“Wall•E” er en formidabel film, som ikke kun hører til blandt Pixars allerbedste, men blandt de bedste animations- og tegnefilm overhovedet lavet. Den er en af de mest rørende filmromancer længe set og formår på en gang at more, bevæge og skabe nogle øjeblikke af ren uforfalsket filmmagi. Det er ikke ofte, at man forlader biografen med en så sikker følelse af at have set en film, der ligesom Wall•E selv vil bliver ved med at rumstere længe endnu, men i dette tilfælde er man slet ikke i tvivl. “Wall•E” er en født klassiker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-OlesSlaver 15 år siden

#6 - Ratatouille skuffede også mig helt vildt, og derfor kan jeg kun være lidt skeptisk overfor Wall-E. Men den lyder godt nok til at være fantastisk!
Gravatar

#12 natterjack 15 år siden

Respekt til Filmz for at stave titlen korrekt, forresten. :P
Gravatar

#13 Patriarch 15 år siden

Rottefilmen skuggede også mig fælt. Men ser frem til Wall*E
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 Léon 15 år siden

Tror sku at den bliver hjemme eje når den kommer på Blu-ray. Får nok desvære ikke tid til at se den i biografen... :-8
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#15 Old Son 15 år siden

Lodret uenig med alle jer, der ikke forstår, hvor vidunderlig en film Ratatouille er - Pixars mest rørende og hjertevarmende film, imo. Den tudede jeg som pisket til. Men det var et sidespring...

Wall-E var fremragende. Den tavse beskrivelse af hans ensomhed og længsel i første halvdel er blændende og cementerer, i hvor høj grad Pixar vil mere end bare at underholde (læs: trække penge op af lommerne på) småbørnsfamilier, nemlig at skabe vedkommende film, der skildrer menneskelige følelser og problemstillinger. Og så at gøre det gennem en robot, der ikke siger fem flade ord... Smukt!

Filmens kommentarer til forbrugersamfundets smid-væk-mentalitet og dets umyndiggørelse af menneskeheden gik også rent ind. Den slags er der bare ingen andre end Pixar, det tør/gider at proppe ind i en animationsfilm.

Meeeeget tæt på at nå Ratatouille, men
alt det med den onde Mother-computer er efterhånden blevet lidt for meget af en tam kliché i mine øjne. Med stemme af Sigourney Weaver, endda!
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#16 ace#1 15 år siden

Kort sagt:

Jeg synes den var sådan semi kedelig...

3/6
Gravatar

#17 elwood 15 år siden

Jeg skal lige høre noget jeg får først mulighed for at se den næste weekend, men er der ingen kortfilm den her gang ?

Man ku sige at udfra det jeg har hørt og set om Wall-E så er det et throwback eller hva man siger til de gode gamle dage hvor Pixar brilllerede med den ene Kortfilm efter den anden (Luxo Jr. har stadig en speciel plads hos mig) men jeg håbede da lidt på de havde en kortfilm til før selve filmen 8-)

Men glæder mig hvertfald til næste weekend uanset hvad.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 tiany 15 år siden

#15 Jeg mener ikke det er noget med at forstå hvor en vidunderlig film Ratatouille er.
Folk har bare forskellig smag og jeg synes ikke Ratatouille er god, ja den er godt lavet og rotten er nuttet, men efter 30 min så kan den ligesom ikke bruges mere, derefter mangler jeg humoren. Jeg syntes simpelthen ikke den var sjov, jeg grinte en gang undervejs og når jeg ser pixarfilm, kort som lange, så forventer jeg et godt grin en gang imellem eller i hvert fald et smil på læben. Desuden fandt på jeg og den bedre halvdel Ratatouille udmådelig langtruken og vi brugte de sidste 30-40 min på at glo på uret.
Valar morghulis
Gravatar

#19 colocho 15 år siden

#17-

Taget fra information.dk: "Glemte jeg at fortælle, at WALL·E traditionen tro indledes af en animeret kortfilm, Presto, der er et lille mirakel af en sketch om en tryllekunstner, en magisk høj hat og en meget sulten kanin!?"

Ska se den i aften, lyder dælme til at blive en oplevelse :-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#20 Old Son 15 år siden

[quote= (18)]#15 Jeg mener ikke det er noget med at forstå hvor en vidunderlig film Ratatouille er.

#18

Jo, det er da! Følgende står ristet i kolossale tavler af ibenholt med ulmende runer så dybe som spyd, gemt væk i hensmuldrende templer af elfenben, jade og lapis hinsides tid, sted og den menneskelige fatteevne:

BRAD BIRD ER GUD OG RATATOUILLE ER HANS MESTERVÆRK

Det troede jeg, du vidste...
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!

Skriv ny kommentar: