Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?
Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.
#161 JannikAnd 19 år siden
Jeg har ikke set filmen, så jeg kan ikke have en mening om denne, men jeg er godt nok træt af visse folks formodninger af, hvad en realisering af en roman egentlig er. Trykt sort på hvidt er beviset tydeligt: "Based on the book by..."
Filmen er altså baseret på bogen og ikke en genskabelse af bogen og dennes handlinger. Hvad sjovt ville der også være ved det!?
Du må virkelig hade en film som "Adaptation", da den jo faktisk er baseret på Susan Orleans bog "The Orchid Thief", men derimod tager udgangspunkt i hendes skrivningsproces i en fiktiv fortælling...
#162 filmz-gimleno1 19 år siden
#163 filmz-gimleno1 19 år siden
edit: never mind, kom til at mislæse dit indlæg ;-)
#164 berg 19 år siden
Ang. de såkaldte plot-huller, accepterede jeg uden videre den med videokameraet (som den eneste), men flg. står på IMDb: (har ikke set det postet herinde, beklager hvis jeg har overset det) "Incorrectly regarded as goofs: We assume that the camcorder is working despite the EMP because it was switched off when the EMP struck."
Jeg er nu nede på 0 alvorlige fejl i filmen.
#165 erikjust 19 år siden
alle events i bogen behøves ikke ske ned til mindste detalje men lad os ta Harry potter bøgerne så som et eksempel godt nok følger de ikke bøgerne linje for linje men det er tæt på jeg vil sige på tros af at de er skuffende korte så følger de tros alt bøgerne de tar navn efter de har klaret og få de fleste personer til næsten at ligne dem i bogen.
så hvor Harry potter forholder sig ærlig over for de bøger den tar navn efter gør war of the world IKKE havde de skrevet inspiret by war of the worlds og ændret navnet til et andet havde det måske nærmet sig det akseptable men det har de nu engang ikke gjort og prisen.
vi har fået et makværk over alle makværker a heresy af den værste og mest grusomste af slagsen som hvis der var en lov mod at lave den slags ville give spielberg livs varigt fængsel eller direkte døds straf den elektriske stol ville måske komme tæt nok på den straf han har fortjent for denne film.
#166 mimic 19 år siden
#167 filmz-Bruce 19 år siden
#168 mimic 19 år siden
#169 filmz-Kadann 19 år siden
Det må være rart at kunne se verden i kun sort og hvid.
#170 JannikAnd 19 år siden