“Watchmen” er en filmisk rodebunke af dimensioner, dog en yderst betagende en af slagsen. Men selvom den stikker i alle mulige retninger og ikke kommer i nærheden af sidste års “The Dark Knight”, som mange nok havde håbet på, så kan mindre også gøre det. Glimtvise scener af filmisk skønhed, et fantastisk lydspor og en til tider tankevækkende historie gør “Watchmen” til en film, der, med Ole Michelsens ord, skal ses i biografen.
#1 The-new-meister 15 år siden
#2 fatcat 15 år siden
Lige meget hvad - så skal jeg se den...
#3 Highland Park 15 år siden
Fem minutter i domme-dag
#4 Spanner 15 år siden
Filmen er ganske rigtigt rodet, og Snyder kunne have skåret lidt mere ind til benet uden det havde gjort mig noget mht. at få fortalt hovedhhistorien mere effektivt.
Dog er jeg vild med universet så de mange sidespring med baggrundshistorie for karaktererne kan jeg som sådan godt lide for dem selv - de trækker bare tempoet ud af hovedplottet.
Filmen fungerer klart bedst i noir scenerne med Rorschach, som man, trods hans psykoser, kommer til at holde med frem for den noget kedelige Nite Owl.
Dr. Manhattans dinglende blå diller havde jeg lidt svært ved at se, hvor nødvendig var konsekvent at vise på lærredet. Fint nok at Snyder vælger ikke direkte at klippe væk fra den, men nogen gange virker det som om kameraets linje med vilje er rykket lidt ned for at få den gasblå hævner med i frame.
Alt i alt er jeg lige oppe på 5/6 for god underholdning, sublim billedside og et fantastisk musikvalg filmen igennem.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#5 filmz-Kadann 15 år siden
#6 x marks the spot 15 år siden
Filmen kan klart anbefales. Se den på det store lærred!
#7 Patriarch 15 år siden
#8 filmz-Kadann 15 år siden
Hvis du taler om det store kattedyr..
#9 aero 15 år siden
Der er nu tale om en
Men jeg ved ikke om det er den der hedder ra, da den i tegneserien hedder bubastis...
#10 aero 15 år siden