“Wall•E” er en formidabel film, som ikke kun hører til blandt Pixars allerbedste, men blandt de bedste animations- og tegnefilm overhovedet lavet. Den er en af de mest rørende filmromancer længe set og formår på en gang at more, bevæge og skabe nogle øjeblikke af ren uforfalsket filmmagi. Det er ikke ofte, at man forlader biografen med en så sikker følelse af at have set en film, der ligesom Wall•E selv vil bliver ved med at rumstere længe endnu, men i dette tilfælde er man slet ikke i tvivl. “Wall•E” er en født klassiker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 tiany 15 år siden

#20 Touché :D
Valar morghulis
Gravatar

#22 Yoda 15 år siden

#20

hehe ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#23 dome 15 år siden

Kortfilmen Presto inden Wall-E var også ganske underholdende.. den fik da lattermusklerne varmet op til Wall-E (ikke at Wall-E er ren komik).

Jeg synes filmen var noget af det bedste jeg nogensinde har set.
Bliver ved med at tænke over hvad det er Pixar fik lavet ved de to hoved karakterer. De følelser der spiller ping-pong imellem dem er så meget bedre skildret end man ser i film med rigtige mennesker. Jeg var fuldstændig overvældet på den front.
Yes sirs!
Gravatar

#24 Slettet Bruger [230357161] 15 år siden

Enig med # 18: Det er vel næppe et spørgsmål om forståelse? Ratatouille er super flot animeret og den er da også ret sød, men historien er brugt så mange gange, så det er en underdrivelse at kalde den for en kliché, og det faktum kan hverken Brad Bird eller de fantastiske animationer udbedre.

Hvis man har svært ved at gennemskue Ratatouille, så skal man vist holde sig til at læse Pixibøger i stedet for at se film.

I mine øjne er ingen film i sidste ende bedre end sit manuskript, og med den tilgang siger den mildest talt tynde historie vist alt om, havd man kan forvente, især når filmen ikke er krydret emd nok humor til at kompensere for dette.
Gravatar

#25 Patriarch 15 år siden

Problemet med Ratatouille for mig var at jeg ikke var specielt interesseret i historien, personerne, eller settingen. Den fangede mig ikke.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 PredatorX 15 år siden

Wall*E er bestemt intet mindre end fantastisk.

6/6
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#27 Patriarch 15 år siden

#26

Vildt nok. Hvad synes du om de andre Pixar film? Hvilken er favorit?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#28 BN 15 år siden

#24 - slayer:

Ratatouille er super flot animeret og den er da også ret sød, men historien er brugt så mange gange,


Undskyld min uvidenhed, men kan du nævne nogle konkrete eksemplerpå animationsfilm/tegnefilm, der har samme historie, altså en rotte tager til storbyen og bliver i al hemmelighed en succesfuld mesterkok på en fin restaurant?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 dolphinfriendly 15 år siden

#28 Hvis rotten bliver udskiftet til et menneske, må den klassiske dannelseshistorie på ingen måde siges at være original. Ikke dermed sagt Ratatouille er dårlig, jeg synes den er fantastisk.

Denne her er et eksempel http://www.imdb.com/title/tt0129854/ , selvom det slet ikke er nogen god film. :)

Gravatar

#30 BN 15 år siden

#29 - dolphinfriendly:

Hvis rotten bliver udskiftet til et menneske, må den klassiske dannelseshistorie på ingen måde siges at være original.


Det originale består jo netop i, at det er en rotte, med alt hvad dette medfører af forviklinger.

Og faktisk kan du tage samtlige animerede film fra Disney og Pixar udskifte dyrene med mennesker, og voila! - så har du noget du har set masser af gange før.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: