“Watchmen” er en filmisk rodebunke af dimensioner, dog en yderst betagende en af slagsen. Men selvom den stikker i alle mulige retninger og ikke kommer i nærheden af sidste års “The Dark Knight”, som mange nok havde håbet på, så kan mindre også gøre det. Glimtvise scener af filmisk skønhed, et fantastisk lydspor og en til tider tankevækkende historie gør “Watchmen” til en film, der, med Ole Michelsens ord, skal ses i biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 elwood 15 år siden

Og til slut damm jeg skal da lige love for volden, er visuel heri hehe, det er en ting som film mediet kan benytte sig af i stor stil.

Hollis Mason's Død ku nok være noget af det mest brutale på film av, det er bare så uheldig for ham


Tør ik skrive i mit oprindlige indlæg, da jeg oplever at det noge gange fjerne mine spoilers 8-)

Forstår i øvrigt ikke hel hvad grunden til
at drabet på barnemorderen sku ændres, det var så grum en handling Roshark gjorde, det med og lænke ham, give ham en nedstryger og så sætte ild til huset og sige, at han nok ik havde tid nok til og save sig selv fri aligevel, den scene virkede ret stærk for mig i bogen, self. at kløve en mands hovede er da også grumt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#32 MTK 15 år siden

Fin filmatisering af en formidabel tegneserie, og jeg er i det store hele enig med anmelderen. Dog kan jeg ikke nikke samtykkende til at den skal ses i biografen.

Salen var stopfyldt med folk der troede det var den nye Spider Man og havde slæbt deres unger med, samt idiotiske teenagere der åbenlyst var gået forkert. Da de højlydt bifaldt 'Fast & Furious' traileren så snart Soulja Boy begyndte at forpeste luften, vidste jeg at det ville blive to og en halv lange timer.

Så da Silk Spectre nær slutningen udbrød "nothing ever ends", lød det mest af alt som en trussel.
Gravatar

#33 fazz 15 år siden

Flot film! Jeg mener dog der er nogle fejl, den er rodet, der er ting man ikke for fortalt og man kan sagtens se på det færige resultat at der er blevet klippet en del fra. Dette trækker desværre ret meget ned. Det gode ved den var den er original, man kan se Snyder har ville lave noget specielt og det har han, kan bare ikke sige det er 100% vellykket... Der er nogle SINDSYGT flotte scener og tror historien vil fungere bedre i et længere Cut! Så det kan man glæde sig til at se ;D Den lander på en 4/6 fra min side, det er dog stadig under de forventninger jeg havde haft til denne film...
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#34 Outbound Sith 15 år siden

#29 Bortset fra dig (og gofferoffer) er der jo ikke nogen, der har læst bogen, som er kommet med substantiel kritik af filmen. Men gofferoffer giver ikke nogen karakter, så den er svær at bedømme, og selvom du lægger ud med at skrive, at filmen var en skuffelse, så ender du alligevel på en 4/6, hvilket er en hæderlig karakter. Så derfor...

Det var ikke et forsøg på at være hellig...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#35 filmz-jonasgr 15 år siden

Det er vel fuldstændig ligegyldigt om man har læst bogen eller ej. Det vigtige er om det er lykkedes Snyder at lave en vellykket film eller ej. Så er det sådan set ligegyldigt hvor meget eller hvor lidt han har valgt at tage med fra bogen. En bog er en bog og en film er en film, to forskellige ting.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#36 lagoni 15 år siden

Jeg er skuffet. Jeg er stor fan af slåsseri på film og det blev da opfyldt et par steder især
i fængslet, da de to vil befri Rorscach
men historien er alt for rodet og usammenhængende. Jackie Earl Haley var vildt sej, men det er klart skuespillet der holder den oppe og slet ikke handlingen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#37 Dragon_Claw 15 år siden

Så filmen i går aftes og det var en virkelig god fornøjelse. Den bedste bio film siden The Dark Knight.

En ting som jeg har lagt mærke til ved mange af de her Watchmen anmeldelser & kommentar rundt omkring på nette & aviserne er, at de ALLE sammen manisk skal nævne Dr. Manhattens blå slikkepink, som om det var det mest kontroversielle der er kommet på film. For mig var det bare en almindelig del af mandens anatomi, men okay, jeg er også bare en stolt europærer...

En anden ting ved filmen, som jeg syntes var lidt morsom er, at selvom der var sex & pænt meget vold, så var der ingen rygende skoder nogen steder, selvom filmen foregår i 80´erne. Men mon ikke det er fordi cigaretterne i tegneserien ligner crack piber ,-)
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#38 Kruse 15 år siden

Jeg skal ind og se den klokken 20.00 i aften så jeg glæder mig meget!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#39 kasper0204 15 år siden

jonasgr (35) skrev:
Det er vel fuldstændig ligegyldigt om man har læst bogen eller ej. Det vigtige er om det er lykkedes Snyder at lave en vellykket film eller ej. Så er det sådan set ligegyldigt hvor meget eller hvor lidt han har valgt at tage med fra bogen. En bog er en bog og en film er en film, to forskellige ting.


Det kommer fuldstændigt an på, om Snyder har haft til formål, at lave en film for fans af tegneserien, eller en film for enhver (Fortæller-mæssigt). Han kan jo sagtens have opstillet det krav, at man helst skal læse tegneserien, for at forstå filmen til fulde. På den anden side er det ikke en god måde at lave en film på, baseret på en tegneserie, hvis det eneste formål med filmen er, at tjene penge. Så ønsker man nok at henvende sig til, stort set, alle - og ikke kune hardcore fans, eller mennesker der har læst tegneserien...
Gravatar

#40 Kruse 15 år siden

Jeg er lige kommet hjem fra en biografoplevelse med Watchmen. Det var sgu' en ret fed oplevelse. Det er en rigtig god filmatisering, med gode skuespilspræstationer og scener der på flotteste vis var taget direkte ud af tegneserien. Jeg kan godt forstå hvis historien vil forvirre en person der ikke har læst tegneserien, da mange scener og sidehistorier har et meget hurtigere tempo på film end når man sidder med tegneserien og læser. Man får jo ikke tid til at lægge den fra sig og fundere og hvad man lige har oplevet.

Jeg har svært ved at give den en egentlig karakter, da jeg nok vil være farvet af hvor meget jeg elskede tegneserien, og hvor stort et indtryk den gav på mig.

4,5-5/6 for en rigtig god film og en fremragende filmatisering.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: