør, at jeg ofte sidder med et stenansigt på. Ofte er "den slags humor" centreret omkring konventioner af handlinger, der åbenbart er sjove for en given målgruppe. Konventioner, som ofte bygger på situationer, hvor folk er kommet i knibe pga. idiotisk opførsel og som derfor er med til at dræne sympatien for disse folk. Det betyder, at jeg mister empatien for folk,
og så bliver jeg ligeglad. Det er ikke en god kombi.

Modsat er der for mig LANGT mere humor i et afsnit af Game of Thrones, fordi timingen i dialog og aflevering af replik ofte har karakter af at være overrumplende iht. konteksten og derfor bliver effektiv. I den henseende er disse tømmermands film groft genbrugende og det kan da også være fint med den samme joke i nye omgivelser, hvor man kan grine af lidt bræk, tis, bar røv og andre situationer, hvor folk er kommet i tåkrummende situationer. Det er bare ikke skide intelligent.





Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#32 The Insider 12 år siden

#28, amen... Amen.
War. War never changes.
Gravatar

#33 wimmie 12 år siden

Djibyman (29) skrev:
Det var ikke et angreb, men nysgerrighed der fik mig til at stille et spørgsmål, så hvis du opfattede det anderledes, så må du undskylde;-).....min humor tærskel er nok bare lav hvad ved jeg, men denne film slår mig bare som den slags humor alle burde være i stand til at få sig en griner over, måske har jeg ikke ret, men jeg sad i en total fyldt sal i går, og efter hvad jeg kunne bedømme fandt det meste af denne sal filmen morsom, inklusiv dem jeg var inde at se filmen med, så derfor undrer det mig blot at der er så mange der ikke fandt den sjov, thats all;-)


Så det skam heller ikke som et angreb (deraf Smiley'en), men det er bare et spørgsmål der ofte kommer op, og jeg synes selv at svaret er indlysende; forskellig smag og humor.
Men film der kan få mig til at grine:

Alt med Monty Python, Better off Dead, Clerks, The Pineapple Express, The 40-year old Virgin, Napoleon Dynamite, Shaun of the Dead, Hot Fuzz, Braindead, Anchorman, Almost Famous, Dr. Strangelove, Office Space, Dogma, Airplane, (500) Days of Summer, Hot Shots, The Naked Gun, BASEketball, Cannibal - The Musical, A Fish Called Wanda, Kiss kiss bang bang - Og af serier er det Arrested Development, The Simpsons, The Muppet Show, Futurama og Family Guy...

Så umiddelbart vil jeg sige ret blandede slags komedier både af de platte og de lidt "bedre" - synes bestemt ikke at min "bar" er sat særlig højt hvad komedier angår :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#34 BN 12 år siden

Djibyman (23) skrev:
hvad for nogle film får jer til at grine?, jeres bar må være sat ekstremt højt når det kommer til komedier, so please do tell.


Monty Python's film (og tv-shows), Top Secret, The Naked Gun, Airplane, Hot Shots og Groundhog Day, samt de fleste komedier med Cary Grant og humoren/ironien i Indiana Jones og Back to the Future.

Og sådan generelt fra underholdningsverdenen: Dave Allen, Groucho Marx, Amin Jensen, De Nattergale, Linje 3 (dog kun til og med 1997), Mr. Bean og Jim Carrey. M.h.t. sit-coms (som normalt ikke er min kop te) kan jeg godt lide 'Friends' og 'Everybody Loves Raymond'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 Djibyman 12 år siden

wimmie (33) skrev:
Så det skam heller ikke som et angreb (deraf Smiley'en)


Okay, my bad;-)

Vores humor er dog ikke så forskellig, kan lide det meste på din liste, med en undtagelse af BASEketball, den fungerede ikke for mig, og sikkert grundet en fejl i min opdragelse har jeg aldrig brudt mig om Monty Python humor.
Men jeg bliver altid glad når jeg møder endnu en fan af Arrested Development;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#36 BN 12 år siden

Djibyman (35) skrev:
sikkert grundet en fejl i min opdragelse har jeg aldrig brudt mig om Monty Python humor.


A witch! Burn her!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 Bruce 12 år siden

Some Like it Hot, The Apartment, Thank You For Smoking, The Odd Couple, Annie Hall, Manhattan, Manhattan Murder Mystery, Play it again Sam, The Office (UK), Life on Mars (UK), Monty Python, Marx Bros, W.C. Fields, screwball komedier fra 30'erne og 40'erne Capra Hawks Sturges, Dave Allen show, Pink Panther, Alec Guiness i Kind Hearts and Coronets og Ladykillers, Chaplin og Buster Keaton, Office Space, Groundhog Day, Big Lebowski, Harvey, Ace Ventura, Anchorman, Top Secret, Christiane F.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#38 BN 12 år siden

Bruce (37) skrev:
Christiane F.


hahaha ... Yes, "it could be funny, just for one day" ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#39 Bruce 12 år siden

Ahhh troede ikke nogle læste alt igennem ;)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#40 Djibyman 12 år siden

BN (36) skrev:
A witch! Burn her!


I know, i'm sorry;-)

BN (34) skrev:
Og sådan generelt fra underholdningsverdenen: Dave Allen, Groucho Marx, Amin Jensen, De Nattergale, Linje 3 (dog kun til og med 1997), Mr. Bean og Jim Carrey. M.h.t. sit-coms (som normalt ikke er min kop te) kan jeg godt lide 'Friends' og 'Everybody Loves Raymond'.


Jeg har dog aldrig mødt en der var så langt væk fra mig når det kommer til humor, en del kender jeg ikke, men Amin Jensen, Linje 3 har jeg virkeligt svært ved at snuppe, og ligesom Rowan Atkinson så kan jeg heller ikke lide Mr.Bean, Jim Carrey har jeg det lidt blandet med, some i like, some i don't

BN (34) skrev:
M.h.t. sit-coms (som normalt ikke er min kop te) kan jeg godt lide 'Friends' og 'Everybody Loves Raymond'.


Kan godt følge dig med hensyn til sit-coms, er dog heller ikke vild med Everybody Loves Raymond, havde det ikke været for faren (Peter Boyle) så synes jeg ikke den havde været værd at glo på......men Friends synes jeg er okay;-)......needless to say, så tror jeg ikke vi 2 kunne sætte os ned og blive enige om hvad er god humor og hvad er dårlig humor.

wimmie (24) skrev:
Finder det besynderligt at du ikke forstår at folk bare har forskellig smag/humor :p


I guess your right;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: