“Watchmen” er en filmisk rodebunke af dimensioner, dog en yderst betagende en af slagsen. Men selvom den stikker i alle mulige retninger og ikke kommer i nærheden af sidste års “The Dark Knight”, som mange nok havde håbet på, så kan mindre også gøre det. Glimtvise scener af filmisk skønhed, et fantastisk lydspor og en til tider tankevækkende historie gør “Watchmen” til en film, der, med Ole Michelsens ord, skal ses i biografen.
#31 elwood 15 år siden
Hollis Mason's Død ku nok være noget af det mest brutale på film av, det er bare så uheldig for ham
Tør ik skrive i mit oprindlige indlæg, da jeg oplever at det noge gange fjerne mine spoilers 8-)
Forstår i øvrigt ikke hel hvad grunden til
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#32 MTK 15 år siden
Salen var stopfyldt med folk der troede det var den nye Spider Man og havde slæbt deres unger med, samt idiotiske teenagere der åbenlyst var gået forkert. Da de højlydt bifaldt 'Fast & Furious' traileren så snart Soulja Boy begyndte at forpeste luften, vidste jeg at det ville blive to og en halv lange timer.
Så da Silk Spectre nær slutningen udbrød "nothing ever ends", lød det mest af alt som en trussel.
#33 fazz 15 år siden
#34 Outbound Sith 15 år siden
Det var ikke et forsøg på at være hellig...
Fox Mulder
#35 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#36 lagoni 15 år siden
#37 Dragon_Claw 15 år siden
En ting som jeg har lagt mærke til ved mange af de her Watchmen anmeldelser & kommentar rundt omkring på nette & aviserne er, at de ALLE sammen manisk skal nævne Dr. Manhattens blå slikkepink, som om det var det mest kontroversielle der er kommet på film. For mig var det bare en almindelig del af mandens anatomi, men okay, jeg er også bare en stolt europærer...
En anden ting ved filmen, som jeg syntes var lidt morsom er, at selvom der var sex & pænt meget vold, så var der ingen rygende skoder nogen steder, selvom filmen foregår i 80´erne. Men mon ikke det er fordi cigaretterne i tegneserien ligner crack piber ,-)
#38 Kruse 15 år siden
#39 kasper0204 15 år siden
Det kommer fuldstændigt an på, om Snyder har haft til formål, at lave en film for fans af tegneserien, eller en film for enhver (Fortæller-mæssigt). Han kan jo sagtens have opstillet det krav, at man helst skal læse tegneserien, for at forstå filmen til fulde. På den anden side er det ikke en god måde at lave en film på, baseret på en tegneserie, hvis det eneste formål med filmen er, at tjene penge. Så ønsker man nok at henvende sig til, stort set, alle - og ikke kune hardcore fans, eller mennesker der har læst tegneserien...
#40 Kruse 15 år siden
Jeg har svært ved at give den en egentlig karakter, da jeg nok vil være farvet af hvor meget jeg elskede tegneserien, og hvor stort et indtryk den gav på mig.
4,5-5/6 for en rigtig god film og en fremragende filmatisering.