Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 filmz-Bruce 17 år siden

#140 Jeg vil godt stå bag dig :) også apropos den afroamerikanske humor, som var ganske forfærdelig. Jeg formoder ikke en hvid Ku Klux Klan stordrage, ville kunne levere større mirakler med det materiale, så mon ikke hudfarve er ligegyldigt i den sammenhæng?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#142 Patriarch 17 år siden

hehe jo, omend det er typen af humor der ikke tiltaler mig. Den der momentærer falcet, hip hop "yu' mamma", "aight", "brother" stil spiller bare ikke for mig - jeg synes ganske enkelt ikke det er sjovt. Når det så ovenikøbet kobles sammen stærk overvægt og stort indtag af kager så er jeg stået af.

Men jo - hudfarve er fuldstændig irrelevant, hvorfor det heller ikke er noget jeg bringer op.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#143 filmz-Dstroh 17 år siden

Ok ok .. vil være enig med dig med jazz danser breakdans ..

Producer som spielberg og bruckheimer ved hvad folk vil have, derfor mener jeg at disse film skal bedømmes efter underholdningens værdien .. og ikke efter award winning film somm eks. the departed eller titanic ..

"den er typisk for afroamerikanske komikkere."
Ja, det er typisk det der har gjort komikere som eddie murphy kendt .. og the david chapel show det mest sete komedie show i usa.

Jeg siger nødvendigvis ikke du er racsit hvis du afviser det, men dine argumenter kan få det til at lyde sådan ..

Jeg har en ven som hader ting som sorte er eller laver: eks. musik, film, sport eller politiker .. med den undskylning at de tror de er seje .. og han er faktisk en af mine bedste venner .. og husk på at jeg er født i østafrika, men føler mig pær dansk ..

Angående megatron: muligheden er at han ved at være opbevaret nede dette mystiske kæmpe grotte har lært, at bruge menneske sproget ved at høre på dem?? eller da han nødlandede på jorden kunne via sateliter opfange radior eller andet og på den måde lære at tale sproget???
Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out. death in judgement.
Gravatar

#144 Patriarch 17 år siden

Ja - bortset fra at han ikke er aktiveret i isen.

Desuden er min bedste ven 2. G'er... Eller egentlig er han vel 1. G'er da han kom hertil som 6 årig. Anyway, point is - det har intet på sig.

Hvad angår underholdningsværdi: Jeg er helt tosset med Spielberg. For mens han laver meget kommertielle film, så har han også på mange måder god smag. Så jeg må på det kraftigste afvise at en film som skal være en "summer-blockbuster" nødvendigvis skal laves efter laveste fællesnævner. Det synes jeg der har været en tendens til, og det er synd.
Gravatar

#145 Bony 17 år siden

#143 - Jeg har en ven som også er af afrikansk afstamning. Han ser også racister alle vegne, netop fordi at han selv er sort.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#146 filmz-Dstroh 17 år siden

Ok ..

Men vil være enig i dig i at film eks. schindlers liste eller munich klart overgår film som pirates og transformers, fordi der netop er så meget mere i disse slags film, men det kan man bare ikke se på indtægterne??? Men patriarch. Hvad syntes du så om film som LOTR? efter min menig er der en kombination af ægte hollywood underholdning, men på samme tid fyldt med menneskelig værdier, som man kan finde i sig selv eller andre .. og selvfølgelig J.R:R Tolkiens genialitet .. :)

Måske har han oplevet forskellig ting personligt, som han ikke har fortalt dig .. men jeg går nødvendigvis ikke rundt og siger alle er racister .. For heldigvis er verdenen blevet en lille smulle bedre: Jeg håber, at vi til sidst vil indse, at der er kun én 'race' - den menneskelige race - og at vi alle tilhører den.
Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out. death in judgement.
Gravatar

#147 Patriarch 17 år siden

LOTR er blandt mine favoritfilm. Pointen er netop at man godt kan lave fantastisk underholdning uden at benytte sig af de ting som jeg nævnte i min første point. Man må gerne have god smag selvom man "bare" laver underholdning.
Gravatar

#148 filmz-Dstroh 17 år siden

ok ..

Håber der kommer en film hvor vi bare bliver mindst 75% enig .. :)

#149 17 år siden

Det er jo det der er det pudsige. Den gode underholdning, som også har en vis kvalitet, kan jo laves og være en økonomisk succes. Men jeg får tit det indtryk af Hollywood, at for dem er det for anstrengende at skulle lave underholdning, der også har en vis kvalitet.

Holdningen synes at være at når bare skidtet kan lave en masse penge, så blæse vær med om der er noget indhold, der kunne være vær at filosofere videre over, når rulleteksterne er slut. Men det er måske markedskræfternes vilkår, også inden for filmbranchen.
Gravatar

#150 filmz-stente 17 år siden

Super fed action film! Endelig....ENDELIG laver bay en ...ja, hjernedød actionfilm der virker! 5/6....får ikke 6/6 fordi den simpelthen ikke har historien til det, men et eller andet sted skal den heller ikke have en dybere historie. Det er ren underholdning og hold kæft hvor underholder den!

Flotteste effekter i en film - period!

Skriv ny kommentar: