Greengrass har begået sit tredje mesterværk på stribe. Et vigtigt og tidløst værk, som fungerer på alle tænkelige niveauer. Skuespillet, instruktionen, alle de tekniske aspekter… bare det at klassificere “United 93” som værende en film føles nærmest utilstrækkeligt. “United 93” er en oplevelse. En ofte ubehagelig og slidsom én af slagsen, som man næppe gentager øjeblikkeligt, men én som er essentiel og vigtig at opleve. Der er simpelthen ingen vej udenom – dette er, og vil med al garanti forblive, årets bedste film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-tom welling 17 år siden

Duvedhvem:

Hvorfor skulle filmen dog være så sort/hvid som du siger. Alle terrorister er fuck-up modbydelige hjernedøde psykopater der skulle udslettes med det samme. Man kan ikke tegne et andet billede af en terrorist. De er trodsalt fuckup.
Gravatar

#12 Patriarch 17 år siden

øøøhhh...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#13 filmz-newbie.dk 17 år siden

Vi kalder dem terrorister... De kalder dem for frihedskæmpere...


Jeg er helt enig med jer i at det er utilgiveligt at gå efter civile...

Men der er vidst ingen af os der har sat, eller nogensinde vil være i stand til at sætte os ind i hvad der sker i hovederne på dem. Jeg er helt sikker på at fra deres synspunkt, så kan de retfærdiggøre det hele...

Jeg gider ikke deltage mere i debatten.. Og slet ikke når det bliver til lort som "Alle terrorister er fuck-up modbydelige hjernedøde psykopater der skulle udslettes med det samme. Man kan ikke tegne et andet billede af en terrorist. De er trodsalt fuckup.".

Det er min tid sku for kostbar til...
Gravatar

#14 Kram 17 år siden

Ikke at drab overhovedet kan retfærdigøres på nogen måde, men hvis man bare har lidt forstand på historie, og verdenssamfundet, så vil man hurtigt og nemt kunne finde motiver, til disse unge mænds forfærdigelige handlinger.

Men syntes det er forkasteligt at DuVedHvem skriver
Hvis de ikke bruger deres økonomiske og politiske frihed med mere omtanke end at de kan vælge George Bush, to gange i træk, så er de i mine øjne medskyldige, og ikke uskyldige. Ikke at jeg siger de "fortjente" det, men jeg hader denne opdeling mellem godt og ondt.
Det er et demokrati, ergo - ikke alle har stemt på, i det her tilfælde, USAs præsident.

I det sekund en person(er) vælger at skade uskyldige, så kan man klassificeret dem som OND(e) - Sådan er det bare; Det er direkte sort på hvidt, der er intet at rafle om.

-- Når alt dette er sagt, så er jeg 100% enig i denne anmeldelse, fantastisk film!
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#15 akerman 17 år siden

US users 5174 8.4
Non-US users 3283 7.2
Gravatar

#16 filmz-maxhh 17 år siden

"Ikke at drab overhovedet kan retfærdigøres på nogen måde, men hvis man bare har lidt forstand på historie, og verdenssamfundet, så vil man hurtigt og nemt kunne finde motiver, til disse unge mænds forfærdigelige handlinger."

Lad gå da, jeg bider på... hvad tænker du på her? Irak-krigen? Støtte til Israel? Sitcoms på arabisk tv?

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#17 frankdrebin 17 år siden

Lige for at spørge til noget helt andet.. Der står den har premiere idag, den 11. august.. Men synes ikke jeg kan se den går i nogen biografer.. udover det, så i det blad blockbuster ugiver, står der at den udkommer på DVD den 22. august.. men hvis man går ind på axel musik, så kan man ikke forudbestille den, kun som amerikansk model ?

Im confused ?!?!!?

:)
Gravatar

#18 The Insider 17 år siden

#17, det er fordi, den danske udgivelse du har set, hedder "Flight 93" og ikke "United 93" - det er en anden film (en TV-film), der tager udganspunkt i samme historie og efter sigende ikke skulle være særlig god :-) Den amerikanske dvd du kan forudbestille hos Axel er den amerikanske dvd-udgave af "United 93" (den som netop er kommet i biografen og som her er anmeldt).
War. War never changes.
Gravatar

#20 frankdrebin 17 år siden

Takker :D så giver det hele lidt bedre mening 8-)

Skriv ny kommentar: