Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?
Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.
#151 filmz-gimleno1 19 år siden
Vedr. de unge så giver jeg dig også til dels ret, men man kan ikke bebrejde folk for at føle sig generelt utrygge i en verden som denne, men alle de ting der sker omkring én - f.eks den seneste terror i London og alt det alarm beredskab det har medført alene her i Danmark, så det er jo kun sundt at stille spørgsmål og være lidt kritisk overfor røvhuller som Bush og bin Laden, som jeg personligt mener er stort set lige slemme - Bush har blot PR apparatet til at køre til sin fordel, mens bin Laden gemmer sig i en hule et eller andet sted.
Fogh er også slem, men han er blot en naiv røvslikker!
Men ok, nu er det her en film forum, ikke et politisk
#152 mimic 19 år siden
#153 filmz-Kadann 19 år siden
Forklar mig lige, hvad er det lige at Irak og 9/11 har med hinanden at gøre?
#154 mimic 19 år siden
#155 Bohemian 19 år siden
#156 filmz-Kadann 19 år siden
Så det du siger er, at det er ok at bryde international lov og iøvrigt lyve overfor sine allierede for at starte en krig?
Og her troede jeg at et af de grundprincipper der findes i den vestlige verden er, at man netop gør sig umage for at følge de regler der er sat op og ingen er hævet over de regler. Men det gælder åbenbart ikke for alle.
#157 filmz-Bruce 19 år siden
At nogle er begyndt at falde for Bush's nye retorik og de åbenlyst ret basalt kloge ting der pludseligt er begyndt at komme ud gennem hans mund, må de selv ligge og rode med. Manden er og bliver en ignorant og sammenholdt med hans bande af højreradikale bibelbashere og den retning USA er på vej, så siger jeg: "Stakkels verden!".
Clinton ville ha' formået at få hele FN på sin side inden en Irak krig var gået igang. Clinton ville ha' bekæmpet den højreradikalisering som sker i USA for tiden. Clinton ville ikke ha' haft forretninger med Bin Laden familien og derfor have smadret den narrøv til atomer for længst. Og Clinton ville ha' underskrevet Kyoto traktaten.
Derudover er WotW stadig middelmådig ;)
#158 mimic 19 år siden
#159 filmz-Kadann 19 år siden
Så det du siger er at det er helt ok for os andre at gå ud og slå ihjel, bare fordi lovgivningen svigter fra tid til anden og vi føler os ekstra retfærdige?
#160 erikjust 19 år siden
Jamen lad os så da ta Lord of the Rings hvis jeg lavede de tre film med 7 vildt fremmede personer der absolut ikke havde noget som helst med bogen at gør.
Handlingen i filmene have måske en smugle en mikroskopisk lille del at gøre med bøgerne men mere var det ikke.
Når filmene så var færdige og oversprøjtet med effekter og et par kendte her og der ville jeg så kalde dem for Lord of the rings, men selve filmene havde næsten intet som helst over hoved med Lord of the rings at gøre.
Jeg kan sige jer inden for de første par uger skulle jeg nok modtage mindst et par 100 stykker af diverse hade breve og klager over falsk marketing måske en da en stævning eller 2.
Hvis en film vil kalde sig selv for War of the worlds så skal den så sandelig også følge Bogen den er filmet over og IKKE prøvet at lave sin egen historie som ikke passer ind nogen steder over hovedet.
Vil du lave en film og 11 september og om hvordan krig splitter en familie ad gør det bare Steven gør det bare men kald ikke filmen for War of the Worlds og sig ikke at den er lavet ud fra H.G Wells legendariske Roman for det er den ikke og det bliver den heller aldrig.
Du skulle måske lige havde kikket på filmen time machine først den er også baseret over en af H.G Wells romaner men den i modsætning til War of the Worlds følger da nogen lunde bogen.
Så stadig 1 ud af 6 er hvad den får fra mig og den ene er kun fordi effekterne er ganske gode.
Så læst bogen i stedet eller hør Jeff Waynes legendariske musikalske udgave af den eller hvis den stadig findes find tegneserie udgaven af den alle som en overgår de filmen med lethed.