Greengrass har begået sit tredje mesterværk på stribe. Et vigtigt og tidløst værk, som fungerer på alle tænkelige niveauer. Skuespillet, instruktionen, alle de tekniske aspekter… bare det at klassificere “United 93” som værende en film føles nærmest utilstrækkeligt. “United 93” er en oplevelse. En ofte ubehagelig og slidsom én af slagsen, som man næppe gentager øjeblikkeligt, men én som er essentiel og vigtig at opleve. Der er simpelthen ingen vej udenom – dette er, og vil med al garanti forblive, årets bedste film.
#1 filmz-michaell 18 år siden
#2 filmz-Bummerten 18 år siden
-Or is it? What number did you dial?
-Don't ever call me again! - I showed him
#3 Slettet Bruger [791798569] 18 år siden
#4 MTK 18 år siden
Ikke en film jeg brød mig synderligt om.
#5 filmz-maxhh 18 år siden
Forklaring af terrorister motiver...? Mener du personlige tanker omkring projektet? Motivation? Frygt, tvivl, medlidenhed med deres ofre?
Mvh
MaxHH
#6 MTK 18 år siden
Men så var det nok ikke den rigtige film jeg valgte at se.
#7 chandler75 18 år siden
#8 MTK 18 år siden
#9 Razzia 18 år siden
#10 anders the gamer 18 år siden
Intet politisk eller et hvilket som helst andet mål kan nogensinde retfærdiggøre mord på 2976 civile - intet.
Jeg er fuldstændig enig med dig at ikke meget i denne verden er sort/hvidt og er mange gange en personlig bedømmelse. I dette tilfælde må jeg dog sige at jeg klart mener at terroristerne var de onde ved at myrde 2976 uskyldige civile. Hvad synes du?`
For resten kan vi jo heller aldrig nogensinde finde ud af hvorfor terroristerne gjorde som de gjorde - Hvorfor de hver enkelt valgte at dræbe. Dette kan vi forståeligt nok ikke finde ud af siden de er døde.
- Jeg kan ikke forstå hvordan du kan mene at det at udøve sin demokratiske ret og vælge den politiske linje man selv finder bedst kan give andre grund til at myrde en.
Mht. Bush havde han jo ikke lavet noget særligt i udenrigssammenhæng før 9/11, og det var bestemt ikke hans agenda at hans præsidentskab skulle været blevet så udenrigspolitisk præget som det blev - netop pga. 9/11.
Hvis vi nu følger din tankegang om at det er ok at myrde andre pga. deres valg som leder - kan du jo ikke vide om ALLE 2976 dræbte havde stemt på Bush.
Og hvem mener du så skal bestemme hvilke ledere der er ok at stemme på, som ikke gør en til "medskyldige" og dermed tilladelig at dræbe? Dig? mig? terroristerne?
Saladin: Nothing....Everything!
-Kingdom of Heaven