Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.
Skriv ny kommentar:
#111 evermind 17 år siden
Det er skam heller ikke dig, jeg citerer for smadrede barndomsminder. Men hvis du ikke forventer andet end giant fucking robots, så har jeg stadig svært ved at se, hvordan du kan gå skuffet fra biografen. Vi fik netop giant fucking robots, der smed om sig med raketter, biler, mennesker og hinanden. Men når du snakker kvalitet frem for kvantitet, Wachowski-brødrene og en anden historie - ja, så havde du tydeligvis gerne set noget og mere end giant fucking robots. For jeg holder stadig på, at filmen - uanset hvad der ellers må være at sige for eller imod den - holdt vand på i hvert fald dét punkt. I mine øjne var robotterne i øvrigt særdeles vellavede, og som #110 siger så er det jo netop robotter. Jeg må tilstå, at jeg heller ikke ligefrem husker Transformers som specielt yndefulde i tegnefilmene, hvor mange af dem var ret så (læs: ENDNU MERE) kantede og deres transformationer foregik i ofte ret stive bevægelser. Jeg synes netop, at de fungerede så godt i filmen ved ikke at være alt for elegante, idet det tilførte dem et klædeligt "tyr i en porcelænsbutik"-præg af metalkæmper, som pludselig var havnet i en verden, hvor alt var mindre og mere skrøbeligt.
Haha! :)
#112 filmz-jeangrey55 17 år siden
#113 myshkin 17 år siden
Glæd dig (og husk at slå hjernen fra) :)
Hehe :P
- internet anonymous
#114 17 år siden
Jeg havde nok håbet på der var noget i filmen, der kunne have overrasket mig positivt. Det var der så ikke, så mine negative forventninger holdt stik, og det kan vel også være skuffende at få ret.
Det jeg mente med designet og elegancen, var at de fleste robotter i de gamle tegnefilm havde en udformning af krop, arme og ben, som passede meget godt i forhold til dimensionerne i den menneskelige krop.
Kigger du på filmudgaven af Starscream, så har hans krop en udformning, der i mine øjne leder tanken hen på en gorilla, eller noget der er mere anderledes i dimensionerne end en gorilla, og det opfatter jeg ikke som værende elegant, men snarer som værende klumpet.
Men det her er kun min beskedne opfattelse af tingene. Hverken mere eller mindre.
#115 Bony 17 år siden
#116 Patriarch 17 år siden
Godt:
- Meget flotte effekter
- Fedt at se kæmpe robotter på film
- Shia Leboeuf (håber han skal være indy's søn og de starter en ny trilogi op efter han får overdragede hatten). Han har sku talent.
Skidt:
- Robotter der pisser
- Robotter der skyder med Mountain Dew
- Robotter der breakdancer
- Robotter der taler gangsta sprog
- Robotter der siger insekt agtige lyde med fjollede menneske reakioner,
- Robotter der laves af mobil telefoner og skyder mini-misiler og siger som smøæfer
- Tykke afroamerikanske "komikere"
- Svag historie, også endda med plot huller
- Musikken - den var gennemført upassende, uinsireret og svag.
#117 The Insider 17 år siden
#118 icetea 17 år siden
"Tykke afroamerikanske "komikere""
Er du racist eller hva :P? Jeg synes en af de sjoveste scener ver der hvor
#119 Patriarch 17 år siden
#120 Bony 17 år siden