“Troja” er ikke nogen nyskabende film, men løfter derimod arven fra forgange tiders episke storfilm på flot og medrivende vis. Der er storslået action, imponerende production design og farvefulde karakterer – alt sammen på højde mod Scotts “Gladiator.
#1 filmz-Bitcho 20 år siden
Og puttede jo Achilles ned i styx for at gøre ham udødelig (glem dog hann Achilles sene), fordi hun vidste han ville drage i krig og at han ville dø i den. Mærkeligt så at overtale ham til at drage ud til døden. hehe
Men glæder mig som en gal... hehe
#2 rasser 20 år siden
Filmen var som sagt glimrende, men der manglede bare et eller andet som jeg (desværre) ikke kan sætte fingeren på. Eneste store problem var musikken, der aldrig rigtigt fængede mig. der har været en del problemer omkring musikken til filmen, og det afspejles klart.
Filmen underholder, men mangler lige det sidste spring til at gøre den til rigtig "klassiker". 4/6 fra min side.
#3 El vez 20 år siden
Det kunne bestemt være interessant at se filmen med det oprindelige score.
#4 filmz-silverscreen 20 år siden
Kun de "Gamle Drenge", Peter O'Toole og Brian Cox formår at gøre deres roller troværdige.
Stefan
Webmaster
www.silverscreen.dk
Stefan - <a href=http://www.silverscreen.dk target=_blank>Silverscreen.dk</a>
#5 filmz-psmadsen 20 år siden
#6 filmz-happyhansen 20 år siden
Jeg syntes nu musikken passede kanont og især til kampscenen mellem Achelleus og Hector. Musikstilen minder meget om den der også kører i Gladiator hvilket jo er forståeligt nok når der vises flotte emotionelle billeder osv.
Og omkring skuespilpræstationerne, ja så syntes jeg sku både Brad Pitt og især Eric Bana gør det yderst godt. Brad Pitt klarer det perfekt som kæmperen over alle kæmpere med sin hurtighed og styrer jo fuldstændig teknikken. Hvem kan ikke nikke genkendende til at hans "lille hoppe og stikke" stil er for sygt godt lavet?
#7 Lady Arwen 20 år siden
#8 El vez 20 år siden
Den er R rated i USA, og i betragtning af at man ikke engang ser et bart bryst, så nogen må mene den var voldelig :)
#9 Lady Arwen 20 år siden
#10 El vez 20 år siden