“Wall•E” er en formidabel film, som ikke kun hører til blandt Pixars allerbedste, men blandt de bedste animations- og tegnefilm overhovedet lavet. Den er en af de mest rørende filmromancer længe set og formår på en gang at more, bevæge og skabe nogle øjeblikke af ren uforfalsket filmmagi. Det er ikke ofte, at man forlader biografen med en så sikker følelse af at have set en film, der ligesom Wall•E selv vil bliver ved med at rumstere længe endnu, men i dette tilfælde er man slet ikke i tvivl. “Wall•E” er en født klassiker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 PredatorX 15 år siden

#49

Hehehe skal prøve at lade være:-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#52 dolphinfriendly 15 år siden

#39 Du taler om hvor godt udført en film er og jeg taler om at historien er klassisk, og dermed set en milliard gange før. Og ja - den er absolut skide godt udført, frisk og veloplagt - men historien i sig selv er stadig på ingen måde original. :)

Gravatar

#53 BN 15 år siden

#52:

I min bog er en film original, hvis den er udført med nogle ingredienser der ikke plejer at være med i lige netop den og den sammenhæng, eller hvis den er sat sammen på en anden måde end man lige er vant til.

Eksempel: '2001 - A Space Odyssey' var ikke den første film, der viste billeder ud fra rummet, endsige rumskibe der fløj i naturlig fart. Men det var - mig bekendt - den første film der lod Donau-valsen akkompagnere et flyvende rumskib, og den sammensætning af ingredienser var en skabelse af noget originalt. ... Og hvis vi ser på filmen som helhed, så var der heller aldrig før blevet lavet en science fiction-historie, der var sat sammen lige på denne måde.

Ordet 'originalitet' er blevet defineret som "arbejde, værk, som ikke bygger på, efterligner eller er præget af andres arbejde". ... Jeg mener ikke, at det at være inspireret af flere forskellige forfattere og filmfolks værker (hvilket George Lucas var) er det samme som at bygge på eller efterligne andres arbejde - og selv i det tilfælde, at man (på legal vis, naturligvis) ligefrem snupper andres ideer, kan der kommet noget originalt ud af det. Et godt eksempel på det sidste er 'Bourne'-trilogien (af Liman & Greengrass), der kun bruger skabelonen fra Robert Ludlum's bøger og tv-filmatiseringen af den første af disse. Resultatet er blevet tre film, der i stil og tone ikke ligner andre agent-film, men har sin helt egen karakteristiske indpakning og atmosfære. De skiller sig ud. Det kan godt være, at historien på papiret ligner noget man har set før, altså en klassisk agent- eller "mand på flugt"-film. Men udførelsen og drejningen er meget original.

På samme måde med 'Ratatouille: Bare fordi der på papiret er tale om en klassisk historie, kan udførelsen jo godt være orginal. Og drejningen af historien - en rotte bliver i al hemmelighed mesterkok på en fin fransk restaurant - er også original.

'nough said. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#54 PredatorX 15 år siden

Lets agree to disagree on this one :-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#55 BN 15 år siden

#54:

Absolutely! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 elwood 15 år siden

suk hvorfor køre dansk tale i store sal og ikke den originale, bare nogen af dagene.

it's unfair.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 Old Son 15 år siden

(56) skrev:
suk hvorfor køre dansk tale i store sal og ikke den originale, bare nogen af dagene.

it's unfair.
No, it's common sense :)
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#58 The Insider 15 år siden

Er lige vendt tilbage fra biografen, og det var jo en herlig film. Synes stadigvæk, at Toy Story 2 og The Incredibles er de film, Pixar kan være stoltest af at have produceret, men Wall•E var enormt charmerende og bevægende. Vildt, hvordan filmmagerne får os til at føle så meget for en lille, computergeneret robot. Langt bedre end Stantons egen Finding Nemo og især den rædsomme Cars.

Desværre var kopien dæleme ringe. Jeg så en del højdepunkter fra Ratatouille tidligere i dag på Blu-ray, så jeg blev helt forbløffet over at se så meget snavs og støj på 35mm-kopien i CinemaxX, og billedet stod aldrig særlig skarpt. Suk.
War. War never changes.
Gravatar

#59 elwood 15 år siden

#58 Yep den analoge udgave suk, glæder mig til og se den i HD, især rumscenerne skuffede mig lidt, fordi der var så meget "snavs"

Selve filmen, damm en go film sød og underholdene, Og Andrew Stanton du har i din underbevisthed ladet dig inspirer af Johnny Number 5, det regner jeg også med og høre på kommentar sporet 8-)

Filmen var en herlig samenblanding af sjove karakter elsklige karakter, og fantastisk memik, jeg var især hel vild med M.O det var ren looney toones med hans evige kamp om at fjerne snavs, og
da Wall-E I starten gener ham med hans snavsede aftryk hehe


Og hele Wall-'s hverdag, når han kommer hjem fra Job simplthen så sødt 8-)

Ipod-joken grinte jeg også en del af.

Kortfilmen Presto skal også lige ha et ord med, den Kanin var simplthen for kær.

Thomas Newman score, var også fantastisk, tror jeg har en kandidat som står side om side med Finding Nemo nu.

Det skal hvertfald hjem til samlingen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#60 elwood 15 år siden

Iøvrigt meget munter de fik det der Studie rum nr. A113 med igen, som mange af Animatorene vidst nok har opholdt sig på, da de studerede.

synes og ku huske de også havde det i Ratatouie et eller andet sted.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: