Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 JannikAnd 19 år siden

Jeg har ikke set filmen, så jeg kan ikke have en mening om denne, men jeg er godt nok træt af visse folks formodninger af, hvad en realisering af en roman egentlig er. Trykt sort på hvidt er beviset tydeligt: "Based on the book by..."

Filmen er altså baseret på bogen og ikke en genskabelse af bogen og dennes handlinger. Hvad sjovt ville der også være ved det!?

Du må virkelig hade en film som "Adaptation", da den jo faktisk er baseret på Susan Orleans bog "The Orchid Thief", men derimod tager udgangspunkt i hendes skrivningsproces i en fiktiv fortælling...
Gravatar

#162 filmz-gimleno1 19 år siden

#152 Det tror da faen at du ikke fanger hvad folk skriver til dig når du mistolker og lægger ord i munden på folk - jeg har ikke sagt at du ikke kunne tænke selv, det er din egen udlægning af det
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#163 filmz-gimleno1 19 år siden

#160 Jeg mener ikke den er makværk fordi den ikke følger bogen - har ikke læst den - men jeg syntes det fordi filmen ikke holder vand

edit: never mind, kom til at mislæse dit indlæg ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#164 berg 19 år siden

#160-> Ejha, hvor er du toss't! Time Machine var da det værste eksempel du kunne komme med (fra din egen synsvinkel og argumentation!)! Den er jo røvelendig (som film, i hvert fald). Hvis du virkeligt havde forventet en filmatisering af bogen, ned til mindste detalje er det dig der er noget galt med, og ikke filmen! Og prøv også at forstå at det kun er dårlige romaner der direkte kan overføres til film.

Ang. de såkaldte plot-huller, accepterede jeg uden videre den med videokameraet (som den eneste), men flg. står på IMDb: (har ikke set det postet herinde, beklager hvis jeg har overset det) "Incorrectly regarded as goofs: We assume that the camcorder is working despite the EMP because it was switched off when the EMP struck."
Jeg er nu nede på 0 alvorlige fejl i filmen.
Gravatar

#165 erikjust 19 år siden

filmen havde heller ikke behøves at være 100% som bogen men den skal kraft eder perkme følge den bog den tar navn efter.

alle events i bogen behøves ikke ske ned til mindste detalje men lad os ta Harry potter bøgerne så som et eksempel godt nok følger de ikke bøgerne linje for linje men det er tæt på jeg vil sige på tros af at de er skuffende korte så følger de tros alt bøgerne de tar navn efter de har klaret og få de fleste personer til næsten at ligne dem i bogen.

så hvor Harry potter forholder sig ærlig over for de bøger den tar navn efter gør war of the world IKKE havde de skrevet inspiret by war of the worlds og ændret navnet til et andet havde det måske nærmet sig det akseptable men det har de nu engang ikke gjort og prisen.

vi har fået et makværk over alle makværker a heresy af den værste og mest grusomste af slagsen som hvis der var en lov mod at lave den slags ville give spielberg livs varigt fængsel eller direkte døds straf den elektriske stol ville måske komme tæt nok på den straf han har fortjent for denne film.
Gravatar

#166 mimic 19 år siden

synes i har det med at svine mange af de gode film til herinde, oh well det jo kun jeres og min mening, men kunne nu godt lide Time Machine filmen, synes bare den var for kort.
Gravatar

#167 filmz-Bruce 19 år siden

#166 Eller også har du det med at tage mange af de dårlige film i forsvar ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#168 mimic 19 år siden

eller også er de fleste af de filmelskere herinde en slags oscar type kunst mennesker, som leder efter et eller andet fis i filmene :), hver sin smag mester, så tage lige et par baner til, for der ingen som kan afgører eller sige hva som er dårlig og hva som er godt, det op til den enkelte, men synes nu bare det mærkelig at der nogle som kalder war of the worlds og time machine makværk, og specielt på de lave grundlag i lægger det på, oh well, må i selv om, så kan i smutte over i den lille bio i Hundested og se en af lars von triers nye film imens jeg hopper ind i imperial og bliver underhold fra start til slut af film som war of the worlds :)
Gravatar

#169 filmz-Kadann 19 år siden

#168 -

Det må være rart at kunne se verden i kun sort og hvid.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#170 JannikAnd 19 år siden

Somme tider føler jeg så meget medlidenhed, at det slet ikke er til at kapere.

Skriv ny kommentar: