“The Village” er en M. Night Shyamalan-film på godt og ondt. Det håndværksmæssige apparat, samt skuespillet fra Bryce Dallas Howard, er af højeste klasse. Flere scener går op i en højere enhed, men som vi nærmer os slutningen bliver filmen for smart for sit eget bedste, og det delikate korthus falder sammen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 El vez 19 år siden

#34 Det ser ud som om du har besluttet dig for at hade filmen, og set dig sur på den. Jeg tænkte på at lave en lang svarliste, men det har Bluhm allerede gjort så fint i #36.

For at filmen skal fungere, skal dens illusion kunne overbevise én, og det er så ikke lykkedes i dit tilfælde, det er ærgerligt.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#42 filmz-joliegirl 19 år siden

Jeg gik ind til denne her film med blande forventninger fordi jeg i forvejen havde hørt hvor meget diskussion der er omkring den, og jeg må sige at jeg gik meget positivt stemt ud af biografen! jeg synes at det var en fed film, og jeg synes faktik at det var rart at den var så gennemført og afrundet... selvom jeg nu ikke synes at slutningen er så lukket igen... jeg er da ikke helt sikker på hvad de vi gøre nu... (uden af sige for meget) men det er måske bare mig!?.
Jeg kan slet ikke forstå hvis folk ikke synes at den var stemningsfyldt for det synes jeg i den grad at den var, pga af det lille univers den skaber og det gjorde da at jeg blev helt opslugt af handlingen og spændte så meget af min arm sov da jeg gik ud af biografen ;) Filmen er ikke rigtigt uhyggelig, og jeg elsker den måde Shyamalan formår at skabe scener hvor vi kan sidde og grine og det næste sekund lette en halv meter fra stolen. Jeg var lidt blandet stemt for Signs dengang den var oppe, nok fordi jeg burde have set den mere end en gang, men denne her synes jeg klart er seværdig!

Så synes jeg forresten også at Bryce Dallas Howard vaer helt fantastik så jeg tror godt vi kan glæde os til at se hvad hun kan få ud af et samarbejde med Lars von Trier i Manderlay!
Gravatar

#43 filmz-hellboy8900 19 år siden

det er sku en af de dårligeste film, jeg nogensinde har set...

der er bar pisse meget skuffenede, skuspillet var heller ik særlig godt.

det var mening det skulle være en gyser, men selv trailer var merer skræmmende en hele filmen...

selv disney´s aladdin er merer uhyggelige end the village.... hvis man kunne så skulle den have -6.
Gravatar

#44 filmz-vassago 19 år siden

Hvis det er den dårligste film du nogensinde har set, så har du dælme ikke set mange film...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#45 filmz-Bluhm 19 år siden

Kære Hellboy, det var ikke meningen det skulle være en gyser :-)
Gravatar

#46 filmz-Diller82 19 år siden

--Spoiler--

#39 og 40

Er det bare mig eller skal Noah så ikke have været en pænt snappy ung mand? nu er jeg ikke ekspert, men at flå samtlige dyr i en landsby, samt gemme fjer pels osv. på de få timer der er gået fra at de er gået ind til brylluppet og han har kunne snige sig væk... som sagt spørger bare, og er ikke pelser af profession så ved ikke om den slags kan gøres så hurtigt=)

Ps. lover ikke at stille flere spørgsmål ved filmens handling, så får jeg bare ødelagt den for mig selv.
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#47 El vez 19 år siden

*spoiler*

Hvorfra ved du han ikke er snappy, eller pelser af profession?

Jeg tror iøvrigt netop det er tanker som dem, der ødelægger filmen for dig :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#48 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg er lige kommet hjem fra biografen, og jeg tror at jeg, ud af de fire af os der så filmen sammen (selvfølgelig var der også nogle andre end os), var den eneste der virkelig brød mig om filmen.
************ SPOILER ********************* (tror jeg da)
To af mine venner havde virkelig forventet en vild monsterfilm, men blev meget skuffet da det ikke var. De havde, i hvert fald den ene, forventet at fordi Shyamalan lavede den geniale Signs (som var overtroisk/overnaturlig, kald det hvad du vil) så ville The Village automatisk være god, men jeg må indrømme at hvis man skal til at dømme efter instruktørenes cv så ville jeg aldrig have set The Village, da Shyamalan har været indblandet i Stuart Little.

Min tredje havde bare synes filmen var okay, men var ikke skuffet.

Jeg derimod var helt overvældet.
Indeholder muligvis ********** SPOILERS ***********
Jeg synes det var fedt at Shyamalan, som en af de eneste instruktører i verden, er i stand til at overraske folk, og bringe en virkelig god historie samtidig. For det meste har nye gysere, krimier etc. aldrig overrasket selvom de muligvis skulle. Man har altid vidst hvem morderen var (i Krimier) og man har altid vidst hvad det var der slog de stakkels soldater på den øde måne ihjel (i gysere, bare et eksempel)
Men sådan er det ikke med Shyamalan, han er virkelig i stand til at overraske publikum.

****** SPOILER SLUT ******

Så tror jeg ikke jeg har meget mere at sige end at det er en genial film. Med god historie og godt skuespil. Specielt af Bryce Dallas Howard, hun var sku god! Men selvfølgelig var Joaquin Phoenix også god, samt Adrien Brody!

5/6 herfra!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#49 filmz-maiken_lundstad 19 år siden

***spoiler***

Jeg synes det er en direkte dårlig film... Og meget naivt! Det eneste gode i filmen er Bryce Dallas Howard, Adrian Brody (elsker den mand)og Joaquin Phoenix.
Jeg mener også at twistet er forusigligt og kedligt. Hele filmen falder til jorden når man finder ud af at de lever på en dårlig løgn!
Desuden blev jeg vild skuffet over monsterne, de er laaaangt fra uhyggelige!
Så alt i alt en dårlig film... Ikke den dårligste nogensiden men dårlig! Jeg vil give den 2 ud af 6
Gravatar

#50 filmz-Lovechild 19 år siden

Med M. Night's film forventer man ligesom et plot twist i slutning, og alle har vel efterhånden lært at læse tegnene så overraskelsen går ligesom af den del.

Men jeg har alligevel givet The Village 6/6 fordi med kameraføring, et godt score og et intersant ide formåede at få de små hår i min nakke til at rejse sig - det er meget sjældent jeg kan få den fornemmelse ud af en film i disse dage, hvor der bliver udgivet uinteligente komedier, dårlige teen slashers og skuffende "epics" i stribevis... sidst må have været den geniale The Gift.

Okay ideen er lettere fejlslagen, og plottet forusigeligt men jeg synes stadig jeg gik fra filmen med noget, tanker, holdninger og følelser, og hvor tit kan man sige det om film i dag?

Skriv ny kommentar: