Der er noget umiskendeligt gammel-Hollywood’sk over Spielbergs bevidst naive filmhåndværk, hvor børn, dyr og søde, gamle mennesker tilsyneladende har en særlig plads i instruktørens hjerte. Men hvad der fungerede i 1940’erne og 1950’ernes klassiske film kan ikke uden videre overføres til vore dages filmproduktioner. Som minimum må der revision til. “War Horse” ender med at føles som et bombastisk og poleret glansbillede, hvor gamle Hollywood ukritisk oversættes i forholdet 1:1. Det er fejende flot og smukt iscenesat familieunderholdning, der bringer tårer i øjenkrogen på kommando. Men der er så sandelig langt til den Spielberg, der gav os kugleregn, håndholdt kamera og opkast på Omaha Beach.
#21 duuk74 12 år siden
Spielberg er stadig en fantastisk historiefortæller, men når han går ud af det spor som du beskriver der, hopper jeg også af vognen.
Vil helt undgå den her.
#22 MMB 12 år siden
#23 JannikAnd 12 år siden
#24 Lehrmann 12 år siden
#25 Collateral 12 år siden
#26 Lord Beef Jerky 12 år siden
#27 Litgov 12 år siden
MEN...nu har jeg ikke set filmen endnu, så det vil nærmere fremstå som et spørgsmål her:
Er "Warhorse" egentlig ikke bare en klon af "Lassie", bare med en hest istedet for en hund?
At den går grueligt meget igennem, for til sidst at vende hjem til, hvor den er savnet ?
#28 Michael Andersen 12 år siden
Ikke overraskende er jeg enig :) Det er også lækkert i filmen. Jeg synes ikke det er for meget. "Intensiteten" er på ingen måde anderledes end hvad Williams tidligere har lavet for Spielberg, så jeg er ret sikker på at du også vil nyde musikken i filmen :)
#29 Patriarch 12 år siden
#30 Patriarch 12 år siden