Der er noget umiskendeligt gammel-Hollywood’sk over Spielbergs bevidst naive filmhåndværk, hvor børn, dyr og søde, gamle mennesker tilsyneladende har en særlig plads i instruktørens hjerte. Men hvad der fungerede i 1940’erne og 1950’ernes klassiske film kan ikke uden videre overføres til vore dages filmproduktioner. Som minimum må der revision til. “War Horse” ender med at føles som et bombastisk og poleret glansbillede, hvor gamle Hollywood ukritisk oversættes i forholdet 1:1. Det er fejende flot og smukt iscenesat familieunderholdning, der bringer tårer i øjenkrogen på kommando. Men der er så sandelig langt til den Spielberg, der gav os kugleregn, håndholdt kamera og opkast på Omaha Beach.

Se også: Filmz TV kårer de 10 bedste Steven Spielberg-film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Collateral 12 år siden

Patriarch (30) skrev:
Jeg har dog en ret høj tærskel for svulstighed :D


Det mener jeg bestemt også at have, men manuskriptet rammer simpelthen helt ved siden af her. Ikke bare er der meget pathos, det er også meget skrevet at lytte til når det leveres.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#32 mardal 12 år siden

Babe - den kække gris møder Pearl Harbor
Gravatar

#33 Lars.dk 12 år siden

#4

Kan kun give dig ret og ville sige din anmeldelse er skrevet langt bedre end anmeldelsen fra Astrup.

Håber næste Spielberg film bliver bedre end denne film.

2/6
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#34 Richard Burton 12 år siden

Havde den nu heddet Whore House, så havde jeg sgu nok set den.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: