Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg har aldrig rigtig forstået begrebet popcornsfilm. Hvad nu hvis man ikke kan lide popcorn, skal man så lade være med at se filmen.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#32 Zabriskie 14 år siden

#26

Fantastisk!
Le temps détruit tout
Gravatar

#33 Morpheus 14 år siden

M!kkel (29) skrev:
Efter at have set filmen må i altså rette den danske oversættelse fra "De faldnes hævn" til:
"Den faldnes hævn"


Tja, det kan diskuteres.

Jeg hælder også mere til "Den Faldnes hævn", men det kan også ses som at både The Fallen og Megatron ville have hævn.


Men der bliver squ nok ikke lavet om på det;)
Gravatar

#34 The Insider 14 år siden

Er jeg i øvrigt den eneste, som tror, at "Jedi" i "Return of the Jedi" er ment som pluralis? Den danske oversættelse er jo jedi-ridderEN (ental bestemt). Men hvem fanden skulle det være? Luke? Han vender aldrig "tilbage" på et tidspunkt i filmen, hvor han samtidigt er jedi. Anakin Skywalker? Muligvis, men det ville da være den dummeste spoiler ever. Tror nærmere, der menes "Jedi" som en orden, som et koncept, lidt ligesom Sith i "Revenge of the Sith" er flertal.
War. War never changes.
Gravatar

#35 filmz-Avenger- 14 år siden

Var selv inde og se den i går, og er mildt sagt utrolig skuffet.

En film af den her størrelse skal ikke kun være eksplosioner og fede CGI-robotter. Jeg har det lidt sådan, at vi allerede har set de fede Transformers-robotter én gang, og så er det ikke bare nok at lave double-up og så ødelægge enhver mulighed for at plottet kan fungere.

1'eren overraskende mig utrolig positivt, men det her var godt nok spild af 75 kr.
Gravatar

#36 Arne4real 14 år siden

Jeg var meget positivt overrasket over Transformers 2. Et værdigt sommerbekendtskab med buller og brag. Action sekvenserne var særdeles underholdende og stramt skruet sammen. Humoren sad mestendels i skabet.

Eneste minus var karikaturen over den afro-amerikanske popkultur, der blev materialiseret i tvillingrobotterne, som indtager en rolle meget lig Jar Jar Binks. Tvillingrobotternes indbyrdes skærmydsler som (meget) tilfældigt?! skaber momentum for historien, var en anelse for forudsigeligt, og vidner nok om manglende hittepåsomhed.

Karakter: 4/6. Og tak til Mr. Bay for et underholdende ridt.
Gravatar

#37 hey now 14 år siden

Så fik jeg også set Transformers 2. Sad med et stort smil på under det meste af filmen, simpelthen fantastisk underholdning.

Scenen i skoven var noget af det bedste action jeg længe har set, tror min kæreste var i fare for at brække hånden, så anspændt var jeg.


Megan Fox er en flot pige, uden tvivl, synes bare hun virker malplaceret og kunstig. Shia LaBeouf gør det forrygende, igen, håber at komme til at se meget mere til ham i fremtiden.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#38 m!kkel 14 år siden

#33:

Nu ved jeg ikke hvordan man laver spoiler så skriver bare sådan her:

SPOILER:
Den faldne er jo den helt gamle decepticon som man ser oppe på deres planet.
Den eneste der kunne dræbe den var en Prime.
De kalder ham altid "Den faldne". Og det må jo være ham de mener i overtitlen til filmen, så imo burde den danske titel hedde "Den faldnes hævn".
Gravatar

#39 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Hvis i vil læse en anmeldelse, der rammer hovedet på sømmet hvad angår Transformers filmenes kvaliteter, så læs denne anmeldelse af Peter Travers fra Rolling Stone

http://www.rollingstone.com/reviews/movie/25458013...
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#40 knw 14 år siden

synes nu at det var et monster god film med masser af action fra start til slut. En film jeg godt kunne finde på at se igen i biograffen. Skal helt sikker ses!!!!!

Skriv ny kommentar: