Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 davenport 18 år siden

Jeg skriver lige det hele i spoiler, så jeg ikke skal tænke så meget over hvad jeg skriver:
Det her er det bedste lyd jeg NOGENSINDE har hørt i en biograf. Sæderne hoppede fanme!
Jeg har også ventet på en film som denne i årevis. Den var ultimativ fed. Jeg kunne (ikke som andre) godt lide at handlingen bare drejede sig om mennesker der flygter væk fra noget ukendt. (Jeg ville gøre det samme i den situation)
Hvem siger at det har taget dem en million år? Det er kun noget Robbins karakter siger. De steder de pods ligger, kunne jo sagtens være placeret der få hundrede år tilbage, hvor der måske ikke lige lå en storby der. Man hører ikke så meget til resten af verden, lidt til japan og europa, men dem der siger det, bliver modsagt bagefter af en anden. Dermed er det bare rygter.(Hvilket nok ville være det samme, hvis det nu endelig skete i virkeligheden)
Det med det videokamera undrede også mig, til jeg kom til at tænke på, at ham der har det sagtens kunne være kommet til. I starten var det åbentbart kun lokalt, centeret omkring lynnedslagsstederne, og han kunne være kommet midt i det hele.
Jeg er dybt imponeret!
..Og hvor var det fedt, at der ikke var amerikanske flag, heltegerninger én masse, ingen frihedsgudinde, ingen hvid hus, kun desperation og frygt.
Jeg må sige at jeg er helt høj over den. Helt igennem fantastisk og gennemført. (Men nu er det her også LIGE min genre :))
Wow, mand!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 ks 18 år siden

Hov! Beklager hvis jeg glemte at sætte nogle afslørende elementer i spoilerboks.
Gravatar

#23 akerman 18 år siden

yes.

slutningen suger... sådan var den altså ikke i det originale radiospil.. typisk spielberg at bukke under for "the american ending".
Gravatar

#24 Patriarch 18 år siden

Hvordan endte originalen?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 Kram 18 år siden

Fantastisk så mange små afsløringer her er gemt hist og her, skam jer... (Ikke dem i spoiler-boxes)

Men man burde måske fralade sig at læse kommentarer, på en film man ikke har set. :)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#26 filmz-stente 18 år siden

Jeg synes det er en ganske fornuftig film hele vejen igennem og min karakter ligger på omkring de 4/5 stykkker, HVIS det ikke lige havde været for den fænomonale skod ringe slutning! Aldrig er noget blevet så forhastet! 5 minutter og slutningen var overstået med noget der slet ikke gav mening....syndt.

3/6
Gravatar

#27 filmz-slackerbitch 18 år siden

OKAY!
Jeg gider ikke de der spoilertags, men jeg synes filmen var ringe som ind i helvede.
Spielberg falder som sædvanligt for sin egen selvfede stemning, og det ender ikke med at blive War of the Worlds, men Dakota Fanning og Tom Cruise sidder i et hus og genlever mange af de scener vi sad og så i Minority Report.

Jeg synes der var for mange plothuller, for lidt indhold og en nedværdigende parallel til den situation som alle amerikanske filminstruktører synes at ville kommentere i dag: Terrorisme..

Helt ærligt. Kom over det her patrotiske verdenssyn, og lav dog en film som vi andre også gider at se på! Det bliver sgu da for ID-4 agtigt det hele. Det eneste jeg mangler er Will Smith med en cigar og en crowd der jubler på den røde plads i Moskva.

2/5
OMG!
Gravatar

#28 filmz-omega2005 18 år siden

#26 Tror spielberg er inspireret mere af filmen fra 1953 end af den originale fortælling af H.G.Wells.

Nå men min egen mening, tror det er som man ser på det ... synes ikke den var lige så god som trailerne lagde op til, men ellers synes jeg sku den var meget fed :) Der var mange ubesvarede spørgsmål om de her maskin ting som man jo normalt får fortalt i sci-fi film, men det er jo også fortalt på en lidt anden måde end normalt. Altså ikke den der, udstødt taber forsker går sammen med militæret og besejre rumvæsnerne, måde ;) Vil give den 4/6, for det var sku en udemærket film, men selvfølgelig ikke helt det man havde ønsket det kunne blive.
Gravatar

#29 filmz-Ulle 18 år siden

den gjorde det ikke for mig 2/5

#27

Kan kun give dig helt ret
Ulle
Gravatar

#30 keitel 18 år siden

Fed film, rigtig fed.. og meget mere blodig end man ellers ser Spielberg levere, men den slutning argghh, Hvor er det typisk amerikansk, hvorfor satan skulle den irriterende møg søn overleve, han skulle have nogen klø.

Skriv ny kommentar: