Greengrass har begået sit tredje mesterværk på stribe. Et vigtigt og tidløst værk, som fungerer på alle tænkelige niveauer. Skuespillet, instruktionen, alle de tekniske aspekter… bare det at klassificere “United 93” som værende en film føles nærmest utilstrækkeligt. “United 93” er en oplevelse. En ofte ubehagelig og slidsom én af slagsen, som man næppe gentager øjeblikkeligt, men én som er essentiel og vigtig at opleve. Der er simpelthen ingen vej udenom – dette er, og vil med al garanti forblive, årets bedste film.
#11 filmz-tom welling 18 år siden
Hvorfor skulle filmen dog være så sort/hvid som du siger. Alle terrorister er fuck-up modbydelige hjernedøde psykopater der skulle udslettes med det samme. Man kan ikke tegne et andet billede af en terrorist. De er trodsalt fuckup.
#12 Patriarch 18 år siden
#13 filmz-newbie.dk 18 år siden
Jeg er helt enig med jer i at det er utilgiveligt at gå efter civile...
Men der er vidst ingen af os der har sat, eller nogensinde vil være i stand til at sætte os ind i hvad der sker i hovederne på dem. Jeg er helt sikker på at fra deres synspunkt, så kan de retfærdiggøre det hele...
Jeg gider ikke deltage mere i debatten.. Og slet ikke når det bliver til lort som "Alle terrorister er fuck-up modbydelige hjernedøde psykopater der skulle udslettes med det samme. Man kan ikke tegne et andet billede af en terrorist. De er trodsalt fuckup.".
Det er min tid sku for kostbar til...
#14 Kram 18 år siden
Men syntes det er forkasteligt at DuVedHvem skriver Det er et demokrati, ergo - ikke alle har stemt på, i det her tilfælde, USAs præsident.
I det sekund en person(er) vælger at skade uskyldige, så kan man klassificeret dem som OND(e) - Sådan er det bare; Det er direkte sort på hvidt, der er intet at rafle om.
-- Når alt dette er sagt, så er jeg 100% enig i denne anmeldelse, fantastisk film!
If winning isn't everything, why do they keep score?
#15 akerman 18 år siden
Non-US users 3283 7.2
#16 filmz-maxhh 18 år siden
Lad gå da, jeg bider på... hvad tænker du på her? Irak-krigen? Støtte til Israel? Sitcoms på arabisk tv?
Mvh
MaxHH
#17 frankdrebin 18 år siden
Im confused ?!?!!?
:)
#18 The Insider 18 år siden
#19 caks 18 år siden
#20 frankdrebin 18 år siden