Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-fidomuh 14 år siden

Fluffle.

Filmen er skam ganske prangende, larmende og underholdende, men kvalitet er ikke noget Bay er bekendt med.

LeBoef og Ms. HotPants fungerer faktisk ganske glimrende i filmen.
Transformersne er tilgengaeld ulidelige at hoere paa.

Introduktionen af Twins er ekstremt latterlig og direkte intetsigende.
Det er falde-paa-halen komedie, fra gigantiske robotter som egentligt bare oedelaegger stemningen konstant.
Paa intet tidspunkt faar man en "uh nu doer vi"-foelelse.
Selv Devastator er utroligt malplaceret og latterlig -.-

En gigantisk decepticon der skal bruges til at spise mursten?! ?!?!
WHAT. THE. FUCK.!
Gravatar

#22 gizmomis 14 år siden

Jeg synes nu dn var rigtig underholdene.. men ikke helt så sammenhængende som 1'eren.. og jeg falder endda helt uden for da jeg hverken er hankøn eller teenager ;-)
Gravatar

#23 Morpheus 14 år siden

Er lige kommet tilbage fra turen i bio og mine forventninger er mere end indfriet!

Jeg er lige kommet tilbage fra biotur. Jeg synes den slår 1'eren i action med flere længder, selvom den første var helt kanon fed, IMO. 2'eren er vildere end 1'eren, med større kampe og meget mere humor.

Jeg synes, modsat nogle andre, at Twins-robbotterne var rigtig sjove og passede ind i humoren i filmen, det samme med den lille robot Mikaela fanger.

Optimus Prime er endnu sejere end i 1'eren, hvilket jeg ikke troede var muligt. At se ham rende rundt i en skov og smadre 4 Decepticons, inklusiv Megatron, er bare fantastisk. Da han trækker sine sværd ud og siger "I'll take you all down!, fik jeg de vildeste kuldegysninger. Kan slet ikke vente med at se den på Blu-ray en 15-20 gange.

Gravatar

#24 Ericmase 14 år siden

#23 Sådan! Enig i det du siger! :) Og LOL! Vi skal se John Turturro og Ramon Rodriguez samarbejde igen i "The Taking of Pelham 1 2 3"! LOL! http://www.traileraddict.com/clip/taking-of-pelham... :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#25 Wookien 14 år siden

Læste et par amerikanske anmeldelser. De mente at filmen fungerer rigtig godt i første halvdele men at 2. halvdelen er antiklimatisk og skuffende. Præcis modsat den her anmeldelse :D Men en fin og velbegrundet anmeldelse!
Gravatar

#26 filmz-Bruce 14 år siden

Men den ruller fint i USA. 21% på Rottentomatoes mod 1'erens uhyggelige 57%. Absolut en must see!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 Morpheus 14 år siden

# 24.

Det er fantastisk og se en anden der er enig med mig (og min ven, som er lige så vild med den). Inde på www.dailyrush.dk skriver alle at de hader den, så tror lidt der er gået sport i at hade den.

Jeg synes den var fantastisk som et actionbrags-popcorn film. Lad os få en 3'er om et par år!
Gravatar

#28 filmz-Bruce 14 år siden

#27 Hvis producenterne af Saw kommer indover, kan der være en 3'er ude inden manuskriptet er færdigt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 m!kkel 14 år siden

Efter at have set filmen må i altså rette den danske oversættelse fra "De faldnes hævn" til:
"Den faldnes hævn"
Gravatar

#30 filmz-Erroneus 14 år siden

Jeg syntes dog vi fik rigeligt med "se hvor godt Megan ser ud" shots i de første 15 minutter, men hun er da også fryd for øjet, det virkede bare en smule... plat :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.

Skriv ny kommentar: