Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 hey now 14 år siden

M!kkel (38) skrev:
#33:

Nu ved jeg ikke hvordan man laver spoiler så skriver bare sådan her:

SPOILER:
Den faldne er jo den helt gamle decepticon som man ser oppe på deres planet.
Den eneste der kunne dræbe den var en Prime.
De kalder ham altid "Den faldne". Og det må jo være ham de mener i overtitlen til filmen, så imo burde den danske titel hedde "Den faldnes hævn".


Enig.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#42 dolphinfriendly 14 år siden

#39 Hehe fin læsning, selvom jeg synes Travers er en smule hård i kanten, særligt ved at kalde den årtiets værste film.

Gravatar

#43 The Insider 14 år siden

Travers er da bomb - verdens absolut bedste anmelder :-) I know it's popular. So is junk food, and they both poison your insides and rot your brain. Fantastisk. Selvom jeg dog syntes, at Transformers 2 var en tand bedre end den horrible etter - alene fordi der var langt mindre bullshit mellem actionsekvenserne.
War. War never changes.
Gravatar

#44 erikjust 14 år siden

Fandt filmen utrolig kedelig som en sodavand hvor alt brus er gået af eller en øl der er varm.

Popcorn flick ja måske dog synes jeg nu at den er mere på højde med diverse direkte på dvd film man ser.

Ja der er mere af alt muligt flere roboter flere special effects og flere tåbelige og ligegyldige jokes.

Big is better? måske men bare ikke i denne her film da de flere af dem er hej og farvel når der er du scorpinok når der døde du igen hej ravage når der døde du også, pretender pige uhh den har potentiale nej det havde den så aligevel ikke da den døde i løbet af ingen tid.

The Fallen ja der må så sandelig være noget der....nej det var der heller ikke Prime kvaste ham hurtigere end noget andet.

Starscream okay tid til og vise at du er en backstabing SoB nej det er du så heller ikke du er bare en yngkelig bot der stikker af og savler foran Megatron.

Speaking of Megatron med mere screen time må der da virkelig være noget mere ved ham i denne her film end i sidste......nej det var der heller ikke.

Uhh Soundwave ja han burde da være rigtig fed i den her......nej det er han heller ikke han flyer rundt ude i rummet og det er det.

Alt i alt alt det der var godt i første film (der var lidt) har de beholdt i denne her uheldigvis har alt det der var tåbeligbt ligegyldigt og direkte dumt også blevet beholdt og hvad være er at det ser ud til at det er blevet forstærket.


Den for 3 fra mig og så er jeg endda flink.
Gravatar

#45 Nicki52 14 år siden

Der er så god, har lige set den. Hold kæft, hvor er maskinerne fede! Megan Fox ser så lækker ud i filmen. Det med
køkkentingene der bliver levende er så fedt
, men den var meget langtrukket. Men fed alligevel. Så også
hende robotpigen er så fedt fundet på
. 5 ud af 6 stjerner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#46 chronaden 14 år siden

Ok, Ebert havde ret, det var godt nok noget af det mest rodede jeg nogensinde har set i biografen.. Den kan KUN ses for den overdrevet CGI action og de 10$ million dollars explosioner der kommer hver 2 minut.

Alt andet sucks så groft ved den film her...
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#47 dengmao 14 år siden

What a crock of shit... man kender virkelig Michael Bay igen...
Gravatar

#48 Blehninja 14 år siden

Fik set den i onsdags! Jeg blev ikke skuffet!

#4

Er det slemt jeg passer på det meste? Anyhow filmen var det jeg havde regnet med klam ærkeamerikansk, fedt CGI og action, en rap kæftet neger, megan fox og nogle ganske sjove øjeblikke.

Hvad der var af ekstra ting:

Den gamle decepticon der var blevet god, de 2 tvillinger og den der smækre decepticon kvinderobot


Så alt i alt blev jeg rigtigt godt underholdt!
Gravatar

#49 sizanx 14 år siden

3/6. Effekterne er fede. Men wow, den er fandme langtrukken, tror ikke jeg var den eneste der tog en lille lur i Imperial.

Derudover synes jeg der er mange ting der er præcis sat op som i 1'eren:
Starten fx. Starter ud med jagt på en decepticon=mood sætter(cut to Buf)<>decepticon smadder base=mood sætter(cut to Buf).
(Megatron/eller en kæmpe robot genoplives<>Megatron genoplives.
Alle de klassiske Michael Bay, lad os se sammenspillet mellem folk på en AWAC, præcis som etteren og hangarskib med fly der letter med præcist samme temamusik som i etteren.
Derudover er det som om flere scener fra etteren bliver genbrugt.


Jeg havde forventet en mørkere film som i teaser traileren. Teaser traileren er federe end filmen imo.

Ellers god popcorn flick, jeg er bare glad for det ikke mig der betalte for billetten :D
Gravatar

#50 mr gaijin 14 år siden

#48 Nej, bestemt ikke. Det var bare en interessant analyse i den anmeldelse.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: