“Wall•E” er en formidabel film, som ikke kun hører til blandt Pixars allerbedste, men blandt de bedste animations- og tegnefilm overhovedet lavet. Den er en af de mest rørende filmromancer længe set og formår på en gang at more, bevæge og skabe nogle øjeblikke af ren uforfalsket filmmagi. Det er ikke ofte, at man forlader biografen med en så sikker følelse af at have set en film, der ligesom Wall•E selv vil bliver ved med at rumstere længe endnu, men i dette tilfælde er man slet ikke i tvivl. “Wall•E” er en født klassiker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Patriarch 15 år siden

Kunne være man skull se Monsters Inc.

Jeg synes Incredibles er det bedste jeg har set fra deres side so far.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#42 Slettet Bruger [230357161] 15 år siden

# 28: Det er præcis det som "dolphinfriendly" skriver, der er min pointe. Jo mange disney og pixar tegnefilm er en velkendt historie, der er lavet lidt om, men i Ratatouille bliver det aliigvel lidt for meget for mig, for netop historien om den udstødte særlig, der i sidste ende bruger sine særlige egenskaber til at redde dagen for til sidst at blive accepteret, det er en af de mest tyndslidte historier overhovedet, og det er nøjagtigt den samme historie, uanset om det er en rotte der vil lave mad eller fx en pingvin der ikke kan synge, at rottefilmen så er væsentligt bedre end pingvinfilmen, vil jeg dog gerne indrømme.

Alt i alt synes jeg heller ikke at Ratatouille er en dårlig film, men jeg kan slet ikke se, at den skulle være blandt pixars bedste...
Gravatar

#43 PredatorX 15 år siden

#35

Der er aldrig nogen der har påstået at historien i den originale Star Wars er original. Ikke engang George Lucas.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#44 BN 15 år siden

#43 - PredatorX:

Star Wars-Historien i sin helhed eller specifikke sammensætning, ER original. Men alle de enkelte dele, de forskellige temaer og hændelser, er set før i forskellige typer film, herunder eventyrfilm, kappe- og kårde-film og science fiction-film.

Originalitet i filmisk sammenhæng er ikke synonymt med noget, hvor intet nogensinde er set eller hørt før. Originaliteten skal snarere findes i det, at man tager nogle velkendte ingredienser og kommer frem til en god variation af dem (samtidig med at man nede i detaljen måske fjerner nogle enkelte standard-ingredienser og tilføjer nogle nye), ja, finder på en ny måde at blande tingene på. ... Det er ligesom med en ny, original madopskrift: det er ikke fordi man bruger ingredienser, som ingen nogensinde har brugt før. Næh, det originale består i at man blander tingene anderledes, prøver en ny variation.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 PredatorX 15 år siden

#44

Når man taler originale værker, kredser mine tanker bare nok meget omkring historien. Og her er Star Wars jo et helt basalt eventyr. Jeg mener George Lucas selv har sagt hans største inspiration var The Heroe's Journey (eller sådan noget i den stil).

Jo da han smed nogle nye ting ind, og det kan vi andre jo være glade for:-) Hans Used Future koncept fungrer ihvertfald fint. Og jeg havde da bestemt ikke været foruden de gamle film.. De nye derimod... uha.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#46 BN 15 år siden

#45:

Lucas' inspirationskilder til Star Wars har været både Jens Lyn ( og lignende cliffhanger-serier), og Joseph Campbell's "Hero's Journey", og - såvidt jeg husker - også 'Lord of the Rings'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#47 Patriarch 15 år siden

For ikke at tale om Frank Herbert's Dune.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#48 rockysds 15 år siden

Eller Akira Kurosuwas "The Hidden Fortress".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#49 BN 15 år siden

#45:

De nye derimod... uha.


Hov, hov! Nu ikke undervurdere min korthånd!


;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 BN 15 år siden

#45-48:

... hvilket altsammen bekræfter min pointe i #44. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: