“The Village” er en M. Night Shyamalan-film på godt og ondt. Det håndværksmæssige apparat, samt skuespillet fra Bryce Dallas Howard, er af højeste klasse. Flere scener går op i en højere enhed, men som vi nærmer os slutningen bliver filmen for smart for sit eget bedste, og det delikate korthus falder sammen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Mad4Real 19 år siden

Er lige trådt ud af mørket i biffen .. og har lige sat mig ned .. med den tommeste fornemmelse i maven ..
den film var så kedelig og langtrukken det halve kunne være nok .. jeg synes den er fuld af fejl ubesvarede spørgsmål .. an naivitet der er ude over alle grænser..
alt i alt en dårlig kedelig og langt fra uhyggelig som de fremstiller den til

jeg gir den 1/6
Gravatar

#2 Patriarch 19 år siden

Nogle spoilers anmeldelsen?

Og folk der poster her...lav en virkelig STOR *SPOILER* warning whis i spoiler noget!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 Michael Andersen 19 år siden

#2 Jeg har sigtet uden om spoiler-materiale i anmeldelsen, så der skulle ikke være nogen.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#4 filmz-traun^2 19 år siden

Har lige været inde og se den, og jeg syntes den var rigtig god. Slet ikke hvad jeg havde regnet med.
Den kunne godt være lidt langtrukken en gang i mellem, men andre gange var der en virkelig "spooky" stemning, der gjorde det hele værd.

Jeg vil give den 5/6.

#1 Hvilke fejl er det du tænker på?
Gravatar

#5 filmz-thomas _h 19 år siden

#4 > det må han pm'e dig. kan han jo ikke rigtigt fortælle uden at spoile :-O
Gravatar

#6 filmz-traun^2 19 år siden

#4 > Selvfølgelig :)
Gravatar

#7 El vez 19 år siden

Jeg ser ingen fejl i filmen, og jeg følte heller ikke slutningen ødelagde noget. Jeg tror det handler om at lade sig forføre af historien, kan man ikke det vil man få en skidt oplevelse.

Detaljerne synes jeg der er sparet lidt på, i forhold til Shyamalans øvrige film, men ellers var jeg ganske godt tilfreds og alt i alt er det en glimrende film.

4½ / 5
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 wiseguy 19 år siden

Er lige kommet hjem fra biffen. Der er vist ingen tvivl om, at The Village bliver Shyamalans til dato mest udskældte film. Jeg hørte flest utilfredse tilkendegivelser på vej ud af salen. Som med Shyamalans øvrige film (måske lige pånær Den Sjette Sans), vil The Village også dele folk i to lejre, enten elsker du den, eller også hader du den!! Jeg elsker den!! jeg elsker at se en flot og velspillet film, som på ingen måde er forudsigelig, men til gengæld tvistet. Jeg synes at The Village er utrolig tankevækkende på flere planer. Jeg følte mig 100% underholdt og giver den 5/6. (Konen gav den 4½/6).
________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9 filmz-Bluhm 19 år siden

Jeg er bestemt ikke enig i at slutningen er ødelæggende snarer tværtimod. Har anmelderen overvejet, at det måske slet ikke er kærlighedshistorien det drejer sig om?
Gravatar

#10 Michael Andersen 19 år siden

**Spoiler**


Ja, det 'andet som vi ikke taler om uden at bruge spoiler-warnings' er en fis i en hornlygte, som bare er forstyrrende for kærlighedshistorien og ikke mindst stemningen.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: